Supun dezbaterii publice urmatoarea situatie si mai ales ce ar trebui facut, daca trebuie facut ceva, evident.
Preambul: Aproape toti macuserii incearca sa ajute alti macuseri la nevoie, cum pot, in limita cunostintelor proprii, fie capatate direct din experienta fie din informatii de la alti useri sau chiar de pe netul mare. Nimeni nu se naste stiut si toti mai avem de invatat.
Intriga: Unii utilizatori trec peste situatia descrisa mai sus, si fie din neatentie, fie din nestiinta, poate chiar si din rea vointa “sfatuiesc” alti macuseri, dandu-le solutii care fie nu fac ce vrea cel care cauta ajutorul, fie fac mai rau.
Dilema: Puterea comunitatii este suficient de mare astfel incat astfel de sfaturi sa fie identificate rapid ca gresite? Ar trebui sa existe un mod de protectie a incepatorilor sau a celor noi pe forum si care ar putea fi acesta?
Sper din toata inima sa-mi raspundeti pentru ca eu nu mai stiu care e susul si care e josul. Mentionez ca intreb ca simplu macuser, nu reprezint forumul sau Administratorul.
Omul din greșeli învață, dar ceea ce trebuie să știe un începător înainte de a pleca urechea către un sfat este: SĂ FACĂ BACKUP ÎNAINTE DE.
E un forum de discuții, nu este o enciclopedie, așa că fiecare ar trebui să fie liber să-și dea cu părerea, bună sau rea. Nu cred că ar trebui făcut ceva în mod deosebit, în situația asta..
Ba si pe mine m-a pus pe ganduri situatia respectiva.
Avem in regulamet tot soiul de articole legate de injuraturi, de jigniri, de reclama, dar nimic legat de informarea gresita cu rea vointa. Parca nu-mi vine sa cred ca ăsta a fost cazul acum, dar mi-am dat seama ca nu avem o “procedura” pentru situatii d-astea.
Sper sa nici nu fie cazul!
“dar nimic legat de informarea gresita cu rea vointa” acolo este punctul. dar daca informatia a fost transmisa era gradita dar nu din rea vointa? cum dovedesti ca respecticul era cu rea vointa? din start trebuie sa luam cazul ca este/era nevinovat. cine va decide, si ce se va intampla dupa? ban pe viata? isi face un nou cont, iar cel care a suferit ramane cu paguba. nu cred ca ceea ce vrei se poate realiza. pur teoretic este ok.
Supun dezbaterii publice urmatoarea situatie si mai ales ce ar trebui facut, daca trebuie facut ceva, evident.
Preambul: Aproape toti macuserii incearca sa ajute alti macuseri la nevoie, cum pot, in limita cunostintelor proprii, fie capatate direct din experienta fie din informatii de la alti useri sau chiar de pe netul mare. Nimeni nu se naste stiut si toti mai avem de invatat.
Intriga: Unii utilizatori trec peste situatia descrisa mai sus, si fie din neatentie, fie din nestiinta, poate chiar si din rea vointa “sfatuiesc” alti macuseri, dandu-le solutii care fie nu fac ce vrea cel care cauta ajutorul, fie fac mai rau.
Dilema: Puterea comunitatii este suficient de mare astfel incat astfel de sfaturi sa fie identificate rapid ca gresite? Ar trebui sa existe un mod de protectie a incepatorilor sau a celor noi pe forum si care ar putea fi acesta?
Sper din toata inima sa-mi raspundeti pentru ca eu nu mai stiu care e susul si care e josul. Mentionez ca intreb ca simplu macuser, nu reprezint forumul sau Administratorul.
Mda, se mai întîmplă, nu știu dacă din rea credință, poate mai degrabă din teribilism… Nu cred că e altă metodă decît aceea ce a interveni cu o corectare gen „hei, nu-l mai induce în eroare, nu așa se face” etc. etc.
Se mai întîmplă și pe alte forum-uri, oameni care-și dau cu părerea fără să fi făcut efectiv așa, deși le ceri imperativ să spună din proprie experiență, nu din teorie.
ok cattus dar sunt multi care nu au avut problema pusa in vizor, dar au citit undeva sau care coleg/priten s-a intalnit cu ea si a rezolvat-o. in acest caz ce sa faca? eventual poate scrie ca nu din “proprie experintza” sau “din auzite” eventual “nu garantez”?
ok cattus dar sunt multi care nu au avut problema pusa in vizor, dar au citit undeva sau care coleg/priten s-a intalnit cu ea si a rezolvat-o. in acest caz ce sa faca? eventual poate scrie ca nu din “proprie experintza” sau “din auzite” eventual “nu garantez”?
Absolut, chiar așa trebuie să scrie: conform celor citite de mine [sursa] se face așa și așa, în niciun caz ca și cum ar fi făcut operațiunea cînd, de fapt, nu se face așa.
Dacă ai observat, ceea ce am scris în acest forum se bazează, aproape în totalitate, pe experiență personală, nu din auzitelea.
intrebarea care revine: ce se vrea? sanctionarea celui care a raspuns la post (tinand cont de cele descrise de mine) si daca da cum.
Nu cred că se dorește așa ceva, mesajul lui huk este foarte clar: ce facem ca să limităm/eliminăm asemenea abordări? Omul a pus o întrebare și așteaptă idei / soluții / sugestii.
Repet părerea mea: nu ai ce face, cînd observi o gulgută d-asta o semnalezi, se mai supără vreun orgolios, dar îi trece, sper. Important este să nu pui omul pe un drum greșit, să se chinuie aiurea.
Exemplu recent, tot personal, descris la rubrica Internet: fac abonament la clicknet pt mama la țară, să am acolo cînd stau, las 4-5 zile, mă duc, fac testul, nu merge. Sun la Romtelecom, zic ce și cum, domnișoara zice că da, e activat contul și că probabil nu știu eu să configurez. Măi să fie, o iau de la capăt, nu merge. Pierd ore întregi, revin la București, testez modemul, merge. Revin la țară după o săptămînă, merge din prima: Romtelecom nu activase contul, deși îmi spuseseră că era activat. Să nu-i bați, să le dai peste bot? am pierdut cîteva ore cînd, de fapt, era de la ei. Cam așa fac și deștepții noștri de pe forum care dau sfaturi aiurea, îi pot face pe oameni să piardă timp și, poate, chiar informație de pe disc.
Eu am un principiu, dacă mă mai abat de la el o fac din bună credință, nu din rea credință: ce știu știu, ce nu știu învăț de la alții. Din păcate, unii transformă principiul în „mă fac că știu și cînd nu știu”.
Se întâmplă de multe ori ca şi cel nou care pune întrebarea să nu se facă înţeles - daca ar cunoaşte terminologia nu ar mai fi nou şi şi-ar rezolva problemele, sau măcar parte din ele. Şi din cauza asta, uneori cel care dă sfaturi înţelege altceva şi o poate lua pe alături. Nu vreau să apăr pe cei care ar face-o din rea voinţă şi nici nu agreez ideea că tot românul se pricepe la fotbal şi la OSX.
De aceea sunt total de acord cu Cattus că cel care dă sfaturi să precizeze “testat şi merge” sau “din auzite şi netestat”. De altfel de aceea suntem o comunitate, pentru a ajuta pe cei cu probleme dar şi pe cei cu soluţii greşite.
Se întâmplă de multe ori ca şi cel nou care pune întrebarea să nu se facă înţeles - daca ar cunoaşte terminologia nu ar mai fi nou şi şi-ar rezolva problemele, sau măcar parte din ele. Şi din cauza asta, uneori cel care dă sfaturi înţelege altceva şi o poate lua pe alături. Nu vreau să apăr pe cei care ar face-o din rea voinţă şi nici nu agreez ideea că tot românul se pricepe la fotbal şi la OSX.
De aceea sunt total de acord cu Cattus că cel care dă sfaturi să precizeze “testat şi merge” sau “din auzite şi netestat”. De altfel de aceea suntem o comunitate, pentru a ajuta pe cei cu probleme dar şi pe cei cu soluţii greşite.
Da, cu încă o precizare: ceea ce la mine merge nu înseamnă că merge (bine) și la tine! sînt cazuri și cazuri și necazuri…
Cand cineva nu stie, intreaba. Cine stie, ofera raspuns. E o chestie de bun simt pana la urma. Decat sa deschid gura si sa zic baliverne, mai bine tac si raman imparat. Corect, unii isi dau cu parerea. Eu de fiecare data cand am pus o intrebare si am primit mai multe raspunsuri, le-am verificat. Unele raspunsuri au fost bune, altele mai putin (probabil erau pareri personale ale respectivilor). Concluzia: cine primeste raspunsuri la intrebari, sa le si verifice (din cat mai multe surse cu atat mai bine). Si repet, chestia de bun simt: nu te-ai lovit de problema respectiva… mai bine taci.
Parerea mea este ca in regulament si apoi la fiecare sectiune a forumului ar trebui pus un anunt de genul: “Pentru cei care asteapta raspunsuri la o problema ridicata si nu sunt siguri de formularea unui membru al forumului, recomandarea macuser.ro este sa nu se grabeasca cu aplicarea solutiei respective ci sa aiba rabdare pentru confirmarea solutiei.” Si bineinteles trebuie subliniat faptul ca inainte de o operatie mai ciudata TREBUIE FACUT BACKUP.