Activitatile noastre de la borou, dar si de acasa uneori devin asa de complexe incat este practic imposibil de tinut minte, iar carnetelul va fi de obicei in buzunarul costumului pe care l-am lasat acasa.
Pe Mac sunt multe aplicatii de acest tip, unele dintre ele cu posibilitati grafice extraordinare, sau cu posibilitatea de a crea prezentari.
In aceasta categorie am introdus de fapt 2 grupe de programe, asa cum apar ele in versiontracker:
GTD simplu - in care scrii sarcinile pe care le ai de facut, pe care le ordonezi dupa prioritati si importanta
Flowchart - in care iti reprezinti grafic cu legaturi si prioritati, activitatile preconizate, pentru impresionarea sefilor sau partenerilor
[ Modificat: 19 Iunie 2008 06:26 PM de Administrator ]
Eu mi-am instalat pe un server un TaskFreak (aplicatie PHP / MySQL freeware) si imi pun acolo taskuri (atat personale cat si legate de proiecte). Ba mai mult, in cazul unor proiecte mai complexe, am creat useri si pentru clienti si am urmarit proiectul impreuna cu ei. Este aproximativ construit in filozofia GTD.
De asemenea, la servici, am implementat o versiune customizata de TaskFreak, cu ceva functionalitati adaugate (si aici e vorba de volume mari de informatie).
Pentru taskurile “de toata ziua”, folosec calendarul / to do list’ul de pe PDA phone (care e sincronizat cu MacBook’ul / celelalte telefoane).
M-am jucat cu un trial de Mindjet MindManager dar nu prea ne-am inteles
Subiectul ma intereseaza (am citit o parte din GTD de David Allen dar nu am reusit s-o termin - paradoxal, din lipsa de timp ).
Celor care folositi Concept Draw, Mind Manager, FreeMind sau alta aplicatie de mind mapping (sau de proiectare activitati, decision making, visual learning, brainstorming, information organizing etc) va recomand MINDOMO (http://www.mindomo.com)! E un tool foarte bun, cunoscut si folosit la nivel mondial. Ruleaza in browser si salveaza proiectele online. Are varianta Free cu cateva limitari dar si Premium care costa.
Nu pot sa ma abtin sa nu zic :D : Mindomo e dezvoltat de o firma din romania - fostul meu loc de munca - si timp de cateva saptamani am lucrat si eu la el :D
Sfântul carnețel. Am încercat să folosesc fel şi fel de programe, telefonul, PDA-ul—nimic, mi se pare prea multă bătaie de cap. Până am scos instrumentul, până am făcut tap/click pe new task şi toate celelalte mi-am scrijelit cinci prostii pe carnețel.
Eu am incercat Things, m-am uitat la Omnifocus, am citit cartea lui Allen, si pana la urma am cumparat The Hit List
Urmeaza sa scoata si client de iPhone, interfata (dupa parerea mea, bineinteles) arata foarte bine, are f.f. multe scurtaturi de tastatura ceea ce pentru mine e un mare plus. Recomand cu caldura.
eu folosesc pe iphone appigo todo si notebook, care se sincronizeaza cu toodledo.com
am folosit mai multe, dar asta mi s-a parut cel mai ok, cam pe aceeasi treapta cu things (imi place la asta ideea de online sync).
După multe căutări am descoperit GANTT. L-a folosit careva? În mare e ok pentru activitatea noastră, dar sunt câteva chestiuni pe care nu reuşesc să le înţeleg. Din păcate nu am reuşit să găsesc şi ceva materiale didactice despre el. Aşa încât, apelez la cei care l-au folosit vreodată şi mă pot ajuta cu ceva manuale sau hints.
Sfântul carnețel. Am încercat să folosesc fel şi fel de programe, telefonul, PDA-ul—nimic, mi se pare prea multă bătaie de cap. Până am scos instrumentul, până am făcut tap/click pe new task şi toate celelalte mi-am scrijelit cinci prostii pe carnețel.
Și eu am ajuns la concluzia că, pt note și însemnări, un carnețel în buzunar și un pix sînt totdeauna mai rapide decît, să zicem, notițe pe Notes în iPhone. Altfel, pur și simplu Stickies colorate pe ecran, fiecare culoare cu sarcina ei.
În mod normal aş fi de acord cu voi. Dar aici e vorba de o firmă în care proiectele sunt lucrate pe departamente. Întâi vin pentru analiză, apoi se dau spre extragere texte şi imagini din PDF-uri, se fac layout-uri, se dau la tradus şi apoi vin la layout-ul final în limba ţintă. Proiectele sunt mari (nu doar ca număr de pagini, dar şi ca număr de documente) şi automat la un astfel de proiect lucră mai mulţi tehnoredactori, mai mulţi traducători. În fiecare moment trebuie să ştiu exact fiecare tehnoredactor la ce proiect lucrează, cât este de urgent proiectul şi în ce fază e cu el (cât la sută din proiect e gata). Să stau să culeg de la fiecare bileţelele sau să aştept să-mi dea statusul pe mail şi apoi să stau şi să le centralizez e foarte mult de muncă, ca să nu spun că uneori trebuie luate decizii rapide (mai putem lua proiecte, nu mai putem lua proiecte, le dăm pe extern, este necesar să se stea peste program etc.).
Înainte, se lucra după ureche. Nici acum nu am reuşit 100% să-mi conving colegii de la PM să folosească acest program. Cică durează mult să scrii. Dar din cauză că nu am folosit un program de gestiune al proiectelor s-au ajuns în trecut la tot felul de probleme, se stătea peste program, se dădeau cu întârziere proiectele se supraaglomerau colegii de la tehnoredactare.
Acum, eu sper că implementând acest program să reuşim să ne ordonăm şi să ne uşurăm modul de lucru.
pentru project management, colaborari in echipe, brainstorming, flow charts si multe altele va recomand Xmind. Crd ca am deja vreo 30 de useri la mine in retea cu feed-back pozitiv. A devenit extrem de popular la mine in organizatie, e simpatic si chiar ajuta.. http://www.xmind.net/
Merge si pe Mac si pe windows, se poate colabora online..
Eu sunt fan solutii minimaliste (in spiritul todo.txt), am gasit un bundle care face cam ce facei si TaskPaper dar in TextMate - care e oricum deschis non-stop.
ai un mark-up foarte simplu pentru headere (proiecte), un dash (’-’) la inceput de linie pt task-uri care se transforma (manual sau cu un short-cut) in ‘x’ si task-ul e ‘arhivat’ schimbandu-si culoarea.
Cu mici customizari de stil arata asa : twitpic.com/17ablz
Oricum pan-acum tot in .txt imi tineam lista de 2DO-uri - era un proiect de TextMate cu cateva fisiere: 2DO, idei, scrappad, referinte (contacte, adrese etc)
Pe langa asta asta mai folosesc widgetul de la paymo.biz pt time-tracking si ca sa procrastinez mai putin si google calendar cu remindere prin mail si sms pentru intalniri, task-uri pe zile etc.