10 din 16
10
Deblocare legală iPhone în România
  [ Ignoră ]   [ # 136 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09
leopardu - 25 August 2009 08:54 PM

@zone

...insa ei mai stiu ca unii oameni sunt uituci sau dezordonati si prin astfel de manevre incearca sa se eschiveze de la acordarea garantiei sau incearca sa descurazeje oamenii de la a-si debloca telefoanele de exemplu.

Nu e deloc asa, chiar crezi ca un sales rep chiar isi consuma neuronii pe asemenea shituri? Nu mizeaza nimeni pe nimic…daca o fac e din comoditate si cauta sa respecte procedura. Si eu imi puneam aceiasi intrebare ca si toti: de ce sa il ajut cautandu-i factura care a pierdut-o din vina lui si sa nu castig nimic, cand in timpul acesta pot sa-i dau verde si sa fac un contract si sa iau bani?

Si daca pierd factura si certificatul de garantie?

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 137 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.03.07

...insa ei mai stiu ca unii oameni sunt uituci sau dezordonati si prin astfel de manevre incearca sa se eschiveze de la acordarea garantiei sau incearca sa descurazeje oamenii de la a-si debloca telefoanele de exemplu.

Nu e deloc asa, chiar crezi ca un sales rep chiar isi consuma neuronii pe asemenea shituri? Nu mizeaza nimeni pe nimic…daca o fac e din comoditate si cauta sa respecte procedura. Si eu imi puneam aceiasi intrebare ca si toti: de ce sa il ajut cautandu-i factura care a pierdut-o din vina lui si sa nu castig nimic, cand in timpul acesta pot sa-i dau verde si sa fac un contract si sa iau bani?

Cea mai penibila, mai lipsita de bun simt si mai sigura mentalitate pentru a pierde un client.

In cel mai pur stil clasic romanesc!

 Semnătură 

A Greener Apple

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 138 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 19.07.07
leopardu - 25 August 2009 08:54 PM

@iedutu

... adica ei trebuie sa-mi deblocheze terminalul chiar daca l-am luat acum 3 ani), pot vedea ca terminalul este legat la abonamentul meu, deci au absolut to ce le trebuie: adresa de facturare, buletin, etc.

Extraordinar! Serios?
Ce te face asa sigur ca ei au in sistem legat la abonamentul tau si terminalul?
Iti zic eu ca nu e chiar asa. Stii tu ceva aproximativ. Terminalul nu e intotdeauna trecut pe Subscriber, sau daca si-a schimbat telefonul intre timp pe puncte sau la liber, datele generale de pe subscriber unde apare si terminalul vor fi eronate si nu vor corespunde cu realitatea.

 

Apple ii obliga. Cred ca te referi la alte terminale: Nokia, Samsung, etc. Evident, pot sa nu trimita nimic, si atunci poti trimite tu si te inregistreaza cei de la Apple (facut eu personal). Produsele Apple (mac, iPhone) au garantia aici.

Si daca nu-i obliga Apple, ii obliga legea romana sa tina inregistrarile fiscale (vanzare unui iPhone este o operatiune fiscala, pentru ca incaseaza bani) si de vanzari. Prelungirea abonamentului s-a facut exclusiv datorita vanzarii telefonului, deci ai si legatura (sper).

Oricum, nu imi pasa cat de putin de ce face Orange cu iPhone-urile. Eu sunt in afara tarii pentru mult timp de acum inainte si vreau sa mi-l deblochez legal, la ei, fara sa-l trimit in service 2 saptamani. Costul deblocarii este irelevant si pot sa fac plata pe factura. Asta e tot de fapt. Am si kkt-ul ala de factura si certificat de garantie, scanate amnadoua in PDF. Le pot trimite si originalele prin DHL.


Multumesc de rapuns!
Cristi.

 Semnătură 


Cristian.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 139 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: Sibiu
Macuser din: 30.08.07

@Zaone

Si daca pierd factura si certificatul de garantie?

In cazul asta e posibil sa gasesti bunavointa si sa ti se elibereze duplicat; eu am mai dat in astfel de cazuri duplicat (pentru ca dura putin). Certificat de gearantie e aproape adio…mai ceream in astfel de cazuri, certificate de la depozitul central care comanda la producator, le trimiteam IMEI-ul si imi venea deja completat. Asa chemam clientul dupa cateva zile cand venea certificatul si il rezolvam. Desigur nu eram obligat sa il ajut si nu i-am rezlvat pe toti… Dar daca aveam magazinul aglomerat si erau posibilitati de facut contracte, il refuzam sau de asemenea daca venea cu un ton poruncitor si obraznic.

@EMacsi

Cea mai penibila, mai lipsita de bun simt si mai sigura mentalitate pentru a pierde un client.

Am specificat mai sus ca depindea mult de tupeul si obraznicia clientului. Daca venea calm si recunostea ca a gresit si ma ruga sa il ajut, o faceam…dar de multe ori venea si poruncea sa-l ajut.

@iedutu
Crede-ma ca nu se vede mereu in baza de data cu clientii (acolo unde e trecut abonamentul, factura etc si de unde se fac modificarile de optiuni si abonament). Depinde cum si l-a achizitionat. El se vede cel mai bine in programul de facturare si atat.
Iata un caz: dupa un an clientului i s-a stricat telefonul si-l trimite la Service unde ii este schimbat EPROM-ul, deci cu IMEI-cu tot. Ii vine telefonul si eu ce fac cu factura? Nu i-o pot storna sa-i completez alta, ci scriu IMEI-ul cel nou si pun stampila. In baza de data va figura cel vechi…deci….

E super ceea ce spui ca esti inregistrat de Apple, asa mi se pare extraordinar atat pentru client, cat si pentru companie.

Si daca nu-i obliga Apple, ii obliga legea romana sa tina inregistrarile fiscale (vanzare unui iPhone este o operatiune fiscala, pentru ca incaseaza bani) si de vanzari. Prelungirea abonamentului s-a facut exclusiv datorita vanzarii telefonului, deci ai si legatura (sper).

Inregistrarile fiscale exista. Stiu ca o data cand lucram ma tot uitam pe numarul meu si am vazut ca de la o zi la alta mi s-a schimbat end-date-ul la contract, s-a prelungit cu un an. Eu nervos caut sa vad cine a cutezat si cu ce tupeu mi-a facut modificarea si cand verific vad ca e script-ul de la IT. Dau un e-mail la IT manager cu un ton direct si nervos ca nu inteleg care e faza cu modificarea, dupa care ei imi trimit factura fiscala pe mail, datata cu un an in urma, unde reiesea ca am facut prelungire pe doi ani si m-au asigurat ca prelungirea o face sistemul intai pe un an si cand se face anul o mai face si pe cel de-al doilea an. (ce-i drept puteam s-o caut si eu, doar ca imi lua ceva timp)

Referitor la prelungire. Se facea direct din programul de facturare care trimitea datele in programul de puncte de fidelizae. Programul asta are o singura legatura cu baza de date cu clientii: citeste informatia de acolo si poate face o singura modificare si anume sa schimbe data contractuala. Cand faci prelungirea nu se va propaga in sistem tipul terminalului ca sa il inlopcuiasca pe cel vechi inregistrat cand tu ai incheiat contractul.

Din septembrie din cate am auzit au obligatia toti operatorii sa deblocheze pe gratis la cererea cleintului orice telefon. Sper sa fie asa ca nu mai e mult pana atunci.

 Semnătură 

Mac 4 Ever!

Mac Mini Late 2012
Intel i5 @ 2,5 GHz / Intel HD 4000 / 500 GB HDD

iPad Mini 4G

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 140 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09

Nu orice telefon, doar cele luate la pret standard sau cele pentru care a trecut perioada contractuala sau fidelizare etc.
Referitor la certificatul de garantie, legea nu te obliga sa`mi rezolvi garantia indiferent daca am sau nu foaia aia ?

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 141 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: Sibiu
Macuser din: 30.08.07

Referitor la certificatul de garantie, legea nu te obliga sa`mi rezolvi garantia indiferent daca am sau nu foaia aia ?

Nu, pentru ca garantia e valabila doar daca clientul prezinta actele necesare: factura+certificat garantie.

 Semnătură 

Mac 4 Ever!

Mac Mini Late 2012
Intel i5 @ 2,5 GHz / Intel HD 4000 / 500 GB HDD

iPad Mini 4G

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 142 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09

Alt Orange Shop, aceeasi intrebare despre delobcare, acelasi raspuns : “trebuie trimis la Bucuresti pentru deblocare, mai mult dureaza drumul decat deblocarea in sine” . Trist ... deci face un drum pana la Bucuresti pentru a satisface birocratia ...

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 143 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: bucurești
Macuser din: 11.10.05

nu birocratie, ci prostie
prostia de a nu şcoli şi alti oameni…

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 144 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.03.07

Nu-i nici prostie. E lacomie si nepasare. Economisesc bani pe seama noastra pt a ingrasa si mai mult grasii. Repet, un mod clasic deja in a trata clientul roman pe banii lui!

 Semnătură 

A Greener Apple

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 145 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09

Nu vad economia in a transporta un telefon intr-un service si a plati pe cineva sa ia niste date care pot fi luate la un Orange Shop sau ATENTIE!!! POT FI PUSE IN CONTUL DE PE SITE-UL ORANGE PENTRU RESPECTIVUL CLIENT! Da, trebuie verificat respectivul IMEI sau serial cu cel de pe garantie, dar asta nu se intampla oricum in service sau la Orange Shop? E un proces absolut tampit…

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 146 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: Kaiserslautern, DE
Macuser din: 28.10.07

ati vazut articolul link
Unde vorbeste ca absolut nu trebuie trimis nici unde telefonul. telefonul se deblocheaza cu un program care transmite IMEI-ul aparatului la apple.com si aifounul va fi deblocat la urmatoarea syncronizare cu iTunes. atat de simplu. Intrebarea este cine are acel program…

 Semnătură 

MacMini(Late 2009) 2.53 Ghz
Macbook Unibody (Late 2008)+OCZ Agility 3/60gb 2.4 Ghz

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 147 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09

Orange…

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 148 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 19.07.07
RedAN6EL - 26 August 2009 05:20 PM

ati vazut articolul link
Unde vorbeste ca absolut nu trebuie trimis nici unde telefonul. telefonul se deblocheaza cu un program care transmite IMEI-ul aparatului la apple.com si aifounul va fi deblocat la urmatoarea syncronizare cu iTunes. atat de simplu. Intrebarea este cine are acel program…

“The helpful assistant at the Sonera store made a note of my IMEI number and then passed it onto his boss — after that there’s a special piece of software that only his boss is authorized to use. “

Extrem de simplu. Nu pot sa inteleg de ce unii oameni trebuie sa complice lucrurile simple atat de mult. In final e acelasi rezultat, insa mult mai multa munca si bataie de cap, din partea tuturor.

 Semnătură 


Cristian.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 149 ]
Rank
Newbie
Din: Bucuresti
Macuser din: 23.11.07
RedAN6EL - 26 August 2009 05:20 PM

ati vazut articolul link
Unde vorbeste ca absolut nu trebuie trimis nici unde telefonul. telefonul se deblocheaza cu un program care transmite IMEI-ul aparatului la apple.com si aifounul va fi deblocat la urmatoarea syncronizare cu iTunes. atat de simplu. Intrebarea este cine are acel program…

Eu l-am luat din Italia de la un Apple Store din RomaEst. Mi l-a deblocat cand l-a activat cu iTunes. Mi-a zis ca are 4 iTunes-uri deschise pe 4 sisteme. Unele blocheaza in diverse retele (Vodafone, TIM si Wind or something) si altul deblocheaza pe loc. Eu cred ca daca le dam IMEI-ul si serial-ul prin telefon alora de la Orange, ei pot sa-l deblocheze in baza de date a lui Apple si cand faci un software update cu iTunes, se va debloca automat si IPhone-ul.

 Semnătură 

 Mid 2010 15-inch MacBook Pro,  Early 2008 MacBook Air
 Early 2009 iMac Aluminium 24”,  Mid 2007 macMini Intel Core 2 Duo
 iPhone 3G S⃣  32GB,  iPhone 4 32GB,  iPhone 4 S⃣  64GB, iPad 1 3G 64GB, iPad 2 3G 64GB

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 150 ]
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 31.07.09

Misto, maine o sa sun si eu la ei sa vad ce`mi zic, insa presimt o abureala ce implica service.

 Semnătură 

peace of mind.

Profil
 
   
10 din 16
10