1. eu am vb la orange (la universitate) si mi-a zis ca ma costa 100E deblocarea, chiar daca telefonul a fost cumparat fara abonament.
2. am sunat la relatii cu clientii si mi-a zis tanti de acolo ca e gratis deblocarea, dar pierd garantia.
3. am vb la orange (in calarasi) si mi s-a spus ca ar trebui sa fie gratis, dar momentan nu se poate face.
mi-e frica sa sun iarasi si sa intreb, ca poate imi fac astia oferta de 200E pentru deblocare
Șmecheri… o fac intenționat așa, te plimbă de colo colo, batjocorirea clientului. Nu știu dacă toți fac așa, dar Orange precis. Au cel mai jegos mod de a relaționa cu clienții, inclusiv cu cei fideli, aș zice chiar mai ales cu ăștia.
Criza asta vine la timp, oarecum, teamă însă mi-e că nu vor dispărea alde d-aștia, ci ăia corecți și buni meseriași.
E un pas inainte dar totusi zice ca fiecare operator isi stabileste “tariful de deblocare” ceea ce inseamna ca in cazul Orange si iPhone lucrurile vor ramane la fel.
O decizie mai curajoasa era deblocarea gratuita a terminalelor la sfarsit de contract.
Decizia face referire la acest aspect. Operatorii sunt obligati sa deblocheze telefoanele din oferte (e.g. Iphone) dupa expirarea contractului initial. Pe perioada derularii contractului utilizatorul poate cere deblocarea, dar contra cost. Costul este stabilit de operator pe baza beneficiilor ofertei.
Costul ar trebui sa fie fix (sper ).
Din pacate multi “consultanti” Orange care raspund la 411 nu sunt informati (si uneori sunt cu nasul pe sus, chiar daca nu au habar de ce vorbesc) despre iPhone, si ajung sa ofere informatii gresite.
la 411 mi s-a zis ca pot debloca legal la ei iPhone 3G luat la fidelizare (360 lei)
la Orange Botosani mi s-a zis ca se poate debloca (360 lei), insa pierd garantia (!!!)
la Orange Bucuresti (sediul mare din Victoriei) mi s-a zis ca pana nu iese legea nu pot debloca.
Ce este cel mai interesant de aflat este procedura practica de deblocat. De ex. eu sunt in Israel cu un iPhone 3G luat la fidelizare la Orange Romania si m-ar interesa o modalitate “la distanta”, asa cum am tot citit ca se face (Franta de ex.). Din ce stiu eu, deblocarea se face astfel:
1. Bizonu’ (eu adica) plateste taxa de deblocare la Orange
2. Orange trimite IMEI-ul la Apple si cere deblocare.
3. iPhone-ul e conectat la iTunes si ... e deblocat (la fel cum e activat).
La o companie normala ar trebui pur si simplu sa sun la serviciul clienti si sa cer deblocarea, oferind doar detaliile de identificare (ale mele). Orange ar trebui sa aiba in baza de date toate informatiile legate de iPhone. Urmatorul pas ar fi conectarea iPhone-ului la iTunes. Plata se face pe factura, ca orice VAS (Value Added Service). Se pare ca Orange Romania cere ca iPhone-ul sa le fie trimis in service (!!!) 15 zile, hartiile fizice (garantie, factura), semnat alte hartii ... ceea ce nu pot pricepe inca.
Sper sa ma lamuresc cum se face asta cat de curand.
E un pas inainte dar totusi zice ca fiecare operator isi stabileste “tariful de deblocare” ceea ce inseamna ca in cazul Orange si iPhone lucrurile vor ramane la fel.
O decizie mai curajoasa era deblocarea gratuita a terminalelor la sfarsit de contract.
Există țări europene (parcă Italia, Belgia și Elveția) care interzic total asemenea proceduri „de fidelizare”, de fapt procedee mafiote de subjugare a clientului pe baza unor șmecherii ori a unor false reclame. Nu pot decît regreta faptul că și Apple practică asemenea metode cu iPhone oriunde o poate face, inclusiv în țara-mamă, SUA. Asemenea proceduri ar trebui interzise prin lege, nu numai la sfîrșitul perioadei de fidelizare (groaznic termen), ci permanent. România și toate celelalte țări membre ale UE ar trebui să adopte legi similare celor din 3 țări menționate.
Voi fi adeptul unei asemenea inițiative, dacă s-ar face. Voi încerca să contactez niscai parlamentari, să văd dacă ar merge.
Îmi voi face curaj zilele astea și voi trimite un protest și la Cupertino. sînt convins că-l vor arunca la coș, dar, dacă le vor scrie un milion de macuseri, poate nu le vor arunca pe toate.
Daca telefonul este achizitionat ca parte dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential si clientul solicita deblocarea inainte de expirarea perioadei minime prevazute in contractul de servicii de comunicatii incheiat cu operatorul, clientul va trebui sa achite atat tariful pentru operatiunea de deblocare, cat si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale.
Adica tot la fel ca pana acuma .
Dupa expirarea perioadei minime obligatorii a contractului, precum si pentru utilizatorii de servicii preplatite, deblocarea telefonului va presupune doar achitarea tarifului de deblocare.
Cu ce e diferit de ce se intampla acuma ?
Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, urmand sa acopere exclusiv contravaloarea operatiunii de deblocare. Deblocarea se realizeaza in maxim 15 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii clientului.
Sigur , 500 de euro e bine ?
Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depasit durata medie de utilizare mentionata de producator in certificatul de garantie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai in masura in care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.
Fraierii care visau ca isi deblocheaza vechile lor telefoane sa viseze in continuare.
Ca de obicei ANRC a luat vaselina si a intors vesel fundul consumatorului catre operatori : .
[...]
Bătaie de joc, ca și declarația oficială ANRC, ca toate care se fac în România, în scîrbă și/sau la mișto. Chiar nimeni nu observă că toate aceste „perioade minime obligatorii” se opun oricăror norme juridice DIN ORICARE ȚARĂ A UNIUNII EUROPENE? Este nu numai împtoriva bunului simț, care nu funcționează, ci și împotriva oricăror norme juridice europene. A fi obligat să respecți UNILATERAL un contract, nu însă și cealaltă parte să-l respecte pe al său este n afara normelor juridice europene acceptate. Toate acestea pleacă automat din acceptarea legării de glie, respectiv de un anume operator dacă folosești o unealtă, în cazul nostru iPhone. Odată acceptată acestă ilegalitate, dintr-o ilegalitate decurg automat alte ilegalități. Logic.
Mie imi expira contractul in august dar decat sa platesc 360Ron mai bine ma lipsesc,speram si eu la o suma gen 50ron dar se pare ca aceasta decizie nu schimba nimic ba chiar acopera operatorii cu magariile lor :(
Degeaba ne dăm cu fundul de pamânt și-i bălăcărim pe cei de la Orange, ANRC, etc. Principalul vinovat pentru situația noastră este Apple cu dl. Steve în cap care a ales pt. maximizarea profitului un astfel de sistem de distribuție exclusivist.
Aștia de la Orange n-or fi proști să piardă bani dacă pot să n-o facă.
Exemplul meu din august 2008 (am Vodafone din 1995 și nu am vrut să trec pe Orange): iphone 3G 8GB negru la liber + cartela Orange de 4eur total cca 580 eur. Achitat 100 eur la Orange Concept Store pt. deblocare făcută de ei în 3-4 zile, cu garanție… tot… și am avut iphone 3G deblocat.
Concluzia mea: atâta timp cât Apple nu va fi forțat să vândă terminalele oricui dorește să le cumpere ci numai operatorilor selectați ăștia vor găsi o soluție să ne pună să plătim pt. deblocare.
Așa că... Dl. Steve… la țepe în Piata Universității
Degeaba ne dăm cu fundul de pamânt și-i bălăcărim pe cei de la Orange, ANRC, etc. Principalul vinovat pentru situația noastră este Apple cu dl. Steve în cap care a ales pt. maximizarea profitului un astfel de sistem de distribuție exclusivist.
Aștia de la Orange n-or fi proști să piardă bani dacă pot să n-o facă.
Exemplul meu din august 2008 (am Vodafone din 1995 și nu am vrut să trec pe Orange): iphone 3G 8GB negru la liber + cartela Orange de 4eur total cca 580 eur. Achitat 100 eur la Orange Concept Store pt. deblocare făcută de ei în 3-4 zile, cu garanție… tot… și am avut iphone 3G deblocat.
Concluzia mea: atâta timp cât Apple nu va fi forțat să vândă terminalele oricui dorește să le cumpere ci numai operatorilor selectați ăștia vor găsi o soluție să ne pună să plătim pt. deblocare.
Așa că... Dl. Steve… la țepe în Piata Universității
Se pare că nu înţelegi că preţul plătit de tine la liber este preţul real al iPhone-ului. Apple pentru iPhone a avut şi are nevoie de un motor de distribuţie şi de vânzare a telefonului “în rate”, pentru că asta înseamnă iPhone-ul cumpărat de la provider la abonament. Bineînţeles că plăteşti lunar şi pentru serviciile oferite de provider dar plăteşti şi rate la telefon. În SUA, cel 3GS de 16 GB costă la liber 599 usd dar codat pe ATT şi nu ţi se oferă posibilitatea decodării + că nu sunt eligibili să îl cumpere decât actualii clienţi ATT.
Şi pentru un Nokia e71X plăteşti la ATT 99 USD plus abon. lunar de cel puţin 69 usd pe 2 ani.
Ǻndяei, ce nu înțeleg? Eu, așa cum arată și exemplul meu, am înțeles perfect sistemul adoptat, am plătit, am telefon. Dar… noi vorbim de Europa nu de USA, AT&T. Este acum legală in EU vânzarea de terminale blocate de operatori? Atâta timp cât există ambiguități legislative operatorii vor profita legal. Atât am vrut să spun și înainte.
Ţi-am dat exemplul cu State şi At&t pentru că de acolo a plecat iPhone-ul şi deciziile se iau pentru UE raportându-se la deciziile de acolo.
În toate ţările din UE, dacă iei un telefon la ofertă ţi se va vinde codat şi îţi prelungeşti contractul cu operatorul. E normal, adică aşa e situaţia de mult timp… Orange, Vodafone face asta asta dintotdeauna.
E oficiala treaba, insa din pacate doar la ANCOM.
Cei de la Orange sunt inca clueless ... Codul de conduita e aici, sper sa nu implice costuri aberante.
Insa in afara de costuri, sper sa nu fie nevoie sa trimit iPhone-ul in service ... Din pacate cei de la Orange
nu pot inca concepe cum un telefon se poate debloca fara a fi trimis in service ... Eu nu sunt in tara si mi-ar fi
tare utila o procedura normala (sun la 411, dau datele de buletin, confirm deblocarea si primesc costul pe
factura urmatoare, la final, iPhone deblocat prin iTunes dupa ce afla cei de la Apple).
“Daca telefonul nu este achizitionat impreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care il comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.”
Asta inseamna ca daca eu mi-am luat 3Gs-ul la liber de la Orange nu ar mai trebui sa ma mai coste nimic la 1 sepembrie sa ma duc la ei sa mi-l decodeze?
“Daca telefonul nu este achizitionat impreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care il comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.”
Asta inseamna ca daca eu mi-am luat 3Gs-ul la liber de la Orange nu ar mai trebui sa ma mai coste nimic la 1 sepembrie sa ma duc la ei sa mi-l decodeze?
“Daca telefonul nu este achizitionat impreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care il comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.”
Asta inseamna ca daca eu mi-am luat 3Gs-ul la liber de la Orange nu ar mai trebui sa ma mai coste nimic la 1 sepembrie sa ma duc la ei sa mi-l decodeze?
Asta în condiţiile în care l-ai luat fără folosirea de puncte Thank You sau nu te-ai obligat pentru prelungirea contractuala pe 12 sau 24 de luni.