Hmmm…..drepturi, pentru cine? pana cand?
  [ Ignoră ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: London - UK
Macuser din: 28.04.06

Hai ca se cam doarme la discutii generale…
smile
Cativa dintre noi au o oarecare legatura cu muzica, unii asculta, unii produc, vand, copiaza….
smile
Drepturi de autor - cand incep si unde se termina drepturile de autor.
Ca sa fie (mai) usor si constructiv…
o sa vorbim despre drepturile de autor in muzica….
Cum credeti ca ar trebui sa inceapa dreptul de autor, si mai ales unde se termina acesta…
Pe romaneste, de cate ori o se poate vinde aceeasi melodie (a nu se citi copie) si ce are dreptul sa faca cu ea cumparatorul.
incercati sa faceti abstractie de sistemul actual de distributie si vanzare al melodiilor.
Incerc sa aflu pareri pentru a incerca o schimbare….
poate ne iese…
deci
dati drumul la butoane.
smile

 Semnătură 

Absența dovezilor este doar dovada absenței.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 1 ]
Avatar
RankRankRankRank
Sr. Member
Din: Buchenland
Macuser din: 06.09.05

N-o să existe niciodată o soluție 100% potrivită pentru toate părțile implicate în chestiunile astea.
Cei care dețin drepturile de autor trebuie să priceapă odată pentru totdeauna că:
- Indiferent de metodele de protecție adoptate, se va găsi întotdeauna o soluție ca operele lor să fie piratate.
- Cu cât mai multe restricții vor impune, cu atât mai tare se va pirata.
- Dacă vor piratare minimă, atunci să facă de bine să faciliteze accesul tuturor persoanelor din lumea asta la muzică (filme etc.). Când văd că eu din România nu pot cumpăra un anume album (sau film sau orice), atunci îmi vine să-l trag de două ori de pe torrente, de ciudă. Restricțiile zonale = piraterie înfloritoare.

 Semnătură 

⌘-N

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 2 ]
Avatar
RankRankRank
Member
Din: London - UK
Macuser din: 28.04.06

Cine este autorul unei piese muzicale?
In sensul Legii drepturilor de autor, Autorul unei piese muzicale este compozitorul acesteia. Daca piesa are text, atunci sunt autori ai piesei muzicale: compozitorul si textierul piesei.
Compozitorul unei piese muzicale este persoana care a creat linia melodica, armonia si ritmul compozitiei muzicale.
Textierul unei piese muzicale este persoana care a creat versurile piesei.
Legea romana a drepturilor de autor recunoaşte Compozitorului si/sau Textierului drepturi morale şi drepturi patrimoniale asupra compoziţiei muzicale, respectiv asupra textului unei piese muzicale.
Drepturile morale sunt legate strict de persoana compozitorului/textierului şi permit acestuia să se opună oricărei utilizări lipsite de respect a operei sale.
Asupra operei sale, Compozitorul/Textierul are următoarele drepturi morale:
a) dreptul de a decide dacă, în ce mod şi când va fi adusă opera la cunoştinţă publică;
b) dreptul de a pretinde recunoaşterea calităţii de autor al operei;
c) dreptul de a decide sub ce nume va fi adusă opera la cunoştinţă publică;
d) dreptul de a pretinde respectarea integrităţii operei şi de a se opune oricărei modificări, precum şi oricărei atingeri aduse operei, dacă prejudiciază onoarea sau reputaţia sa;
e) dreptul de a retracta opera, despăgubind, dacă este cazul, pe titularii drepturilor de utilizare, prejudiciaţi prin exercitarea retractării.
Compozitorul/Textierul se bucură de aceste drepturi chiar dacă a cesionat cu titlu exclusiv drepturile patrimoniale.
Încă de la originile dreptului de autor, industria muzicală s-a dezvoltat în jurul drepturilor patrimoniale de autor ale compozitorului.
Compozitorul/Textierul are dreptul patrimonial exclusiv de a decide dacă, în ce mod şi când va fi utilizată compoziţia muzicală, inclusiv de a consimţi la utilizarea ei de către alte persoane.
Utilizarea unei compoziţii muzicale dă naştere la drepturi patrimoniale, distincte şi exclusive, ale autorului de a autoriza sau de a interzice:
  a) reproducerea compoziţiei muzicale;       
  b) distribuirea compoziţiei muzicale;
  c) importul în vederea comercializării pe piaţa internă a copiilor realizate, cu consimţământul autorului, după compoziţia muzicală;
  d) închirierea compoziţiei muzicale;
  e) împrumutul compoziţiei muzicale;
  f) comunicarea publică, direct sau indirect a operei, prin orice mijloace, inclusiv prin punerea operei la dispoziţia publicului, astfel încât să poată fi accesată în orice loc şi în orice moment ales, în mod individual, de către public;
  g) radiodifuzarea compoziţiei muzicale;
  h) retransmiterea prin cablu a compoziţiei muzicale;
  i) realizarea de opere derivate.
Drepturile patrimoniale pot fi cedate prin contract altor persoane, de regula, in schimbul unei remuneratii.
Compozitorii profesionişti caută să-şi exploateze cât mai bine drepturile patrimoniale de autor, fiind conştienţi că acestea reprezintă sursa lor de venit.
Prin urmare, acestia cauta sa incheie contract de editare (publishing) cu marile case de editura: EMI, UNIVERSAL, WARNER, etc care ar putea sa le asigure o exploatare cat mai complexa a drepturilor de autor.

 Semnătură 

Absența dovezilor este doar dovada absenței.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 3 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: bucurești
Macuser din: 11.10.05

depinde mereu de care parte esti smile
faci muzica sau ai torrente?
raspberry

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 4 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 11.12.07

vorbind de drepturi de autor baietii de aici nu prea le cer suta la suta http://camomille.genshimedia.com/cam100.htm
ps: avem si noi niste romani aici care produc.

 Semnătură 

Cats can hear ultrasound

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 5 ]
Avatar
RankRankRankRank
Sr. Member
Din: Arad
Macuser din: 17.01.07
Tudor - 13 Noiembrie 2008 02:54 AM

N-o să existe niciodată o soluție 100% potrivită pentru toate părțile implicate în chestiunile astea.
Cei care dețin drepturile de autor trebuie să priceapă odată pentru totdeauna că:
- Indiferent de metodele de protecție adoptate, se va găsi întotdeauna o soluție ca operele lor să fie piratate.
- Cu cât mai multe restricții vor impune, cu atât mai tare se va pirata.
- Dacă vor piratare minimă, atunci să facă de bine să faciliteze accesul tuturor persoanelor din lumea asta la muzică (filme etc.). Când văd că eu din România nu pot cumpăra un anume album (sau film sau orice), atunci îmi vine să-l trag de două ori de pe torrente, de ciudă. Restricțiile zonale = piraterie înfloritoare.

Subscriu la ce spui tu.

 Semnătură 

TODAY is a gift: that’s why it is called THE PRESENT.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 6 ]
Avatar
RankRankRankRank
Sr. Member
Din: Arad
Macuser din: 17.01.07
synapse - 13 Noiembrie 2008 01:17 AM

Hai ca se cam doarme la discutii generale…
Pe romaneste, de cate ori o se poate vinde aceeasi melodie (a nu se citi copie) si ce are dreptul sa faca cu ea cumparatorul.
smile

Dacă aş fi compozitor, aş avea două opţiuni. Să vând piesa, cu tot cu drepturile de autor sau să îmi asum proprietatea asupra ei. În primul caz, dacă piesa va fi bună şi va fi vândută mai departe, am pierdut. Aşa că mai bine să decid eu cui o vând, pe ce sumă sau pe ce procente din totalul vânzărilor. Eu, practic nu vând melodia, ci dreptul de a fi difuzată pe diverse canale media (mă refer la radio, radio online, televiziune etc.)

 Semnătură 

TODAY is a gift: that’s why it is called THE PRESENT.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 7 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Timisoara
Macuser din: 24.10.07

“si ce are dreptul sa faca cu ea cumparatorul”

Depinde de piesa in primul rand: este doar o idee, este un demo, este mix+master final. Apoi depinde de cumparator: vorbim despre artist, sau despre ascultatorul final?

In cazul in care e vb despre artist: are dreptul sa faca cu ea ceea ce s-a specificat in contract. Un contract bun in acest domeniu are cateva pagini bune si e formulat de catre un jurist care are habar de problemele din domeniu. Intervine si casa de discuri, editorul, etc. Intebarea e: se respecta acel contract? Cine detine controlul asupra activitatii cumparatorului? Daca cumparatorul are datoria de a mentiona la fiecare televiziune si numele compozitorului (ca asa e in contract) - dar din cine stie ce motiv uita sa o faca o data? Merita sa faca tam-tam compozitorul? (care poate dura ani de zile).

Apoi ca “end user”: eu daca am o cafenea unde se aude muzica si imi place mie cd-ul cumparat… Ii dau drumul, poate fara sa citesc ce scrie la licencing: “interzis difuzatul in public”. Se afla, nu se afla. Daca se afla, ce se poate intampla? Ne vedem in instanta? Proces, martori… merita?

Toata treaba tine de moralul asa zisului cumparator. La noi e mai greu cu asta, fiindca am crescut altfel, ni se pare normal sa ne trimita un prieten o piesa daca ne place. Si prietenului i se pare normal sa dea “send file” pe messenger.
Pana la urma, in Romania banii se fac din concerte, nu din vanzarea de albume. Din pacate. Si din pacate mai nou se promoveaza (numai) non-valorile….

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 8 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: bucurești
Macuser din: 11.10.05

hi-hi
daca ai o cafenea, nu esti end user
ne place sau nu, exista legi, biruri, taxe etc wink

Profil