Intenționez folosirea Pages pentru scrierea unei teze (peste 150 pagini) care va conține imagini și ecuații (rezolvate prin LaTeX, după tutorialul pe care l-am scris aici. Nu am mai scris nimic de proporții în Pages, fiind destul de novice într-ale MacOS și sunt curios dacă Pages este sau nu o alegere fericită (haideți să încercăm să lăsăm deoparte entuziasmul pentru Mac și să judecăm la rece avantajele și dezavantajele Pages, comparativ cu MS Word, în principal).
Mulțumesc.
De ce nu te bazezi exclusiv pe LaTeX, daca tot il utilizezi pentru ecuatii?
Despre Pages:
Eu am folosit atat Pages cat si Microsoft Word. Ambele sunt produse extraordinare care ofera aproximativ aceeasi functionalitate. Totusi cred ca Word se descurca mai bine cu documente complexe si de proportii mari, cum va fi referatul tau. Plus are inclus si editor de ecuatii.
Nu stiu suficient de mult LaTeX pentru ca sa scriu exclusiv in LaTeX. Asta nu ar fi asa de grav, as putea sa-l invat, dar cei care imi vor corecta lucrarea nu stiu LaTeX si nu cred ca vor fi multumiti daca le trimit un PDF spre verificare.
OK. In cazul acesta ramane Pages vs. Word. In ce format trebuie sa trimiti teza? Daca cei care corecteaza se asteapta la un .doc sau .docx, ai un argument in plus pentru Word.
OK. In cazul acesta ramane Pages vs. Word. In ce format trebuie sa trimiti teza? Daca cei care corecteaza se asteapta la un .doc sau .docx, ai un argument in plus pentru Word.
Nu e neaparat asa. Si in pages ai optiunea export as… De acolo alegi formatul .doc
Nu e neaparat asa. Si in pages ai optiunea export as… De acolo alegi formatul .doc
Asa e insa nu intotdeauna rezultatul exportului seamana cu ce ai gandit tu in Pages(formatari, poze, tabele).
@Amiralul: am scris eu cateva documente destul de maricele in Pages si nu mi s-a parut a fi o alegere nefericita. Insa trebuie sa ai grija ce tip de fisiere asteapta cei care fac corectarea sa nu ai probleme la exportul in format .doc
OK. In cazul acesta ramane Pages vs. Word. In ce format trebuie sa trimiti teza? Daca cei care corecteaza se asteapta la un .doc sau .docx, ai un argument in plus pentru Word.
Nu e neaparat asa. Si in pages ai optiunea export as… De acolo alegi formatul .doc
De ce te grăbești cu recomandări cînd nu stăpănești bine domeniul?
Repet ce tot spun: importul/exportul în/din orice aplicație implică niște riscuri și nu e NICIODATĂ 100 % de încredere. Nu intru în detalii, dar dau un singur exemplu: Pages sare, pur și simplu, peste non-breaking hyphen dacă imporți format .doc, dar e OK dacă imporți din rtf. Da, dar dacă ai rtf, nu importă notele de pagină! Frumos, nu? E așa de cînd l-au creat pe Pages ăsta și nu rezolvă acest bug.
Singurul mod de a-ți alege aplicația corespunzătoare este un mic test, să vezi dacă te satisfac rezultatele. În cazul ăsta, problema ar fi ecuațiile, nu? Fă un text cu 2-3 pagini, în care să ai toate instanțele care te frămîntă și, dacă ești mulțumit, folosește Pages.
E important și ce se întîmplă cu documentul după aia. Îl procesezi tu pînă la capăt, pînă la stadiul de „camera-ready copy”? Dacă da, fă și un text de export ca PDF și, dacă și așa ești mulțumit, atunci e OK. Dacă, din contra, de paginare se ocupă altcineva, poate fi tămbălău mare, deci lămurește-te cum e la detaliul ăsta și lămurește-ne și pe noi.
În general, e bine să alegi ceva ce ți se potrivește și să te familiarizezi cu o aplicație pînă la capăt, sistematic, numai așa reușești să-i afli toate chichițele. Eu am ales Nisus, din motive pe care le-am explicat de multe ori: se comportă cel mai bine la texte lingvistice. Pt mine ăsta e cel mai important detaliu, pot sări peste alte neajunsuri (nu prea are, se mișcă foarte bine acum).
OK. In cazul acesta ramane Pages vs. Word. In ce format trebuie sa trimiti teza? Daca cei care corecteaza se asteapta la un .doc sau .docx, ai un argument in plus pentru Word.
Nu e neaparat asa. Si in pages ai optiunea export as… De acolo alegi formatul .doc
De ce te grăbești cu recomandări cînd nu stăpănești bine domeniul?
Repet ce tot spun: importul/exportul în/din orice aplicație implică niște riscuri și nu e NICIODATĂ 100 % de încredere.
Nu am făcut nicio recomandare. Nu știu dacă am înțeles eu bine, dar: Din moment ce Pages se află pe lista de opțiuni, și ”Amiralul” nu a specificat că ar avea nevoie de un format specific, rezultă că nu are nevoie de .doc/.docx ca format final pentru lucrarea sa. E logic!
Să revenim: Nu pot să îți dau alt sfat, decât să le încerci pe viu (MS Word-Pages) și să vezi care ți se potrivește/îți place mai mult. Ca simplu utilizator mi se pare mai frumos Pages-ul, deoarece are o interfață mai prietenoasă și este mai ușor de folosit.
cei care imi vor corecta lucrarea nu stiu LaTeX si nu cred ca vor fi multumiti daca le trimit un PDF spre verificare.
Se pare că ăsta e cel mai important criteriu pe care ești nevoit să-l iei în calcul. Dacă trebuie să plimbi fișierul editabil pe la mai multe persoane, atunci Word este unealta care îți va da cele mai puține bătăi de cap. Nu te mai complica cu altceva.
PS: Dacă cei care vor corecta lucrarea ar avea Acrobat și ar ști să lucreze cu el, atunci ar putea face adnotări, comentarii și corecturi de tot felul pe un fișier PDF. În cazul ăsta ai putea folosi orice.
mi se pare mai frumos Pages-ul, deoarece are o interfață mai prietenoasă și este mai ușor de folosit.
Da, de acord, ar fi o aplicație colosală, dacă creatorii ar fi rezolvat cîteva bug-uri absolut inadmisibile și care persistă de cîțiva ani, de la prima ediție, să zic așa.
Cum a spus şi Cattus, dar accentuez pentru că am făcut asta. Daca tu trimiţi la tipărit fişierul .pdf şi ei doar îl multiplică (asta însemnând că tu faci totul, de la compoziţie până la aranjare în pagină) nu contează ce soft foloseşti. Dacă ei fac asta, ferească sfântul de un fişier .doc exportat din altceva. Eu am păţit. Unele fişiere Word exportate din altceva decât Word merg bine importate în InDesign, altele au probleme. Nu am încercat Quark, am trecut de la PageMaker direct la Indesign. Şi în PageMaker aveam probleme cu documente Word generate de altceva decât Word. Eu zic că mai bine foloseşti Word.
Pages ştie .doc. Nu ştie docx. Şi are probleme cu notele de subsol. Dar de ce nu încerci cu OpenOffice? Varianta actuală e foarte bună! Şi moca!
Cu OpenOffice dai peste aceleași probleme de compatibilitate între formate. Niciodată nu vei avea același nivel de suport pentru .doc sau .docx ca și în Microsoft Office. Menționez că nici Microsoft Office pentru Mac nu oferă o compatibilitate 100%, mi s-a mai întâmplat ca unele documente realizate în Office 2007 sub Windows s-au comportat ciudat pe Mac. Dar totuși riscul este semnificativ mai mic decât cu orice alt produs alternativ (iWork, NeoOffice, OpenOffice etc.)
Intenționez folosirea Pages pentru scrierea unei teze (peste 150 pagini) care va conține imagini și ecuații (rezolvate prin LaTeX, după tutorialul pe care l-am scris aici. Nu am mai scris nimic de proporții în Pages, fiind destul de novice într-ale MacOS și sunt curios dacă Pages este sau nu o alegere fericită (haideți să încercăm să lăsăm deoparte entuziasmul pentru Mac și să judecăm la rece avantajele și dezavantajele Pages, comparativ cu MS Word, în principal).
Mulțumesc.
cel mai bine, in cazul tau, e sa folosesti word
apoi, obligatoriu, verifica pe un PC daca arata bine ceea ce vei trimite la verificare / notare
nu folosi fonturi rare, ca sa eviti ca persoana care te noteaza sa nu le aiba pe computer si sa eviti cazurile in care sa-ti fuga rindurile…
Eu folosesc exclusiv LaTeX și trimit PDF-uri. Dacă nu sunt capabili de a folosi PDF-uri, atunci sunt incompetneți oricum, și n-au treabă cu lucrarea mea. N-am avut vreodată probleme.