Cred că PDF-urile se pot totuși adnota/corecta cu orice program rezonabil. Poți folosi LyX dacă te înspăimântă prea tare LaTeX. Pe termen lung cred că merită mai mult. Experiențele mele cu documentele cu multe ecuații şi figuri în editoare WYSIWYG sunt triste şi au stat la originea faptului că am învățat LaTeX.
Cum se poate face ca litera de la începutul unei propoziții să fie majusculă, implicit, la fiecare nouă propoziție în Pages ‘08? Am atașat o poză cu ce face în cazul meu acum.
Nu, mă gândeam ca atunci când pui cursorul mouse-ului peste o opțiune în Preferences să scrie undeva cam ce face (cum e în Office 2008 for Mac). Ar fi mai ușor decât să iau la citit tot Help-ul
Nu, mă gândeam ca atunci când pui cursorul mouse-ului peste o opțiune în Preferences să scrie undeva cam ce face (cum e în Office 2008 for Mac). Ar fi mai ușor decât să iau la citit tot Help-ul
Mă provoci la răspunsuri acide: poate ar putea implementa și o metodă de a scrie în locul utilizatorului, ghicindu-i gîndurile.
Nu, mă gândeam ca atunci când pui cursorul mouse-ului peste o opțiune în Preferences să scrie undeva cam ce face (cum e în Office 2008 for Mac). Ar fi mai ușor decât să iau la citit tot Help-ul
help-ul nu e de citit, e suficient să-l întrebi
acolo, la search…
Ei, hai că nu trebuie să-mi citească gândurile, doar să îmi spună și mie programul ce înseamnă “Fix Capitalization” de exemplu. Asta se poate face ziceam, ca la Office: pui mouse-ul pe rândul cu pricina de la Preferences și lângă cursor sau undeva jos apare o casetă în care ți se dau ceva detalii despre ce face setarea cu pricina. Pe de altă parte, corect, se poate scrie în Help “Fix Capitalization” și găsești câte ceva, dar mi se pare cam peste mână...În concluzie: Preferences de la Pages 08 e cam sărăcuț, ar mai intra câteva setări. Acuma…de…la 80$ e bine și așa
o opinie personală venită din partea unui om care a lucrat pe mac până acum vreo două traduceri de 300+ pagini și care în prezent își redactează teza. dincolo de latența care apare la lansarea aplicației și problemele de formatare a documentului care sunt des invocate atunci când vine vorba de a alege între pages și word și care nu sunt cu adevărat problematice (poți aștepta câteva secunde în plus până se deschide aplicația și indiferent în ce l-ai scris, după ce ai terminat redactarea, oricum trebuie să reiei documentul pentru a verifica consistența ei pentru că, na, se mai întâmplă să fii obosit și să mai uiți să pui ghilimele, să apeși un tab, etc), există alte chestiuni pe care trebuie să le ai în vedere. de exemplu,
(1) îmi este suficient de comodă interfața pe care o are? poate fi ea customizată pentru a-mi satisface nevoile?
lucrând în domeniul șocioumanelor sunt forțat să amintesc destul de des titluri de cărți în textele pe care le scriu. de aceea, pentru mine e foarte important să am butonul cu italic la îndemână. și pentru ca sunt nevoit sa citez des diferite texte e important să îmi pot pune în toolbar un buton cu insert footnote să nu pierd foarte mult timp dând 3 clickuri.
(2) pentru că e vorba totuși de o teză de doctorat cred că un sistem de management al referințelor e cât se poate de necesar. când lucrezi cu 10 referințe orice editor de text e bun, chiar și textedit. când lucrezi cu 200+ referințe chestia asta devine o adevărată problemă. pentru asta și pentru word și pentru pages 09 poți folosi endnote dar e o cheltuială în plus și din experiență știu că nu se comportă tot timpul foarte bine. word 2008 însă are ceva de genul ăsta embedded și merge foarte bine.
(3) cât de tare te poți baza pe aplicația în cauză? e capabilă să facă recovery la un fișier dacă se întâmplă ceva, de ex. dacă se ia curentul sau dacă vreo altă aplicație deschisă îți blochează calculatorul. pages nu are autosave decât printr-un applescript și nici autorecovery. așa că dacă se întâmplă ceva, asta e. word însă face ambele chestii chiar dacă nu întotdeauna foarte bine.
these are my two cents
Nu, mă gândeam ca atunci când pui cursorul mouse-ului peste o opțiune în Preferences să scrie undeva cam ce face (cum e în Office 2008 for Mac). Ar fi mai ușor decât să iau la citit tot Help-ul
Uite ce am aflat eu dacă am scris în help cuvântul Capitalize:
Eu mă refeream la chestia din poză. Adică, ce mă enerevează este că meniul de Pref al Office (ptiu, Microsoft, bleah) este mai intuitiv decât al lui Pages al nostru, săracu, la care trebuie să intru în help și să dau Search pentru fiecare opțiune de meniu pe care nu o înțeleg. E puțin prea peste mână, e clar că afli mai rapid din Office cum se face chestia cu Caps la început de propoziție, din păcate.
Hai că Apple au comis-o. În OS 7, 8 și 9 aveai Baloon Help la orice. De aia au făcut și butonul de Help de pe toate tastaturile “late” până la cea albă (asta nouă de aluminiu are un buton fn în loc de Help) Acum în 10.5 văd că nu prea mai e nici o aplicație care să știe de Baloon Help. Apăs butonul, cursorul se face un semn de întrebare, dau click pe un item și bâng - nimic