o aplicatie utila, era frumos daca statiile se suprapuneau cu harta bucurestiului, ca sa-ti poti sa seama exact unde te lasa o statie de metrou ... oricum 5 stele
Ar fi bine daca s-ar integra cu harta, ba chiar si cu GPS-ul.
Multumesc pentru aprecieri.
Treaba cu harta + GPS este prevazuta deja pentru versiunea 1.1, deocamdata voi face numai pentru statiile de Metrou.
Daca cineva mi’ar putea facilita coordonatele geografice pentru cele peste 1000 de statii de autobus+trolley+tramway, le’ash putea integra shi pe alea.
Toate acestea depind de cat de bine va prinde la public aplicatia.
daca cu GPS-ul e mai complicata treaba ar fi interesant cel putin posibilitate de a face un fel de Emulate ROUTE
adica
alegi zona/statia de autobuz/troleu/tranvai/metrou la care esti si zici unde vrei sa ajungi si app iti zice ce autobuz-ze/troleu-leie/tranvai-ie/metrou sa ei spre directia respectiva
chiar si mai multe posibilitati de transport ... ori cu autobuz ori cu metoul ... etc etc
daca e sa fac o comparatie
ar fi misto o combinatie intre aceasta app si app celor de la : http://www.dv8.ro/Bucharest/Bucharest.html
Bucharest OpenStreetMap ... exact asta face fara GPS ... ci pur si simplu o emulare a rutei
e o idee daca faza cu GPS-ul e complicata
daca cu GPS-ul e mai complicata treaba ar fi interesant cel putin posibilitate de a face un fel de Emulate ROUTE
adica
alegi zona/statia de autobuz/troleu/tranvai/metrou la care esti si zici unde vrei sa ajungi si app iti zice ce autobuz-ze/troleu-leie/tranvai-ie/metrou sa ei spre directia respectiva
chiar si mai multe posibilitati de transport ... ori cu autobuz ori cu metoul ... etc etc
daca e sa fac o comparatie
ar fi misto o combinatie intre aceasta app si app celor de la : http://www.dv8.ro/Bucharest/Bucharest.html
Bucharest OpenStreetMap ... exact asta face fara GPS ... ci pur si simplu o emulare a rutei
e o idee daca faza cu GPS-ul e complicata
Salut ,
Problema nu este dificultatea unei aplicatii cu integrarea hartii si a GPS-ului, partea asta o am deja 50% facuta.
Atasez nishte screenshoturi ca sa vedeti cam cum ar arata versiunea 1.1 ale aplicatie.
Problema mea este de fapt ca nu am coordonatele geografice , si nici nu shtiu unde se afla fizic pe harta acele peste 1000 de statii. Deci fara ele nu pot sa fac acea emulare a rutei.
In aplicatia care e acuma in appstore (ver 1.0 ) exista deja o parte din cod care sa calculeze ruta (fara harta) de la o statie , la alta staie. Codul (si interfata) nu e activat , pentru ca ma confrunt cu probleme de randament ale iphonului , sunt in jur de 1300 de statii shi in jur de 100 de linii , algoritmul de calcul devine destul de complicat ...
Stiu ca cei de la RATB au coordonatele geografice ale statiilor , pentru ca au GPS’uri in autobuse (cel putin in cateva) , dar cu parere de rau nu cunosc pe nimeni la RATB.
Eu le-as scrie celor de la RATB, la spui ca faci o aplicatie pentru iPhone, care deja a primit review-uri pozitive, si ca ii rogi sa-ti dea coordonatele. Le zici si ca-i pui la “credits”
Eu le-as scrie celor de la RATB, la spui ca faci o aplicatie pentru iPhone, care deja a primit review-uri pozitive, si ca ii rogi sa-ti dea coordonatele. Le zici si ca-i pui la “credits”
Sa’i pun la credits?
In strainatate regiile de transport platesc mii de euro ca sa li se faca o astfel de aplicatie.
Cu parere de rau la mailul trimis la adresa oficiala de pe ratb.ro nu mi’a raspuns numeni , presupun ca nu sunt interesati
Sa’i pun la credits?
In strainatate regiile de transport platesc mii de euro ca sa li se faca o astfel de aplicatie.
Da un exemplu concret te rog. In Londra si Paris iti trebuie aprobare sa le folosesti harta, iar in Londra ca sa le accesezi sistemul de calculare a rutei in timp real trebuie sa platesti greu.
Am citit un interviu cu autorul unui program care iti zice in ce vagon sa te sui pentru fiecare linie astfel incat sa te opresti direct in gura de iesire, sa faci cat mai putin timp la schimburi. Zicea ca a petrecut 3 saptamani cu metroul notand in fiecare statie fiecare combinatie. Apoi a platit un programator care i-a scris programul pe baza datelor culese. La momentul interviului isi scosese de 8 ori banii si timpul investit.
Desigur, putea sa zica ca a vrut sa faca un program dar nenorocitii de la TFL n-au vrut sa-i dea detaliile si planurile statiilor…
Ia un GPS (sau 10), angajeaza pe nimeni sau 10 persoane si pune-i sa se plimbe cu autobuzele de la un capat la altul. O sa ai precise toate coordonatele si conexiunile. Dar e greu cand trebuie sa pui si niste bani pentru o afacere. Daca ar putea sa cada direct in computer datele astea…
Sa’i pun la credits?
In strainatate regiile de transport platesc mii de euro ca sa li se faca o astfel de aplicatie.
Da un exemplu concret te rog. In Londra si Paris iti trebuie aprobare sa le folosesti harta, iar in Londra ca sa le accesezi sistemul de calculare a rutei in timp real trebuie sa platesti greu.
Am citit un interviu cu autorul unui program care iti zice in ce vagon sa te sui pentru fiecare linie astfel incat sa te opresti direct in gura de iesire, sa faci cat mai putin timp la schimburi. Zicea ca a petrecut 3 saptamani cu metroul notand in fiecare statie fiecare combinatie. Apoi a platit un programator care i-a scris programul pe baza datelor culese. La momentul interviului isi scosese de 8 ori banii si timpul investit.
Desigur, putea sa zica ca a vrut sa faca un program dar nenorocitii de la TFL n-au vrut sa-i dea detaliile si planurile statiilor…
Ia un GPS (sau 10), angajeaza pe nimeni sau 10 persoane si pune-i sa se plimbe cu autobuzele de la un capat la altul. O sa ai precise toate coordonatele si conexiunile. Dar e greu cand trebuie sa pui si niste bani pentru o afacere. Daca ar putea sa cada direct in computer datele astea…
Am sa incerc sa’ti raspund pe puncte:
1. In spania EMT (Empresa Municipal de Transportes de Madrid, S.A.) a platit sa i se faca o aplicatie OFICIALA. care se distribuie GRATIS in iTunes.
2. Sunt perfect de acord ca pot fi companii care cer bani pentru accesarea datelor on-line, nu am contestat acest lucru , am zis doar ca unele companii au platit sa li se faca o aplicatie.
3.Sa iau un GPS sau sa angajez persoane? Imi pare rau dar sunt in afara Bucurestiului, ba chiar in afara Romaniei.
4. Celor de la RATB nu le’am cerut datele ci m’am oferit sa le fac o aplicatie OFICIALA (care include bineninteles shi acele date) 5. AFACERE? Credca iti bati joc de mine ... Aplicatia P.T.Bucharest , desi numarul unu in top AppStore Romania se vinde cam de 10 ori pe zi , hai sa facem un calcul 0.79*10*0.7*30(pretz*unitati*profit*zile) = 165.9 € pe luna (fara ca sa scad taxele la stat). Asta numesti tu afacere? Credca ti’ai facut o ideie gresita despre AppStore Romania.
Precizez, nu am cerut am cerut acele date , doar am raspuns la cele de mai sus legate de GPS + harta spunand ca imi lipsesc acele date.
My bad. Am crezut ca e mai mult decat un hobby, dar daca e asa atunci felicitari!
Am zis de GPSuri pentru ca banuiesc ca fara un comision gras si o licitatie “publica” RATB n-ar da nici o data nimanui. Si da, daca nu “cunosti” pe nimeni e mai greu. Poate totusi gasesti un grup care sa te ajute. In Londra, exista un grup de entuziasti care au mapat toate statiile Tube si le-au pus in google earth ca layer si au corectat harta gresita Google. Si, cum probabil stii, harta aia e destul de buna.
Eu unul ti-as fi dat coordonatele din tot cartierul daca as mai fi fos in tara. Nu mi-ar fi luat mai mult de jumate de zi si mi-ar fi facut placere. Asa, contribui cu poze pe Panoramio pentru identificarile zonei in care locuiesc. Ma mandresc ca Upney are descrierea cu poza mea. Sistemul era aici destul de bine pus la punct, nu prea am cu ce ajuta…
P.S. Metroul din Madrid e o struto-camila impecabil de curata dar complet inutila in afara de venirea de la aeroport… poate de asta incearca sa-l promoveze cum pot. Bravo lor ca sunt moderni.