Apple avertizează companiile să nu aleagă cuvântul “pod” în numele de brand
LONDRA, 23 august - Apple a urmat exemplul lui Google şi a trimis diverselor companii scrisori în care le avertizează asupra pericolului de a folosi cuvântul “pod” în numele pe care le aleg pentru produsele lor, informează Brand Republic.
Printre altele, Apple, care deţine drepturile exclusive de utilizare pentru brandul iPod, a trimis o scrisoare şi companiei Mach 5 Products, care fabrică produsele Profit Pod, nişte aparate de colectare de date, precum şi firmei TightPod, care oferă protecţie pentru laptopuri.
Mach 5 Products şi TightPod nu sunt singurele companii care au fost sfătuite de Apple să schimbe denumirea produselor lor, pornind de la premisa că actualele nume încalcă drepturile exclusive pentru numele iPod. Compania Apple este preocupată mai ales de similarităţile de design dintre Profit Pod şi iPod, şi a cerut companiei să abandoneze încercările de a înregistra acest brand.
O declaraţie oficială a Apple, trimisă către Mach 5 Products, spune: “Credem că există o similaritate supărătoare între brandul iPod de la Apple şi Profit Pod. Ambele produse primesc şi transmit date, şi sunt folosite ca accesorii pentru computere; de asemenea, ambele sunt folosite cu jocurile video. Nu a trecut neobservat faptul că, asemenea iPod-ului de la Apple, produsul Profit Pod este un aparat mic, plat, rectangular, cu ecran”.
Recent, Google a trimis scrisori similare unor organizaţii media, amintindu-le de posibilele încălcări ale legii în cazul în care numele motorului de căutare ar fi fost folosit incorect.
Dave Ellison, care deţine compania Mach 5 Products, a spus: “Nu vom schimba numele – Apple nu ne-a oferit nimic să facem asta”. Un răspuns similar a venit şi de la Terry Wilson, care deţine TightPod: “Voi schimba numele doar dacă Apple va plăti cheltuielile necesare pentru acest demers”.