Aș dori să știu dacă, din experiența dvs., folosirea diacriticelor în textul din paginile unui sit internet dăunează promovării acestuia pe Google.
Am auzit tot felul de variante de la tot felul de „specialiști”, eu la rândul meu fiind un nespecialist, cum că, chiar dacă se folosește utf8, promovarea și optimizarea în Google cu diacritice nu este așa de eficientă ca cea fără diacritice.
Există totuși posibilitatea ca textul scris cu diacritice, inclusiv cuvintele cheie scrise cu diacritice, să fie găsit de un internaut care nu folosește diacritice?
Cu alte cuvinte, ar trebui să rămân pe poziția mea și să cer diacritice pentru situl respectiv.
Care ar fi, totuși, datele sau informațiile pe care își susțin afirmațiile.
Eu știam că Google operează substituția t-urilor și a s-urilor cu ț-uri și ș-uri atunci când este cazul, nu? Însă, și dacă ar fi așa, nu cunosc niciun articol de specialitate la care aș putea apela.
Stau și mă întreb, totuși, dacă nu cumva se refereau la diacriticele cu sedilă?
Îmi sugerați deci să o țin sus și tare, așa cum îmi propuneam, cu diacriticele pentru sit?
Art. 1. - (1) Orice text scris sau vorbit în limba română, având caracter de interes public, în sensul prevăzut la art. 2, trebuie să fie corect din punct de vedere al proprietăţii termenilor, precum şi sub aspect gramatical, ortoepic şi, după caz, sub aspectul punctuaţiei şi ortografic, conform normelor academice în vigoare.
(2) Orice text scris sau vorbit într-o limbă străină, indiferent de dimensiuni, având caracter de interes public, trebuie să fie însoţit de traducerea sau de adaptarea în limba română.
Art. 2. - În sensul prezentei legi, prin text cu caracter de interes public se înţelege orice text care, în cadrul unor atribuţii de serviciu, este afişat, expus, difuzat sau rostit în locuri publice ori prin mijloace de informare în masă, având ca scop aducerea la cunoştinţa publicului a unei denumiri, a unei informaţii sau a unui mesaj, cu conţinut direct ori indirect publicitar.
Sunt curios, însă, care sunt pedepsele și câte persoane au fost pedepsite în temeiul prezentei legi. E drept că dacă aveam varianta lui Pruteanu era o altă treabă. Dar asta-i partea a doua.
Juridic este clar, însă după cum am observat aceștia preferă „utilitatea” în detrimentul legii și a normelor limbii. Mă roade să aflu cât anume este utilitate și cât anume se ascunde comoditatea sub masca utilității. Nefiind în domeniu, nu pot decât să speculez.
Oricum, ideea este că nu vreau să-mi las situl fără diacritice și, prin urmare, aș dori să știu, tehnic, cât de mult mi-ar prejudicia clasamentul în megamotorul de căutare Goagăl.
Bună seara!
Aș dori să știu dacă, din experiența dvs., folosirea diacriticelor în textul din paginile unui sit internet dăunează promovării acestuia pe Google.!
Uite un exemplu (poate nu cel mai elocvent): cautare fara diacritice, rezultatele afisate sunt cu diacritice. Daca SEO-ul este facut cum trebuie, n-ai de ce sa-ti faci griji. Ca factor relevant pentru motoarele de cautare, este title tag-ul (aici se pune accent pe cuvintele cheie, cu sau fara diacritice) Description tag-ul, este un alt factor/nivel luat, in calcul de un motor de cautare.
Daca intrebi despre afisarea textului, asta este alta discutie.
Gluma e bună. Totuşi, eu aş vedea-o ca pe un lucru pozitiv. Şi mai bun ar fi un Linux pentru copilul respectiv.
Sunt de-acord cu shrek. Până acum tot românul era bun la sport şi politică. Acum e şi specialist/profesionist/guru/experienced senior guru, mai ales când vine vorba de IT.
Sebastian, ţine mare şi tare să-ţi scrie cu diacritice (fără vreun cost suplimentar). Cu ocazia asta o să-nveţe şi gurul măcar să-şi instaleze tastatura în română.