4 din 11
4
[probleme] airport 7.5.2 - pppoe rds
  [ Ignoră ]   [ # 46 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: 
Macuser din: 03.08.06

Sunt detinator de Time Capsule si Airport Express.

Ambele, dupa update-ul la 7.5.2 (respectiv 5.5.2.) nu mai functioneaza pe PPPOE pe RDS CABLELINK.

Cum se manifesta defectul: in primul rand dupa setare, Airportul nu mai vede ip-ul de la RDS fiind 0.0.0.1 in loc de ip-ul alocat de RDS.

Totodata incearca sa se conecteze la RDS si in maxim o secunda se deconcteaza iar mesajul care apare este ca nu gaseste serverul PPPOE.

Imediat dupa accea IP-ul se blocheaza in centrala la RDS printr-un termen tehnic numit de departamentul tehnic “agatat !!!!” iar deblocarea nu se poate face decat dupa ce se suna in centrala la serviciul tehnic.

Mai mult am incercat sa fac downgrade la versiunea 7.5.1 (respectiv 5.5.0) dar atat airportul cat si time capsule nu mai functioneaza.

Setarile mentionate de colegul nostru mai sus nu au functionat cu DNS de la google pentru ca in primul rand nu mai poate sa-si caute singur ip in PPPOE.

Solutia ar fi doar folosirea cablului in conexiune directa CU CALCULATORUL SAU LAPTOPUL in acceptiunea RDS.

Eu am gasit o solutie prin inlocuirea Time Capsule si Airport cu un alt router (si la care se poate conecta ori Airportul sau Time capsule).

In acest caz functioneaza perfect ceea ce rezulta foarte clar ca nu RDS este de vina ci acel update de joi sau vineri de la APPLE care blocheaza PPPOE desi prin descriere nu ar trebui sa il afecteze.

Poate nu este cea mai buna solutie dar aceasta este solutia de compromis ce se poate face pana la urmatorul update.

M-am gandit sa va precizez toate aceste lucruri ca sa nu va chinuiti sau sa credeti ca routerele apple sunt defecte

 Semnătură 

“In space no one can hear you scream”

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 47 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.05.09

Bun, deci eliminam RCS RDS din ecuatie, nu e vina lor.

Nu stiu in ce masura Apple se va gandi rapid la un update pentru noi cei din Romania cu provider RCS RDS LOL , insa ma intreb : alti detinatori de routere Apple ce funtioneaza pe sistemul PPPOE insa cu alt provider decat RCS RDS or intampina aceleasi probleme ? Treaba asta se manifesta doar pe Romania ? caci in mod normal acele update-uri ar trebui sa cauzeze probleme tuturor detinatorilor de Airport-uri Apple indiferent de tara / locatie.
Pe de alta parte avem si colegi care nu intampina problemele noastre si iarasi ajung in ceata totala.

Eu unul n-am reusit inca sa pun in aplicare setarile colegului arturescu insa imediat ce o voi face voi reveni si eu cu impresii.

P.S. nu va mai pierdeti timpul cu mersul la garantie, nu este problema hardware, vi le schimba degeaba. Mai degraba ar trebui facuta o sesizare de catre Noumax (care dealtfel au fost foarte responsivi, serviabili si de bun simt) ca reprezentant oficial al Apple catre Apple pentru un update care sa rezolve problema insa nu stiu cati (ca si numar) le-au sesizat problema. Tot cei de la Noumax mi-au explicat ca in cazul Airport Express s-au confruntat cu aceasta problema si stiu clar ca acest produs nu suporta PPPOE (cu toate ca exista si cazuri de useri cu Airport Express prin PPPOE care functioneaza bine merci) si ca aparatele in sine erau ohei, nu aveau nici o problema. De aici rezulta ca unele aparate nu functioneaza / nu se pupa cu suportul tehnic / software oferit de Apple. treaba se pare e aleatorie in functie de norocul fiecaruia cheese .

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 48 ]
Rank
Newbie
Din: 
Macuser din: 06.07.09

Solutia, cel putin deocamdata, e inlocuirea AEBS cu un router oarecare, de preferat cat mai ieftin (in cazul meu Assus RX3041 - 90 de lei) si conectarea airportului la router in modul “bridge”.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 49 ]
RankRankRank
Member
Din: Canberra-Bucharest
Macuser din: 18.10.10
GUR - 27 Decembrie 2010 11:38 PM

alti detinatori de routere Apple ce funtioneaza pe sistemul PPPOE insa cu alt provider decat RCS RDS or intampina aceleasi probleme ? Treaba asta se manifesta doar pe Romania ?

Eu am router Apple pe RDS cu PPPoE și nu am nicio problemă. Nu sunt sigur că problema ar fi de la RDS, dar – evident – nu știu ce condiții specifice ai acolo.
Poți trimite feedback la Apple pe tema asta, trebuie doar să te înscrii cu un e-mail valid la Bug Repprter.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 50 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.05.09

FUNCTIONEAZA !!!!!!!


In primul rand tin sa-i multumesc lui Arturescu pentru ajutor prin pozele impartasite. Raman dator.
Setarile mele erau identice cu ale lui Arturescu, mai putin tab-ul cu DNS Server (s) unde se regaseau introduse dns-urile Google. Este lucrul care a rezolvat problemele la mine. Asta s-a intamplat acum 2 zile, nu am postat pana acum pentru a urmari sa nu existe intreruperi, blocaje etc. Am reatasat poza lui Arturescu.

In concluzie, nu are treaba RCS RDS, nu de la ei provenea problema. Ciudat este ca pana la acel update nu am introdus niciodata DNS-uri si nici nu-mi amintesc daca acel tab continea sau nu ceva. Din discutiile pe care le-am avut si eu cu colegii mei de la munca de la IT, ei imi spun ca nu ar fi obligatorii introducerea acelor DNS-uri si teoretic ar fi trebuit sa functioneze si fara. Una peste alta nu mai conteaza important este ca functioneaza. Chiar imi era ciuda avand in vedere pretul unui AEBS si faptul ca la el am conectat si un HDD extern si imi puneam problema de a schimba router-ul.
In momentul de fata am ramas la firmware 7.5.1 si soft 5.5.2 atat pe Mac cat si pe Windows. O sa-mi fac curaj dupa sarbatori de update de firmware si probe cu si fara acele DNS-uri. Arturescu deja are firmware 7.5.2, deci cu siguranta update-ul de firmware nu va crea probleme.

Va tin pumnii si celorlalti care va confruntati cu problema in cauza si astept vesti de bine de la voi smile.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 51 ]
RankRankRank
Member
Din: Canberra-Bucharest
Macuser din: 18.10.10

Bine că s-a rezolvat. Ca în multe alte cazuri, a fost ceva legat de o setare incorectă, respectiv de introducerea unor date ireale care dereglau conexiunea.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 52 ]
Rank
Newbie
Din: 
Macuser din: 01.01.11

Salut ...

Sunt si eu un user de MacBookPro, MacBookAir, MacMini, Airport Express (APExp) si TimeCapsule (TC) cu conexiune internet la RDS si am aceeasi problema, si am avut-o si in trecut (acum 11 luni). Ca un reply la “Functioneaza” cred ca este doar o iluzie sa crezi ca a fost din cauza acelor DNS uri.

Dupa discutii cu un expert Apple si dupa ce m-am jucat in toate felurile posibile cu produsele mele Apple si dupa ce am aflat cateva informatii confidentiale din interiorul RDS am ajuns la concluzia ca aceasta problema e manarita 100% de RDS, care dupa parerea mea ar trebui dati in judecata ...

Am citit toata discutia pe tema asta si am incercat toate solutiile si degeaba. Prima data am avut aceasta problema cu APExp-ul acum un an. Ca prin minune, dupa multe resetari si setari de DNS-uri a inceput sa mearga. Acum la fel cu un TimeCapsule dupa ce am fost conectat continuu vreo 3 zile, desi intre timp updatasem la firmware 7.5.2 si a functionat o perioada, nici TC-ul nu a mai mers avand exact acceasi problema. Am incercat iar AirportExpressul si degeaba, la fel.

Din discutiile cu niste experti Apple, daca raspunsul la autentificare din partea RDS-ului dureaza prea mult atunci APExp sau TC incearca reconectarea dinnou dar deja sunt “agatat” la RDS. Acum stau si ma intreb daca asta tine de cat de incarcata este reteaua la un moment dat sau pur si simplu cei de la RDS au ceva scripturi care ii detecteaza pe cei care stau prea mult conectati fara intreupere la ei si ii limiteaza cumva, avand in vedere informatiile confidentiale din cadrul RDS cum ca duc mare lipsa de resurse cum ar fi si IP-urile de internet.

Nu stiu ce sa zic dar vad doar 2 solutii:
  1. Sa punem pe jar RDS-ul , ca stiu sigur ca pun betze in roate utilizatorilor care au produse performante sau stau prea mult conectati non stop
  2. Sa sesizam Apple sa produca un firmware care sa faca conexiunea PPPoE la fel (identic) precum in MacBooks sau MacMini, etc ...

Acum o sa ma conectez numai cu MacMiniul non stop si o sa dac Downlod si Upload continuu doar ca sa urmaresc actiunile RDS si sa vad ce “bete in roate” imi vor baga cei de la RDS. Oricum banuiesc ca cei de la RDS au un om care citeste acest site.

PS: Desi mi-au vandut pachetul FiberLink2 cu latimea de banda de 100 MBps cei de la RDS mi-au pus limita la 50 Mbps, fapt recunoscut si confirmat de un operator de la relatii cu clientii.

Eu mai astept idei si solutii despre aceasta problema din moment ce nu reusesc inca sa imi conectez nici APEx-ul nici TC-ul la RDS over PPPoE.

Cheers,
only_apple_user.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 53 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.05.09

Am specificat si eu intr-unul din posturile anterioare ca cei de la Noumax cunosc insa nu-si explica faptul ca Airport Express-ul nu vrea sa se imprieteneasca cu PPPOE-ul celor de la RCS RDS. Se pare ca este o chestie de noroc, insa nici TC-ul ?

Apropos de cele 2 solutii ale tale :

1. dupa cum bine stii nici un provider de net nu ofera suport in ceea ce priveste modalitatile tale ulterioare de conexiune (routare), in afara de a-ti asigura net pe cablu si punct. Cu cablul bagat in desktop / laptop functioneaza net-ul ? In cazul meu da. Daca nu, atunci mai ai ce sa comentezi, altfel solutia 1 pica din start.
2. nu sunt tocmai atat de cunoscator intr-ale setarilor insa ce n-am reusit sa inteleg este de ce in laptop merge, in AEBS nu ? Ce are asa special laptopul fata de router din pct de vedere hardware / setari ? Ma indoiesc ca Apple se va agita cu un update pentru routerele lor in cazul clientilor cu provider RCS RDS smile


In ceea ce ma priveste, AEBS-ul functioneaza de peste 5 zile ca urmare a modificarilor pe care le-am mentionat anterior fara nici un fel de probleme, cu o singura exceptie - in windows daca incerc sa copiez fisiere mari de gen 200-400MB pe HDD-ul atasat la AEBS in scurt timp se deconecteaza si trebuie sa ma reloghez ca sa pot vedea din nou hardul. In Mac OS nu inampin problema asta. Am AEBS-ul din aprilie, din august incepand s-a impacat bine merci cu RCS RDS pana la momentul acelui update (o fi fost update-ul, o fi simpla coincidenta…nu stiu). Important este ca in cazul AEBS-ului meu acele DNS-uri au rezolvat problema, asta nu inseamna ca aceleasi setari vor rezolva misterele si in cazul TC sau APExp.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 54 ]
Rank
Newbie
Din: 
Macuser din: 01.01.11

Salut,

Sunt de acord cu tine ca solutiile mele sunt cam greu de realizat, daca nu chiar imposibil, dat fiind ca nici una dintre parti nu are interesul sa o faca (nici RDS si nici APPLE).

Revenind la subiect, cred ca problema asta se intampla cand timpul de raspuns la Procedura de Autentificare e prea lung din partea RDS (si asta se intampla fie voit fie din incompetenta unor ucenici care configureaza aiurea aparatele lor) si atunci userul ramane “agatat” la serverele celor de la RDS in timp ce AirPortExpress/Extreme sau TC incearca reautentificarea, dar in zadar. E o mica problema de sincronizare. E singura explicatie care are sens.

Iar faptul ca reusesc sa ma conectez pe direct cu oricare dintre MAC-urile mele ma face sa cred ca procedurile de autentificare PPPoE implementate in Airporturi si TC sunt diferite de cele implementate in MAC-uri. Si asta cred ca este legata de timpii de asteptare a raspunsului din partea ISP-ului. Speranta mea de la APPLE ar fi fost sa imi ofere mai mult control asupra protocolului PPPoE. Routerele Apple sunt prea rapide pentru echipamentele invechite ale RDS-ului.

O sa mai fac investigatii si o sa revin daca aflu ceva concret. Mi-ar place sa aflu care si unde este exact cauza aceastei probleme, caci dupa cum spuneam ma lovesc a doua oara de ea, fara sa stiu cauza exacta. Repet prima data (acum 1 an) si mie mi-a mers folosind solutia cu DNS-uri, dar acum cred ca e doar o coincidenta, caci nu mai merge ...

Hope dies last ...
Cheers.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 55 ]
Rank
Newbie
Din: 
Macuser din: 03.01.11

Salutare tuturor,

Din pacate am si eu aceeasi problema de conectare a TC(500GB) la serverul PPOE al RDS. Problema a aparut in momentul in care am facut ultimul update de firmware 7.5.2. Simtomele sunt exact aceleasi:
- nu se poate conecta la serverul RDS;
- ramane “agatata” conexiunea si pana nu suni la serviciul de relatii cu clientii nu te mai poti conecta nici pe direct.

Am incercat in prima faza sa reinstalez versiunea veche de firmware, insa nu a mers nici asa. Dupa ce am sunat de “n” ori la RDS a venit o echipa care a verificat conexiunea la panoul de pe scara si mi-au spus ca nu eram conectat pe portul meu. Destul de bizara explicatia, mai ales ca-mi functionase perfect pana atunci. Nerezolvandu-se nici asa problema, am decis sa duc TC la service la iStyle. Dupa cateva zile mi s-a comunicat ca TC a fost inlocuit. Cand am venit cu noul echipament acasa, STUPOARE: Noul TC se comporta exact la fel ca si celalalt, chiar daca nu are instalata versiunea 7.5.2.

Am ajuns cu acest subiect la capatul rabdarilor si chiar nu stiu ce sa fac. Nu pot sa cred ca amandoua TC sa fie stricate, mai ales ca am semnalat clar problema si mi-au inlocuit echipamentul cu unul nou deoarece avea probleme cu conexiunea PPOE. Singura explicatie pe care as vedea-o este ca odata facut update-ul se modifica anumite setari in TC si chiar daca revii la versiunea initiala nu le mai poti modifica. Aceasta ar fi varianta cu APPLE VINOVAT.

Varianta RDS VINOVAT este cea deja mentionata in discutii si anume ca RDS-ul are anumite echipamente care se blocheaza in momentul in care sunt accesate de TC sau APEX si care au fost date peste cap odata cu modificarea setarilor introduse de noul update. Probabil ca este o chestiune de noroc sa prinzi o zona mai “bine legata”. Este adevarat ca ei sunt responsabili doar de conexiunea pe direct, dar nici nu este corect sa nu precizeze faptul ca nu toate routerele sunt compatibile cu infrastructura lor. Dupa ce dai o caruta de bani pe un TC sau un APEX devine extrem de frustrant sa nu-ti mearga conexiunea in conditiile in care RDS sustine sus si tare ca infrastructura lor este compatibila cu orice tip de router.

In felul acesta induc in eroare consumatorii si cred ca aici trebuie sa ne unim fortele si sa punem intr-un fel presiune pe ei. Pana atunci o sa ma duc si cu noul TC la garantie sa ma lamuresc daca si asta este stricat sau problema este din alta parte.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 56 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: bucurești
Macuser din: 11.10.05

eu înțeleg că problema apare numai între RDS și TimeCapsule…
dacă cineva ar putea sintetiza aceste simptome, am putea face o sesizare “oficială” la RDS, din partea comunității MacUser România
cred că cei de acolo nu ar trece cu vederea așa ceva

din păcate, eu nu am nici TC, nici RDS - cine se încumetă la a compune o sesizare a departamentului tehnic de la RDS?

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 57 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 17.05.09

Am sfeclit-o din nou :(......

Aseara nu reuseam sa ma conectez la HDD-ul atasat la AEBS din Windows instalat prin Bootcamp si am zis sa schimb parola de acces… i-am dat update la AEBS si s-a ales din nou praful.
Mie mi-a fost schimbat AEBS-ul si cel nou a venit cu firmware 7.5.1, pe care nu l-am updatat asa ca nu are legatura cu firmware-ul, face la fel si la 7.5.1 si la 7.5.2.
Toata gama de routere Apple este afectata : AEBS, TC, APEX.

Ce nu am inteles : aseara in timp ce imi aparea mesajul “Negotiating for PPPOE” daca incercam sa dau disconnect se oprea si dupa 2 secunde incerca sa se reconecteze singur. De ce se conecteaza el de capul lui la net daca eu ii zic NU ?? Acuma inteleg de ce si ramanem agatati la RCS RDS in Server…. Spunea cineva ca e posibil ca produsele Apple sa fie prea rapide, sa ceara prea repede un IP de la server-ul RCS RDS… foarte posibila si treaba asta si in cazul asta ori schimba ceva RCS RDS ori il schimbam noi ca si provider de net.

Cu siguranta nici RCS RDS nu este cel mai breaz provider de net dar chestia asta chiar mi-a consumat toata rabdarea iar solutia de a cumpara un alt router doar pt functia de net si sa folosesc AEBS-ul pt accesare HDD wireless este aberanta. N-am dat 7 mil si ceva pe un AEBS doar ca sa accesez un HDD Wireless.

So I’m back to the club :(.... again….

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 58 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Bucuresti
Macuser din: 03.07.09

Eu inca nu am primit noul echipament de la garantie dar din ce am citit problemele vor persista. Pana la rezolvarea acestei situatii de catre RDS-Apple, ar fi o rezolvare montarea unui router simplu intre Airport si RDS ?

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 59 ]
Avatar
RankRank
Jr. Member
Din: Bucharest
Macuser din: 02.05.07

Si eu am aceleasi probleme, dar nu am facut update. Singura concluzie pe care o pot trage e ca s-a schimbat ceva la RDS.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 60 ]
Avatar
RankRankRankRank
Sr. Member
Din: /dev/null aka Oradea
Macuser din: 29.07.06
dacuBurebista - 04 Ianuarie 2011 06:44 AM

dacă cineva ar putea sintetiza aceste simptome, am putea face o sesizare “oficială” la RDS, din partea comunității MacUser România
cred că cei de acolo nu ar trece cu vederea așa ceva

ma indoiesc profund ca va lua cineva in considerare acest lucru smile banca transilvania a facut ceva cu eterna problema a homebanking-ului
si nici nu sunt convins ca asta e problema. eu am rds dar nu am TC. daca e cineva dispus sa-mi trimita unul ca sa testez una-alta, poate trec pe la vecinu’ Teszari sa bem o tuica si sa-i arat problema smile

 Semnătură 

and I’m going down to South Park, gonna have myself a time. Friendly faces everywhere, humble folks without temptation. Going down to South Park, gonna leave my woes behind. Ample parking day or night, people spouting, “Howdy neighbor!” Heading on up to South Park, gonna see if I can’t unwind. So, come on down to South Park and meet some friends of mine!

Profil
 
   
4 din 11
4