Eu am fost pacalit de Nikon. Am avut initial un D40, cel mai ieftin DSLR posibil. Bun pentru pretul lui. Sunt amator de fotografie macro. Dar tot ce fac fac pentru mine si am bani putini. Am cumparat un obiectiv Tamron Macro de 105 mm. Are autofocusul puturos, dar nu ma intereseaza asta. Pentru fotostacking e un obiectiv bun. OK. Nikon D40 poate fi legat la computer prin cablu USB si controlat cu Nikon Camera Control Pro, dar neavand LifeView, nu puteai vedea prin computer ce vede camera. Atunci am zis sa iau un alt body, tot Nikon cu LifeView. M-am axat pe D3100. M-au uitat pe review-uri, parea OK. Evident era camera noua la momentul respectiv si nici o camera noua nu are inca suport pentru Nikon Camera Control Pro (NCC). Am zis, nu-i problema o sa-i aduca si suport. Am strans bani 3 luni de zile si am cumparat camera. Intr-adevar are un senzor bun, 16 MP, suficient pentru ce-mi trebuie, culorile sunt vivide si clare. Bun. Astept cu nerabdare ca NCC sa-i adauge suport. Apare in scurt timp D5100, iar NCC vine cu o versiune noua si adauga suport pentru D5100, iar pe D3100 il lasa balta. Argumentul ca e o camera prea entry level pentru asa ceva pica, doar au avut suport si pentru D40. Plus, cand conectezi D3100 la computer prin USB, pierde LifeView si pe propriul display. Am vedere slaba, hipermetropie +4, pentru un stack la un obiect de marimea unui bob de orez imi trebuie sa fac 15-25 de imagini cu focus-ul de la cel mai apropiat plan pana la cel mai departat plan si ma dor ochii daca ma uit doar pe vizorul camerei. Pana la urma am gasit, Aperture poate face tethering shot cu D3100, dar la 5 imagini 2-3 nu ies da rateu. Nu e de vina Aperture, Nikon e de vina ca nu a dat nici pana acum SDK-ul pentru D3100. Dar pana la urma am gasit un prgram freeware, Ikarus Camera Control cu care fac un tethering shoot mai bun decat cu Aperture si afisaza imaginea pe tot ecranul, asa ca nu mai trebuie sa ma tot chiorasc prin vizor. Am cumparat o sina cu cremaliera si potrivesc focal