Acest post descrie experienta mea cu Apple Store Hamburg si este o incurajare pentru cei care au probleme cu butonul “Home” al telefonului sa incerce sa o rezolve din timp.
Butonul vechiului iPhone 3G pe care l-am folosit ca. 2 ani devenise aproape inutilizabil in ultima perioada. Noul iPhone 4 (cumparat august 2010 - ebay.co.uk) incepea sa dea aceleasi semne de oboseala. Probabil de la suprautilizare sau de la modul meu de apasare, nu stiu, dar era foarte enervat in special la dublu-click sau in momentele in care cauti rapid o informatie. Fiind la limita garantiei de un an, avand un Apple Store la 70km si citind experiente pe macrumors ale altor utilizatori cu aceeasi problema, am decis sa imi incerc norocul.
Prima vizita, Miercuri, am ajuns spre sfarsitul programului doar pentru a realiza ca aveam nevoie de o programare la Genius bar (asta e cand nu ai Apple Store la tine acasa). Din pacate era plin asa ca tot ce am putut face este sa fac programarea direct in magazin.
A doua vizita, Sambata. Ajung cu 30 minute mai devreme si sunt preluat imediat de un Apple Genius fiind inca foare de dimineata. Ma asigurasem din timp ca problema este repetabila (la o presiune de apasare mare mergea dar la ce s-ar numi o apasare normala, nicio reactie) iar geniul confirma defectiunea. Pasul 2 a fost verficarea garantiei. Aveam bonul original de cumparare acasa in Bucuresti deci data exacta era oarecum vaga. Surpriza! Garantia standard expirase: 10.08 versus 19.08. Fiind vorba de doar 10 zile diferenta, Apple geniul cu care am discutat a hotarat sa faca insa reparatia din partea casei - ma documentasem atent inainte si ma asteptam la asta dar totusi am fost total surprins si etern recunosator! In 3 minute a aparut cu un iPhone nou (din pacate tot de 16gb dar sa nu fim prea pretentiosi…). A avut grija sa sublinieze in repetate randuri faptul ca acest gest este o exceptie. Am semnat actele, “reparatia” butonului (in fapt inlocuirea completa a terminalului) pentru ar fi costat 199 euro - suportat de Apple in acest caz. Am activat noul telefon si am plecat fericit din magazin.
Noul telefon are garantie de 90 de zile (nu poate fi extinsa prin Apple Care) iar partea buna este ca acum am un iPhone impecabil, curat si cu o baterie fresh. De fapt e foarte probabil ca terminalul primit sa fie refurbished (nu era in cutia originala) dar studiat atent nu exista o zgarietura sau pata care sa il dea de gol. Din cate stiu Apple inlocuieste bateria si carcasa tuturor iPhone-urilor si iPad-urilor refurbished.
E o vorbă de pe la noi din popor:
”Obrazul fin, cu cheltuială se ține!”
Vrei respect, arată și tu respect. Acest tip de politică comercială va propulsa orice companie înainte bine de tot, nu numai pe Apple.
Prin acest gest, crește încrederea în companie, și de aici toate beneficiile companiei. Este o reclamă infinit mai ieftină decât mii de spoturi radio/tv, inserții în ziare/net…
E cineva care a rezolvat problema pt un terminal cumparat de la Germanos/Cosmote.
Eu tot zic ca merg de vreo 2 luni de zile, deci m-ar ajuta un in sight daca s-a lovit cineva de situatie/si cum au reactionat cei de acolo.
am si eu aceeasi problema la un 4 inca in garantie la Orange
insa tot tind sa cred ca daca ma duc la garantie stau pe putin 1-2 saptamani fara iPhone
nu stiu la sigur asta nici nu am intrebat sa aflu exact
dar am tras concluzii din experienta unui prieten care a avut mai demult o problema cu un 3gs si a imbatranit pana a venit inapoi din service / garantie Orange
deci cineva a rezolvat clar in Romania / Grantie aceasta problema ?
salut la toata lumea
O sa incerc sa va redau un articol gasit pe un blog romanesc dedicat pentru ” idevice-uri” si anume
” Despre problemele butonului Home ale terminalului iPhone 4 stiti cu totii deci nu cred ca are rost sa reintru in detalii pentru ca am discutat in trecut de cateva ori despre ele. Voi vorbi totusi despre o procedura foarte simpla care deocamdata mi-a readus butonul Home la viata si spun deocamdata pentru ca a trecut abia o zi de cand am incercat-o si am sesizat ca a avut succes. Metoda folosita de mine implica doar utilizarea butoanelor dispozitivelor voastre si nu are cum sa va strice terminalul deci este 100% sigura si functioneaza. Urmati instructiunile de mai jos si dupa completarea lor butonul Home ar trebui sa functioneze normal fara sa activeze de 2 ori un tap, fara sa necesite reapasarea pentru a prelua o comanda, etc:
Deblocati terminalul, deschideti o aplicatie si tineti apasat butonul Lock/Power pana pe ecran va apare sliderul pentru inchiderea dispozitivului.
Luati mana de pe butonul Lock, apasati usor butonul Home si tineti-l apasat pentru 5 – 10 secunde pana cand meniul respectiv dispare iar pe ecran apare Springboard-ul.
Aceasta tehnica face o recalibrare a butonului Home iar dupa efectuarea ei ar trebui sa functioneze totul normal, fara probleme.
Neoficial aceasta este tehnica pentru recalibrarea butonului Home si o puteti repeta ori de cate ori doriti voi pentru ca nu aveti cum sa stricati dispozitivul. In cazul meu pasii de mai sus au readus functionalitatea butonului Home la normal si sper ca pe viitor lucrurile sa ramana asa. Chiar si in situatia in care butonul incepe sa functioneze prost dupa cateva zile/saptamani, puteti repeta procedura pentru a il readuce la viata. “
Subscriu, e o tampenie.
Merge mai fluent interfata pentru o scurta perioada dar atat.
Din moment ce butonul se simte la deget ca ar avea un prag dublu pana la apasarea completa(cum e la mine), e stupid sa crezi ca poti remedia un defect hardware cu 2 clickuri.
Mai mult, ce e si mai enervant e ca atunci cand chiar nu merge butonul si incerci scenariul prezentat mai sus e degeaba pentru ca OSul oricum nu simte apasarea lui.
Eu saptamana asta merg la Germanos, mi-am programat si sper sa ma tin de cuvant. Mare prostie ca am activat multi-touch gestures ca altfel sigur nu stateam fara alternativa la task manager.
Orange - am vorbit cu ei la telefon si mi-au zis sa ma duc la fostul magazin Muzica ...
cica acolo au Service ... si e mai avantajos ca nu se mai pierde timpul pana ajunge aparatul de la cine stie ce OrangeShop pana la ei
trebuie sa ai la tine Factura Achizitie Aparat + Certificat Garantie + C.I. + ... in caz firme ... stampila firmei
***
acum eu stau si ma intreb
daca am JB ... normal ar trebui sa fac Restore la FW Original ... adica sa nu ma duc la ei cu iPhone-ul cu JB facut pe el ...
asa o fi sau nu ?
parca se pierdea garantia daca ai JB facut ???
Acum intrebare. Si la mine incepe (foarte light) sa arate semnul asta, inca nu e deranjant, dar ca la orice simptoma, ideal ar fi sa tratezi cat mai repede. iPhone-ul e codat Orange RO si inca in garantia de 1 an. Daca mai duc la un Apple Store din EU, se ocupa de el pe loc ? Schimbat nu cred, din moment ce e codat presupun ..
Ti-l schimba pe loc daca se confirma problema (nu exista reparatii), telefonul inlocuitor va fi codat pe aceeasi retea pe care era telefonul initial.
Sa faci programare la Genius Bar (pe site-ul Apple din tara respectiva) din timp pentru a fi sigur ca are cine sa se ocupe de tine.