Va rog frumos sa ma iertati pentru copy/paste-ul asta nesimtit de pe topicul care l-am mentionat intr-o pagina anterioara, insa sunt doua pareri care mi se par, fara grandomanie, destul de valide apropos de “De ce ATT” si presupusul vendor lock-in. Ce parere aveti? “agentul” e gagiul la care ma “ratoiesc”
pple n-a avut niciodata o viziune “sa acaparam cat putem din piata”. Ei au spus mai bine avem un procent mic si ceea ce facem, facem bine. Toate limitarile sunt din cauza acestei viziuni, o sa o dau in corporate-speak acum, insa e vorba de streamlining. Controland produsul te poti asigura ca oferi o alta experienta. Ori de ce pana si producatorii auto incearca sa limiteze anumite chestii ca sa nu-si bage orice amarastean mana? Sa privim versiunea Microsoft si sistemul lor de operare pe PC-uri facute din bucati. Avem instabilitati din cauza componentelor obscure si asa mai departe. Ori povestea se schimba cand e vorba de un sistem testat si retestat la un integrator precum HP, Dell, Apple ... Nu zic ca e o chestie rea, ci e doar o alta fata a monedei. E vorba de ce preferi. Preferi un sistem facut de un integrator pe care sti ca pui mana pe telefon si formezi UN numar ca sa rezolvi o eventuala problema, ori construiesti un sistem dupa placul inimioarei tale insa trebuie sa fi pregatit sa mergi intr-o mie de locuri daca e vreo problema cu o componenta. Deci retine[ti] ca am spus problema cu o componenta, nu problema Windows. Bietul Windows trebuie sa stie de o mie si una de lucruri, este o balena impunsa cu furci si coase dintr-o mie de directii. Nu ca OS X e mai prost la capitolul PnP si hardware detection, dar intelegi ce vreau sa spun.
AT&T/Cingular intr-adevar nu are acoperire pretutindeni, insa are o acoperire brici, stabila si buna, singura buba acum e ca e blocat mobilu’ pe EDGE. Uite chiar ieri ne-au sosit la companie noile aircard-uri Sierra 595 Sprint, care prin 3G acum eu le-am “clocked” facandu-mi concurenta liniei mele DSL de-acasa! 130kbps nene. Deci asta e buba, nu ca vai ATT nu are acoperire. De ce nu au mers cu alt carrier? Asta nu cred ca o sa stim vreodata dar eu sunt ferm convins ca a fost vorba de bani. Era vorba de modificarea serioasa a infrastructurii pentru a face pe plac Apple-ului si a lor video voicemail si asta e o miscare riscanta din punct de vedere al unui business, MAI ALES cand vine la tine un micutz cu un procent necajit de piata, nu un gigant ca Microsoft. Ma rog, necajit e relativ spus, sa privim piata mp3 playerelor de exemplu unde iPodul domina fara indoiala. Pentru ca gandeste-te ca desi investitia a fost costisitoare si de amploare, in afara de iPhone nu beneficiaza nime de modul acela de a interactiona cu casuta postala vocala/vizuala. Sigur a fost un bidding war in spatele cortinei si a castigat cel ce a fost cu banu’. Plus ca, nedorind sa aiba o variatie mare la hardware asa cum se vede si in oferta lor relativ cu lipsuri pe la alte produse, au preferat sa fie una si buna: telefon cu SIM card. Nu versiuni US cu si fara si apoi versiunea EU. Asa au doua.
Parca am mai avut insa conversatia asta apropos de procentul de piata si am vaga impresie ca ne invartim in cercuri? Fenomenul iPhone este doar o frantura din intreaga filosofie Apple. Pentru a putea fi inteles, trebuie inteleasa compania si modul ei de a aborda problema, ori acest lucru nu poate fi facut obiectiv in momentul in care abordezi Apple cu idei fixe sau prin prisma “me me me”. Frankly, I don’t give a fuck what Apple means for you, noi vorbim de compania Apple din unghiul “universal” ca sa spun asa. Situatia trebuie judecata la rece.
“If you build it, they will come”
S-apoi, vanzari de cinci sute de mii de unitati in doua zile, agentule, nu stiu, dar eu sa fiu la Apple nu mi-as roade unghiile “OMG what about Verizon? What about Sprint? WHAT ABOUT THE PONIES?” Ci m-as relaxa cu picioarele in sus si as declara succes, cel putin pe moment.
Si acum, dupa toata gargara, dupa toate review-urile, the ball is in the court of the competition. Dupa cum spuneam anterior, “what now, bitches?”. Cine urmeaza? Care va fi impactul? Cine ne va mai lasa sa interactionam la fel de elegant si eficient cu device-urile noastre digitale? Asta pana la Microsoft Surface ...
iPodul e alta mancare de peste. El nu depinde de nici un fel de 3rd party, deci Apple si-a dictat politica de marketing cum a durut-o capul. Idem Apple TV.
agentule, nu prea am nevoie de o carte, zic eu, sa inteleg conceptul unui business. Cred eu ca-mi ajunge experienta in domeniu si cat m-au tocat la cap in facultate ... Fireste ca Jobs nu o sa spuna nu profitului, dar vezi tu, mai ales eu care lucrez la o companie similara, toate pornesc de la un motto, de la o filosofie care reprezinta compania. Intotdeauna “adevaratii” nu si-au calcat in picioare aceasta filosofie pentru profit. Apple nu sta sa dea coltul, asadar ... Compania mea de exemplu are aceasi traditie de 80 de ani de cand a fost infiintata. Se numeste traditie. Se numeste pedigree. Se numeste personalitate. Ne bagam efectiv picioarele in anumite segmente de piata deoarece pur si simplu produsele noastre nu sunt pentru toata lumea. Si suntem numarul 1 in ceea ce facem! Sa stii ca poti sa retii aceste lucruri si sa te mentii competitiv, cele doua NU se anuleaza reciproc!
Deci repet, situatia nu este asa simpla si alba-neagra cum crezi tu. Esti sigur ca mi-ai citit reply-ul de mai sus?
Mai adaug ceva. Exclusivitatea. Apple este acum blocata intr-un contract de exclusivitate. Tu, ca companie, pentru a-ti recupera investitia inchei un astfel de contract pentru a elimina competitia. Altfel esti un cioban care n-are ce cauta la conducere. Asadar, iPhone-ul o sa fie in “ghearele” ATT-ului si cine dracu l-o avea in “Oiropa” vreo 5 ani de zile.
Deci regret sa-ti spun insa se pare ca abordarea ta sufera de niste lipsuri sau, mai bine zis, considerente. Esti cam blocat in ideea “Apple a gresit”.
Iar eu tie iti recomand Sun Tzu - The Art of War