În 95% din cazuri, este aproape corect ce a spus omul respectiv. DAR. Compresia în orice format din cele de mai sus (MP3, AAC) este cu pierderi, deci nu va fi o copie fidelă a sursei audio (este perfect adevărat că va suna aproape la fel pentru majoritatea ascultătorilor, dar nu este o copie 100% fidelă).
Audiofilii (inclusiv cei care dau 100$ pe un cablu din cupru deoxigenat
) folosesc pentru a-și stoca muzica metode de compresie fără pierderi (lossless). Cele mai cunoscute sunt FLAC ( http://flac.sourceforge.net/download.html , cu un suport excelent pentru Macintosh și alte platforme) și APE ( http://www.monkeysaudio.com/download.html și cu suport cam slab pe Mac). Un CD audio comprimat cu FLAC are cam 300-400 megabytes, ceea ce vine cam dublu față de un album MP3 comprimat la 256 kbps, și oricum nu prea mai contează spațiul în epoca HDD-urilor de 400 GB.
Deci, pentru o copie fidelă a CDului original (fidelitatea contează în cazul unor lucrări cu muzică clasică/instrumentală), FLAC este soluția. Pentru “MTV Bravo Dance Hits Compilation 19”, care oricum e masterizat să sune tare și zgomotos, AAC la 128 kbps sau MP3 la 192 kbps e arhisuficient.
Mulțumesc mult, m‑am dumirit pe deplin. Dacă nu mi se bușeau cîteva cd‑uri audio intens rulate nu ajungeam să iau lecții de HiFi audio. Acum caut să văd care ar fi cea mai bună/simplă/rapidă metodă să‑mi fac backup la toate cd‑urile audio la care țin mult, unele rarități, mai ales că nesimțiții de la firmele producătoare nu‑ți răspund cînd le spui că un cîntec din cd‑ul X nu‑l mai poți citi și le ceri să‑ți facă un link la el. Eram pregătit cu poza în care țineam cd‑ul original în mînă, să vadă că nu piratez. Cu sau fără poza pregătită, nu răspund, așa că am renunțat la metoda asta.