Te programezi prin internet la RAR.
Te duci, faci coada 2-4 ceasuri, plătești vreo 50 lei si preventiv iei un Aspacardin.
Te asezi pe bancuta si mai aștepti numa de ceas. Tocmai bine ca ajunge sa-si facă efectul Aspacardinul.
Citești repede si calculezi in minte suma după gramajul pe care ți-l trec pe Cartea de Identitate a vehiculului.
Las’ca-i mai bine asa! Ce, numai bulgarii sa faca afaceri? Sa vezi acum j’damii de masini cu numere de Bucuresti si Giurgiu poluand drumurile Bulgariei.
O sa ajungem sa mergem toti cu automobile de epoca (oare Trabi e de epoca?). Am inteles ca la astea nu se plateste taxa de inmatriculare.
S-a scos si RAR-ul, cred ca isi vor dubla personalul si tot nu va fi de ajuns. Atunci sa vezi cozi si scandal si spagi in stanga si in dreapta sa nu stai o saptamana sa dormi in parcare pana iti vine randul la codoi (sau CO2, tot un drac!).
De, visteria-i cam goluta, boieri Dumneavoastra. Ne-au luat turcii peschesul tot . Cu ce mai facem autobahn-uri in Romanica?
De unde dracu poți afla ce euro și ce grame de codoi pe kilometru are mașina ta ?
norma euro (non, 1, 2, 3, 4) e dată de fabricant
gramele de poluare le lași necompletate, nu e asta o problemă
la mașinile noi, emisiile de carbon sunt trecute in CIV
pentru informarea ta, poți lăsa necompletat cimpul de emisii de carbon, că banii tot ți-i ia statul
Și dacă vreau să vând o mașină, cine plătește taxa, vânzătorul sau cumpărătorul ?
Teoretic cel care face inmatricularea (cumparatorul). Dar care o fi fraierul sa cumpere o masina ca sa mai dea inca niste mii de euro pentru taxa? Sa nu mai discutam de faptul ca taxa este mult mai mare la masinile noi, deci se incurajeaza tranzactionarea harburilor. Halal protectia mediului.
nici cu hirburile nu e ok…
am un freelander din 2001
pretul mediu pentru masina asta e pe la 5500-6000 de euro
taxa e 3200 de euro
cu 9000 de euro nu cumpara nimeni masina
cu 3000 de euro nu o mai vinde nimeni…
in concluzie = pastrezi rabla si mergi cu ea pina se termina era petrolului (sau a prostilor)
Ca să vedeți în ce țără trăim.
1) Zamfirica mea e din 2001. E4. (la vremea aia, moamă moamă). Când am luat-o , vorbeam cu cineva și erau cam 15-20 în RO. RAR Bucureștia pus-o la E4.
Curios e că atunci când au inceput cu tot felu’ de taxe, urla forumu’ clubopel de oameni care-și aduceau din DE Zafire ca a mea, cu aceeași motorizare, care - iote na, la RAR în Bacău sau Oradea erau E3.
Deci RAR lucrează cu baze de date diferite ) Evident, pt E3 se plătea mai mult lu statu’.
2) Zamfirica mea e pe firmă. Prin 2004 plăteam (cf. aceleiași aberații “firmele sunt vaci bune de muls” - precum în cazul taxei radio-TV și nu numai) o taxă de mediu. Pe binecunoscutu’ prințip: “poluatoru’ plătește” Eh, să mori tu?
Bref: pe baza bonurilor de benzină băgate în contabilitate se făceau jdemii de calcule mega complicate (ce implicau și bani în plus la firma de conta), depuneri de acte, cozi, etc. După calcule ieșeau cam 15-20 lei/lună. Nu-i mult , nu? Da’ ia înmulțiți cu nr de firme și cu nr de autovehicule din firme… (la mine era doar zamfira).
Și mergeam prin trafic și stăteam în curu’ unei dacii din ‘92, non-euro, care scotea valuri de fum albăstrui. Deh, propitaru’, un pensionar amărât era persuană fizică. Și persuanele fizice nu e poluatori ca să intre la categoria “poluatoru’ plătește”
3)Aberație
Dacă voi să vânz Zamfirica.
E4. 207g/km. Dac-o vând în mai (11-12 ani vechime) taxa e 750 (la o valoare a mașinii de aprox. 3500 și după ce s-au plătit jdemii de taxe: vamă, TVA- care tot o taxă este, etc.)
Dac-o vând în iulie (12-13 ani) taxa e de 572. Ha ha ha!
Și ceva și mai aberant:
Dacă ai mașina din 2010 2.0tdi euro 5 si emană undeva la 135 g CO2 plătești ~ 150E, dar daca ai mașină din 2009 1.9tdi euro4 și emană 130g CO2 platesti ~ 1000E.
Taxă de mediu, ha?
Da, fiindca aia E4 din 2009 emana mai multe alte chestii pe langa dioxid de carbon, mult mai nocive pentru plamani si chiar cancerigene (oxizi de azot, NOx). Astia imbolnavesc caile respiratorii, reactioneaza cu ozonul si-l distrug (formeaza compusi toxici care produc mutatii in celule), formeaza ploaie acida si alte belele. Dioxidul de carbon este cel mai putin daunator gaz emanat, putand fi descompus direct de vegetatie.
Normele de poluare tin cont de toate gazele emanate, nu doar de CO2. Cu cat e mai noua norma de poluare respectata, cu atat e mai putin daunatoare aerului pe care-l tragi in plamani. Taxa e corecta macar din punctul asta de vedere.
Din: Sufrajeria lu' Firea (fost maidan al lui Oprescu)
Macuser din: 06.12.05
Kevin Lomax, is that you?
Hai nu mă înebuni.
Dacă așa ie cum zici matale de ce e luat în considerare DOAR CO2 în cazu’ prezentei taxe?
Și poate mă lămurești cum e cu diferența de 200 de eur la aceeași mașină. Înmatricularea s-a făcut în 29 iun. Deci în 25 dau șapte sute și ceva și 6 zile mai târziu, mașina mea nu mai e chiar așa poluantă.