Ai facut comparatie intre taxele pentru o masina ce respecta normele de poluare EURO4 cu taxele pentru una EURO5 si ti-am raspuns, strict dpdv al celor diferentei intre cele doua norme de poluare. Nu am spus ca nu exista aberatii pentru alte cazuri sau ca legea per total nu e aberanta.
Da, fiindca aia E4 din 2009 emana mai multe alte chestii pe langa dioxid de carbon, mult mai nocive pentru plamani si chiar cancerigene (oxizi de azot, NOx). Astia imbolnavesc caile respiratorii, reactioneaza cu ozonul si-l distrug (formeaza compusi toxici care produc mutatii in celule), formeaza ploaie acida si alte belele. Dioxidul de carbon este cel mai putin daunator gaz emanat, putand fi descompus direct de vegetatie.
Normele de poluare tin cont de toate gazele emanate, nu doar de CO2. Cu cat e mai noua norma de poluare respectata, cu atat e mai putin daunatoare aerului pe care-l tragi in plamani. Taxa e corecta macar din punctul asta de vedere.
Din: Sufrajeria lu' Firea (fost maidan al lui Oprescu)
Macuser din: 06.12.05
MacHead, am văzut că te pricepi la mașini. Mai ales pe topicul cu chip tuning.
Ai extras o singură propoziție din ce am spus eu și ne-ai arătat iar cum te pricepi.
Ce spuneam eu este că sunt diferențe ENORME și că este o taxă abuzivă și prost gândită care a înlocuit o altă taxă abuzivă și prost gândită ce înlocuise la rândul ei o altă taxă abuzivă și prost gândită.
Dovada stă în numeroasele procese câștigate și în “urecheala” și chiar amenințarea de către tanti Uniunea (mă refer la ultimii ani).
Ministerul a reușit “performanța” de a colecta o sumă ce este mai mică decât sumele returnate în instanță. No comment.
Altă întrebare*.
Poluatoru’ plătește.
Asta e o taxă de mediu. Anul trecut am făcut 7700km. Cu un an înainte am făcut cam 8000. Pt. că merg mult cu bicicleta.
Deci io am poluat anu’ trecut cu 1593kg de CO2. Am E4, taxă 770€.
Altu’ își ia un E2 (care cf. noii “taxe” e mai accesibil și d-aia zic cam toti că devenim o nouă Bulgarie) sau un E5.
Dar hai să exemplificăm cu E5. 130g/km. Omu dă taxă de 110€. Dar merge 25000km/an. Pt. că omu’ are treabă. Sau se plimbă. Nu-i treaba noastră să vedem ce și cum.
Domina sa, cu o mașinoacă mai puțin poluantă, inclusiv în accepțiunea ta, scuipă 3250kg în atmosferă. Dublu față de mine.
*Deci taxă de mediu, ha?
Și încă ceva.
Hai să vedem cum e la alții: http://carfueldata.direct.gov.uk/new-vehicle-tax.aspx?t=23ude39
Joacă-te pe acolo și vei vedea că nu-s diferențe atât de aberante.
(Zafira mea din 2001 are taxă de 270£, motorizare E4, 1,8. O Zafira din 2011, E5, motorizare tot 1,8 - are iaca, na, taxa e de 215£)
Se adevereste ca fiecare intelege ce vrea, ce-i place si ce poate. Daca ai ocazia, da o fuga prin Scandinavia, vei vedea acolo taxe de poluare adevarate. Pe langa aer curat, verdeata, civilizatie si multe alte chestii care ne lipsesc noua.
pot sa confirm ce spune MacHead in Scandinavia. Pretul unei masini este dublu decat al aceleasi masini in Romania. Se adauga taxa de inmatriculare si apoi taxa de mediu. La taxa de mediu nu stiu prea multe, dar stiu despre taxa de inmatriculare in Danemarca.
Un exemplu: un VW Golf 5 care a costat in 2009 13.000 de euro, in Dk se vindea cu echivalentul de 26.000 de euro. Taxa de inmatriculare e 100% din pretul masinii. Eu am golf 5 in tara si daca ar fi sa il aduc in Dk ma costa cel putin 10.000 de euro inmatricularea.
Eram un zvon la un moment dat ca cica ar vrea sa lanseze Logan-ul in Dk. Pretul de pornire ar fi fost de la aprox. 18.000 de euro.
Se adevereste ca fiecare intelege ce vrea, ce-i place si ce poate. Daca ai ocazia, da o fuga prin Scandinavia, vei vedea acolo taxe de poluare adevarate. Pe langa aer curat, verdeata, civilizatie si multe alte chestii care ne lipsesc noua.
Hmm, oare ce s-ar intampla prin Scandinavia daca banisorii lor s-ar duce pe licitatii trucate, autostrazi care costa bani grei dar nu se si construiesc, strazi pline de gropi in care iti rupi masina, spitale in care mori desi esti asigurat etc. Da-mi voie sa ghicesc: cineva ar fi linsat mediatic si ar ploua cu demisii. La noi nu se intampla nimic, prostimea trebuie sa taca si sa inghita in sec. Iar cand luam atitudine apare asa unul ca tine care ne invata ca trebuie sa tacem din gura, ca ne lipseste “civilizatia”. In lumea civilizata oamenii cer socoteala pentru banii pe care ii dau sub forma de taxe. Iar daca am parte de un sistem corupt care nu face nimic in interesul meu cu banii mei, ghici ce: prefer sa nu ii mai dau.
Eu am dat exemplu UK. Unde diferențele E4/E5 nu-s așa enorme precum aici.
Păi să ne uităm la Șuedia. (btw, cumnatu meu e în Ștocolm, și-am fost pe la el în vizită... și a vrut și el să-și mute conserva de aici, acolo.. și-am dezbătut problema)
Să ne uităm așadară în pedefeu’ de mai sus. Și să comparăm cf exempului meu (dat pe un VW diesel 1.9TDI E4 vs 2.0 TDI E5).
Nasol.
Nu prea diferă.
Calculul ăsta e teoretic, pe mine personal nu mă intersează, io am benzinar și la benzină nu bag coeficient de 2,55
Mie mi-au ieșit 1700 coroane la 130g de CO2. Adică 200€ (cam ca în UK).
La 135g ptE4 .. hmmm.. cam cât o ieși socoata?
Repet: vorbim de taxă de MEDIU. Anuală. Ca și în UK. Nu e înmatriculare; exco- ai mușcat și tu.
Mașina mea este înmatriculată. În RO. În acest moment , doar s-ar transfera proprietatea.
Având în vedere ce am spus mai devreme în topic (merg mult cu bicicleta și POLUEZ din ce în ce mai puțin) și că taxa de acum e etichetată (ca și carnea de vită care e de fapt cabalină) ca taxă de MEDIU, îmi doresc o taxare reală, bazată pe cilindree, emisii și nr. de km parcurși anual.
Dar nu hoția de acum, care a înlocuit hoția de ieri care la rândul ei a înlocuit hoția de alaltăieri.
“Revolta” mea este că am o mașină care are 12 ani, pe care am îngrijit-o ca pe ochii din cap dar pe care nu pot s-o vând (ca să fac un upgrade) la prețul real, pt că 23% vrea să mi-l ia statul. Mie, sau eventualului cumpărator.
Și pt. că tot vorbim de statul rapace (care tre să ia banu’ de pe unde vede cu ochii)
Să ne uităm aici: http://www.forbes.ro/Top-10-importuri-auto-second-hand-2012_0_6227.html
Primele 3 locuri fac cam 100000 unități. Cam ce e-uri se vând second hand? Mmm? nu cumva E3 și E4?
Păi dacă mărim cumva taxa exact pe acest palier cam cum ar fi? băgăm bani în visterie?
p.s. M-am uitat pe siteurile din DE. Mă duc să-mi iau un Golf II - e pe la 250-300€. Drumul până acolo + taxa îl duce pe la 1000. Merg cu el un an (și POLUEZ, muhahahaaaa) și p-ormo îl dau la REMAT. Actualmente aș lua 1500. Bun.