Am avut onoarea sa-mi achizitionez un laptop Macbook Air, de la iStyle Baneasa si dupa ce am ajuns acasa (dupa ce l-am testat si la fata locului), la a 2-a zi, un surub a cazut din el. Am pierdut vreo 2 ore pe drum pana la AFI si oamenii de acolo au incercat sa puna surubul la loc, fara reusita, pentru ca mergea in gol.
Mi-ai spus ca unele loturi au avut probleme si acestea au fost verificate de cei de la iStyle, apoi pune in vanzare. Se pare ca eu am nimerit acest lot, dupa ce am platit peste 1000 de euro pentru un astfel de laptop mi se pare pur si simplu penibil sa se intample asa ceva.
O alta problema sesizata este cauciucul negru de sub ecran, de sus notatia MacBook Air este putin ridicat.
Luni ma duc sa vad ce rezolv la iStyle service. Dupa ce am platati destul de mult pe un laptop care se pare ca are probleme.
Este oare posibil asa ceva? Voi ce parere aveti? Ce ati face in locul meu? Sa depun reclamatie la ANPC? Sa dau laptop-ul si sa-mi cumpar de la alt reseller oficial? Sa accept lucrurile acestea fara sa spun nimic?
Pana la urma sunt bani munciti, pe care nu i-am furat sau dat in cap pentru ei. Am platit un produs nou, vreua un produs nou. Nu un laptop caruia ii cade surubul la 2 zile din el.
Va tin la curent cu cele intamplate. Credeam ca iStyle sunt o firma serioasa.
Nah, se mai intampla sa nimeresti un lot nasol. E trist ca se intampla asa ceva cu un produs scump dar iti vor inlocui laptopul cu altul si se rezolva problema. Sigur, cel mai frumos lucru era sa-ti dea altul pe loc dar nu traim intr-o tara cu Apple store.
Așa cum spunea și colegul mai sus, va fi greu de demonstrat că șurubul nu a căzut în urma unei intervenții neautorizate. Pe de altă parte produsele iStyle vin desigilate deoarece “le verifică ei calitatea”. Recomandarea mea este să eviți pe viitor orice comerciant care nu are încredere în controlul de calitate al producătorului și “își bagă nasul” prin produsele clienților.
Din pacate nu prea-ti da voie legislatie in vigoare sa ceri direct banii inapoi. Comerciantul are trei optiuni: 1. sa repare produsul, 2. sa il inlocuiasca, 3. sa iti dea banii inapoi. Cu exceptia vanzarii la distanta sau in afara spatiilor comerciale, cand poti in 14 zile sa ceri banii inapoi fara nicio explicatie, comerciantul alege intre una dintre cele trei optiuni de mai sus. Consumatorul/cumparatorul nu are nimic de zis in asta, cel putin ca teorie. Comerciantul, cel mai adesea, va prefera sa remedieze problema si nu sa schimbe produsul sau sa dea banii inapoi, pentru ca apoi isi va recupera banii mai greu de la furnizor. Desigur, daca esti vocal si ameninti cu ANPC, reclamatii direct la Apple etc, s-ar putea sa iti schimbe mac-ul, dar la cum e la noi legislatia, eu as zice ca doar iti vor remedia problema.
Desigur, comerciantul ar putea de unul singur (sau obligat de mai sus, de ex Apple sa le ceara tuturor resellerilor sa implementeze o anumita politica de remediere a defectiunilor) sa aplice niste standarde mai favorabile (disclaimer: favorabil suporta grade de comparatie) consumatorului. Asa ca ar fi bine sa citesti contractul cu cei de la istyle sa vezi daca nu e vreo clauza care sa stipuleze ceva in favoarea ta: spre exemplu ca daca apare o defectiune in X zile de la achizitionarea produsului, ei se obliga sa inlocuiasca respectivul produs defect.
Pentru viitor, cel mai bine e sa comanzi produsul de pe net (obligatoriu de la un comerciant, inregistrat ca atare), astepti sa ajunga acasa, n-ai decat sa-l testezi 14 zile de la momentul primirii. Daca nu-ti place sau gasesti bube, inapoi cu el de unde l-ai luat si iti vei primi banii inapoi.
Eu prefer tot timpul sa primesc produse sigilate, ca asa scade probabilitatea sa fi fost umblat in el si vandut ulterior ca nou (se mai intampla din pacate asa ceva in magazinele romanesti).
Daca acel MacBook Air ce il ai merge bine si nu are alte probleme in afara de acel surub care iese afara, ai putea sa rezolvi tu problema folosind Loctite 243 pe surub. Daca la magazin ti l-ar schimba cu un nou MacBook Air sigilat, si asta ar fi o varianta buna, insa nu e sigur ca nu are acelasi defect de fabricatie.
Sincer sa fiu si pe mine ma irita ca la MacBook-uri, iPad-uri si iPhone-uri exista defecte de fabricatie, la pretul asta ar trebui sa fie totul perfect. Si mai mult ma deranjeaza insa faptul ca in locul unui produs nou cu defect de fabricatie, Apple iti da la schimb unul refurbished, ce poate are (si) alte probleme…
Vă mulțumesc frumos pentru mesajele scrise și pentru suportul oferit. Nu mă așteptam să-mi răspundă cineva. Legat de problema, mâine după ce mă întorc de la service vă spun cum a mers, eu o să îi ameninț cu ANPC să-mi schimbe laptopul, pentru că nu este normal să primesc un laptop defect după ce am dat atâția bani pe el. Consider că noi, consumatorii, trebuie să îi punem la punct pe acești comercianți.
Am avut si eu probleme cu iStyle-ul, dar cu cel din Cluj, tot la achizitionarea unui MacBook Air. Recomand Noumax, ei “nu verifica produsele”, adica primesti macul sigilat in cutie cum a venit de la mama lui.
S-a rezolvat în 3 secunde, era și patronul acolo: mi-a pus un alt șurub. I-am întrebat de ce a avut problema asta, mi-au spus că nu știu. Servicii în România. Este fix ultima dată când cumpăr ceva de la iStyle și lucrând în presă o să scriu și un articol pe acest domeniu, care să ajungă la milioane de Români, pentru a putea să se ferească de astfel de probleme idioate.
Îmi pare rău pentru această problemă. E anormal să primești un produs nou nesigilat. Mă miră această situație pentru că și eu am comandat prin poștă anul trecut un Macbook Air de la iStyle și a venit sigilat, ca de la mama lui. Nesigilat nici nu l-aș fi primit. Îl trimiteam înapoi pe loc.
De aia e mai safe sa comanzi de la distanta (de pe net) pentru ca poti sa trimiti inapoi orice ar fi, ca iti da voie legea. Cand mi-am luat mac-ul (tot de la istyle, din Cluj) l-au adus sigilat si l-au desigilat in fata mea, dar sincer nu mai tin minte motivul. Eram prea entuziasmat sa le mai spun ca o sa fac eu asta acasa. Totusi, daca l-au adus gata desigilat, bCtz123, eu nu pricep de ce l-ai cumparat? Inainte sa achiti sau chiar si dupa (facturile se pot storna) trebuia sa refuzi sa il primesti (refuzai receptia).
Daca intereseaza pe cineva, eu am luat un rMBP de la Noumax prin iarna si a venit asa cum l-au expediat din fabrica, doar cu o eticheta cu adresa mea peste aia din China