Salutari din mirificul bucuresti, cartierul militari!
De curand (a se citi 2 luni) m-am mutat din dristor in militari. Ca atare am fost nevoit sa schimb locatia serviciului cablelink de la rds (“erdeesh” - pentru cunoscatori ). Si am asteptat cam o luna jumate pana au venit sa-mi instaleze netul in noua locatia. OK. Au venit sambata trecuta. Modemul s-a sincronizat de-abia luni dimineata. OK. Dar nici macar atunci nu a mers. La inceput si-a luat ip prin dhcp, insa tot nu functiona internetul (ping in router nu mergea), acum nici macar ipu’ nu si-l mai ia. De o saptamana dau 3 telefoane pe zi la redese si ii cam doare in cur - mi-au zis ca la ei totul e in regula si ca nu-mi functioneaza netul din cauza macului meu. Am facut rost de un laptop IBM cu windows si nici cu ala nu merge. Tot ii doare in cur.
Totusi - credeti ca ar putea fi vreo problema cu 10.4.3 sau pur si simplu sunt incompetenti?
Si eu am RDS si ibook 700 Mgh cu tiger 10.4.3.
Merge BETON in oradea pe cable link.
Am sa trimit - daca imi dai permisiunea - “cui trebuie” ceea ce ai postat tu pe forum.
Daca ai rabdare, va merge bine, daca nu vezi optiunea de la romtelecom.
Salutari din mirificul bucuresti, cartierul militari!
De curand (a se citi 2 luni) m-am mutat din dristor in militari. Ca atare am fost nevoit sa schimb locatia serviciului cablelink de la rds (“erdeesh” - pentru cunoscatori ). Si am asteptat cam o luna jumate pana au venit sa-mi instaleze netul in noua locatia. OK. Au venit sambata trecuta. Modemul s-a sincronizat de-abia luni dimineata. OK. Dar nici macar atunci nu a mers. La inceput si-a luat ip prin dhcp, insa tot nu functiona internetul (ping in router nu mergea), acum nici macar ipu’ nu si-l mai ia. De o saptamana dau 3 telefoane pe zi la redese si ii cam doare in cur - mi-au zis ca la ei totul e in regula si ca nu-mi functioneaza netul din cauza macului meu. Am facut rost de un laptop IBM cu windows si nici cu ala nu merge. Tot ii doare in cur.
Totusi - credeti ca ar putea fi vreo problema cu 10.4.3 sau pur si simplu sunt incompetenti?
- în mod cert, mac os nu are nici o vină
- în cazuri similare, dacă ei spun că în server e ok, întrerupe alimentarea modemului circa un minut, apoi reconectează-l; dacă la prima tentativă tot nu merge, repetă operațiunea de 2-4 ori pînă ce serverul „vede” modemul. Cu această metodă am rezolvat treaba pe Astral și am bănuiala că este același lucru și cu RDS.
- nu pare plauzibil să ia ip prin dhcp, ar trebui să ai o hîrtiuță cu setările; nu știu exact cum face rds, dar unii furnizori cer și MAC no. nu cred că e cazul la rds, totuși întreabă-i. uneori, serverul trebuie să știe MAC no. așadar, EȘTI SIGUR că setările din Sys Prefs sînt OK. Ar trebui să ai acolo IP, subnet mask, router, dns (opțional), probabil un user name și o parolă de acces. Setarea automată prin DHCP intervine numai după ce faci setarea în primul calculator sau în router (dacă ai).
Este tipic RDS
Daca vrei sa ai sanse sa se rezolve fa asa:
- Suni la aia, te prezinti cu nume frumos sa te identfice si le zici exact problema fara detalii inutile (cum ar fi ce sistem de operare ai) sau de la ce crezi tu ca ar fi defect.
- Ii tii in telefon pana resetezi modemul si vezi ca nu merge. Le comunici daca ai primit sau nu adresa de ip si daca poti sau nu sa ping-uiesti default gateway-ul.
- Cand incearca sa zica ca colegii lui vor verifica ii dai bomba: “V-as ruga sa imi dati numarul Tichetului de nefunctionalitate pentru acest caz”. Daca face pe niznaiu ii spui ca: “conform contractului cu firma dvs, Anexa 1, paragraful 3.4 eu trebuie sa primesc numarul acestui tichet pt a beneficia de reducerea de abonament in cazul in care functionalitatea este mai putin de 97% pe luna - conform Anexei 1, paragraf 2.1”
- Notezi numarul si data viitoare cand suni te prezinti si zici “in legatura cu tichetul numarul ...”. Cat timp nu merge, tichetul ramane deschis. Daca e un tichet deschis mai mult timp, ii iau shefii la omor sa rezolve problema, deoarece ...
- La sfarsitul lunii, daca vezi ca ai peste 216 ore de nefunctionare cumulate, le trimiti la dep finaniar un email cu nume, nr de contract si tichetul/ele de nefunctionare si ca sa iti acorde o reducere la abonamentul pe luna viitoare conform contractului, Anexa1, paragraf 3.5. Si platesti mai putin
man, aceeasi problema e peste tot in bucuresti. eu stau in ozana.
cand am instalat rdsul prima data, nu mi-a mers vreo doua luni
din cauza unui amplificator de scara furat de carnatii cu retelele de
cartier de frica concurentei. dupa doua luni au venit si mi l-au montat
chiar in casa, inainte de modem.
de la inceput serverul dhcp a mers cand a avut chef, noroc c-am apucat
sa dau un “print screen” la setari si le-am bagat manual in ruter, lucru pe
care ulterior mi l-au recomandat si ei la telefon. sunt momente moarte in care
modemul desi este sincronizat, pingul in el e mort. o metoda de a-l trezi este
accesarea paginii locale de setari a modemului (192.168.100.1 la modemul meu
motorola) si lansarea comenzii de reset de-acolo.
oricum ar fi insa, rds este totusi singura solutie acceptabila de internet pentru
acasa, avand in vedere ca dau 330.000 la abonament cu tot cu telefon.
nu sunt ei singurii cu probleme, ce la ratb nu vi se mai intampla sa stati juma’
de ora in statie? sunt problemele tipice firmelor din romania…
si eu tot la rds, dar nu are nici o problema cu mac os x. cand vrea sa mearga, cand nu vrea. avand doua calculatoare, un pc si un mac, schimb cablul intre ele. iar la PC nu vrea intotdeauna sa se conecteze… trebuie sa-i dau repair de vreo 4 ori ca sa mearga… o sa ma mut si vreau sa trec pe astral, la abonamentul ala de 1.5 MB
vreau sa trec pe astral, la abonamentul ala de 1.5 MB
Eu sunt la astral si sa stiti ca nu e roz nici la ei. Abonamentul ala de 1,5 a fost anuntat ca fiind aplicat din 1 noiembrie. Ultima data mi-au spus ca va incepe “dupa 1 ianuarie”...
Eu nu le zic niciodata ca am Mac, ba chiar nu le zic nici ca am router WiFi, ca incep cu “nu acordam suport.. bla, bla”. La dau adresa MAC, e treaba lor sa faca s-o vada modemul.
Oricum, Mac OS X bine-inteles ca e pe deplin compatibil cu orice ISP. Probleme ar putea fi doar daca modemurile sunt idioate, dar nu e cazul la noi.
Merci pt pont psergiu, o sa ma uit si eu cum ii spune la paragraful meu…
Salutari din mirificul bucuresti, cartierul militari!
De curand (a se citi 2 luni) m-am mutat din dristor in militari. Ca atare am fost nevoit sa schimb locatia serviciului cablelink de la rds (“erdeesh” - pentru cunoscatori ). Si am asteptat cam o luna jumate pana au venit sa-mi instaleze netul in noua locatia. OK. Au venit sambata trecuta. Modemul s-a sincronizat de-abia luni dimineata. OK. Dar nici macar atunci nu a mers. La inceput si-a luat ip prin dhcp, insa tot nu functiona internetul (ping in router nu mergea), acum nici macar ipu’ nu si-l mai ia. De o saptamana dau 3 telefoane pe zi la redese si ii cam doare in cur - mi-au zis ca la ei totul e in regula si ca nu-mi functioneaza netul din cauza macului meu. Am facut rost de un laptop IBM cu windows si nici cu ala nu merge. Tot ii doare in cur.
Totusi - credeti ca ar putea fi vreo problema cu 10.4.3 sau pur si simplu sunt incompetenti?
Suna la suport si cere-le sa-ti refaca configuratia de pe modem. Daca nici asa nu merge spune-le sa verifice mac-ul de la placa de retea.
In mod sigur e de la faza cu configuratia modemului.
Atlantic Webstar [cenzurat] care le comercializeaza au un bug care arata interfata ethernet ( cea cu calculatorul ) down desi interfata e up, si oricate reset-uri i-ai da tot asa o sa-ti arate pana reface nenea configu.
Si daca iti mai zic ca nu functioneaza netul din cauza calculatorului tau spune-le ca ai incercat cu 2-3 calculatoare si placi de retea diferite, fara firewall-uri si fara nimic. Oricum insista pe refacutul configuratiei ( in cel mai rau caz zii boului care iti raspunde ca asa ti-a spus un coleg de-al lui ).
Social engineering la greu la rds merge din punctul meu de vedere cat timp stiu exact ce are, si in majoritatea cazurilor cel putin la mine personal stiu ce are )
Si eu am RDS si ibook 700 Mgh cu tiger 10.4.3.
Merge BETON in oradea pe cable link.
Am sa trimit - daca imi dai permisiunea - “cui trebuie” ceea ce ai postat tu pe forum.
Daca ai rabdare, va merge bine, daca nu vezi optiunea de la romtelecom.
esti invitatul meu sa dai oricui ce am postat eu aici pe forum, daca vrei iti dau si numarul tichetului de nefunctionalitate.
- modemurile de CableLink nu își iau adresa prin DHCP. Se alocă IP static, cu gateway x.x.x.1 și netmask 255.255.255.0.
- WebStar-urile nu sunt chiar atât de rahat cum erau Lan City-urile alea cu care puteai să spargi și nuci (aveau carcasa din fontă, cred). Se sincronizează repede (max 10-15 minute); dacă nu se sincronizează în intervalul ăsta, nici că o va face - undeva e o problemă.
- la suportul tehnic prin telefon, tot ce poate să facă este să refacă acea configurație și să vadă starea modemului, mai mult de-atât degeaba le cereți pentru că nu au cum.
- o problemă (f. tâmpită, cu care m-am confruntat și eu) este faptul că la RDS și RCS, deși sunt tot firma aia practic, nu știe stânga ce face dreapta. Mai exact, mie îmi puseseră cei de la RCS un filtru pentru nu știu ce (am impresia că avea legătură cu pachetele extinse de programe), motiv pentru care ciuciu net. Până s-au prins cei de la RDS, a trecut ceva vreme, iar răspunsul a fost “păi noi am trecut acolo în distributor că nu trebuie filtrată conexiunea dvs, dar vin cei de la RCS și lucrează aiurea”. Bun răspuns.
- modemurile de CableLink nu își iau adresa prin DHCP. Se alocă IP static, cu gateway x.x.x.1 și netmask 255.255.255.0.
- WebStar-urile nu sunt chiar atât de rahat cum erau Lan City-urile alea cu care puteai să spargi și nuci (aveau carcasa din fontă, cred). Se sincronizează repede (max 10-15 minute); dacă nu se sincronizează în intervalul ăsta, nici că o va face - undeva e o problemă.
- la suportul tehnic prin telefon, tot ce poate să facă este să refacă acea configurație și să vadă starea modemului, mai mult de-atât degeaba le cereți pentru că nu au cum.
- o problemă (f. tâmpită, cu care m-am confruntat și eu) este faptul că la RDS și RCS, deși sunt tot firma aia practic, nu știe stânga ce face dreapta. Mai exact, mie îmi puseseră cei de la RCS un filtru pentru nu știu ce (am impresia că avea legătură cu pachetele extinse de programe), motiv pentru care ciuciu net. Până s-au prins cei de la RDS, a trecut ceva vreme, iar răspunsul a fost “păi noi am trecut acolo în distributor că nu trebuie filtrată conexiunea dvs, dar vin cei de la RCS și lucrează aiurea”. Bun răspuns.
Webstarurile daca nu se sincronizeaza instant in maximum 2 minute nu se mai sincronizeaza, spre deosebire de lancityuri care puteau sa se sincronizeze si dupa 15 minute.
Suportul tehnic intr-adevar pot vedea starea modemului, dar la fel o poti vedea si tu accesand http://192.168.100.1. Ei nu vad/cred decat ce le spune modemul, nu-s in stare sa gandeasca singuri, si afirmatia care e universal valabila e ca “userul e prost si n-are dreptate” orice le-ai spune.
RCS / RDS nu erau aceeasi firma pana mai de curand. Acu vreo luna s-au unit. Cat despre filtrul tau, RCS ti-a pus filtru pentru simplu motiv ca nu aveai un sticker pe care scria “abonat cablelink” si ei vin si pun filtre la toti care nu au internet prin cablu ca televizoarele celor fara internet prin cablu sa nu fie bruiate de semnalul modemului.
Dealtfel si tu ai filtru pus, dar in casa si pe cablul care iese inspre televizor.
In cazul meu, a fost ceva similar, mi-au pus filtru si dupa ce am insistat 2 zile al telefon au trimis o echipa ca sa-mi zica, ah pai noi de unde sa stim, daca nu aveti sticker. Bineinteles nici acum nu aveau sticker si au zis ca revin sa-mi puna, din nefericire au revenit sa-mi puna filtru din nou ca atare am luat surubelnita mi-am desfacut panoul, bineinteles aveam filtru pus si n-aveam nici un sticker, am luat stickerul de la un alt abonat si mi l-am pus mie si filtrul l-am lasat in cutie .
Intotdeauna dreptatea facuta cu mana ta merge cel mai bine )
Eh, la mine a fost demult asta, înainte de stickere. Eu le sugerasem o hârtiuță, ceva, după care a urmat mențiunea că dacă mai mă țin fără net, știu unde e cutiuța minune în care trebuie umblat din ciclul “am o șurubelniță și un ciocan și nu mi-e frică să le folosesc !”
well, situatia e mai complicata - adica… m-am uitat prin contul meu de unde imi verific traficul, si am observat ca pe luna decembrie nu apare nimic, apare doar traficul din luna trecuta. In plus - nu stiu daca are vreo semnificatie, insa m-am uitat in network utility si la am observat ca am primit o multime de pachete (de ordinul milioanelor), pe cand de-abia daca trimit cateva mii.
La suportul lor prin telefon - ei imi spun ca imi vad macul placii, si ca din partea lor totul e ok. Eu nu cred ca e totul in regula - ceva la setarile lor tot tre’ sa fie, si nu cred ca e nici din modem - l-am resetat si refacut si etc etc de multe multe ori, si tot nimic.
Dar ce ma oftica cel mai tare este ca deja de o saptamana tot mi se spune ca se lucreaza din greu pentru a mi se rezolva problema si nu s-a rezolvat nimic - ori sunt incompetenti, ori sunt incompetenti, altfel nu inteleg de ce dureaza atat de mult. Si partea proasta este ca nu am nici o alta alternativa viabila - retele de cartier nu-s pe aici, astralul e departe, zappul nu intra in discutie, iar romtelecomul… nici atat.
well, situatia e mai complicata - adica… m-am uitat prin contul meu de unde imi verific traficul, si am observat ca pe luna decembrie nu apare nimic, apare doar traficul din luna trecuta. In plus - nu stiu daca are vreo semnificatie, insa m-am uitat in network utility si la am observat ca am primit o multime de pachete (de ordinul milioanelor), pe cand de-abia daca trimit cateva mii.
La suportul lor prin telefon - ei imi spun ca imi vad macul placii, si ca din partea lor totul e ok. Eu nu cred ca e totul in regula - ceva la setarile lor tot tre’ sa fie, si nu cred ca e nici din modem - l-am resetat si refacut si etc etc de multe multe ori, si tot nimic.
Dar ce ma oftica cel mai tare este ca deja de o saptamana tot mi se spune ca se lucreaza din greu pentru a mi se rezolva problema si nu s-a rezolvat nimic - ori sunt incompetenti, ori sunt incompetenti, altfel nu inteleg de ce dureaza atat de mult. Si partea proasta este ca nu am nici o alta alternativa viabila - retele de cartier nu-s pe aici, astralul e departe, zappul nu intra in discutie, iar romtelecomul… nici atat.
http://192.168.100.1 merge in browser?
linkul in preferences iti apare verde presupun nu?
dns-ul l-ai pus bine? Daca e pus pe dhcp scoate dhcp-ul si pune-i setarile care si le ia de pe dhcp tu manual.
Incearca ping in 193.230.225.1 sau un traceroute in 193.230.225.1 (din terminal ) vezi unde se blocheaza
Incearca sa dai ping pe 192.168.100.1.
Desi n-ar face mare diferenta incearca sa te legi la modem pe USB.
ca o paranteza…rcs & rds au fost intotdeauna (de la nastere) o singura firma….numai ca erau divizii separate: una pentru servicii tv alta pentru servicii de telecomunicatii si date.