De ce trebuie sa ne legam de cei care vand pe forumul macuser..
  [ Ignoră ]
RankRank
Jr. Member
Din: Cluj
Macuser din: 05.02.07

Forumul macuser.ro contine un nucleu activ de membri, care in urma acumularii unei anumite experiente lucrand cu hardware de la apple, pun in discutie diferite subiecte si sunt gata sa sara in ajutorul utilizatorilor novici.. Nucleului activ li se adauga sporadic 3 noi categorii de membri:
  1. Cei care vor sa vanda un mac
  2. Cei care vor sa cumpere un mac
  3. Cei care au un mac si vor sa invete cate ceva sau sa gaseasca raspuns la o problema de care s-au lovit recent

  Am observat ca in general membrii acestui forum sunt impotriva comentariilor in cadrul anunturilor de vanzare, iar cand cineva indrazneste sa puna in discutie calitatea marfii sau pretul acesteia, este blamat, iar in cel mai rau caz comentariile sunt sterse. Adica se incearca protejarea vanzatorului in defavoarea membrilor activi sau cu potential activ din cadrul forumului. Dar vanzatorul (de obicei) este un membru casual care isi face un cont, pune in vanzare un produs pentru ca stie ca aici gaseste amatori, iar dupa ce vinde, sansele ca acesta sa revina si sa deschida o discutie cat de cat utila pentru forum sunt minime. Pe de alta parte, cel care si-a facut un cont ca sa cumpere are mari sanse sa ramana in cadrul forumului, sa invete ceva, iar pe viitor sa devina un membru activ. Dar daca noi alegem sa protejam vanzatorul, potentialul client care vrea sa-si cumpere un mac dar nu stie diferenta dintre core duo si core 2 duo sau care este memoria RAM standard care insoteste un anumit model de macbook, poate sa cada in plasa. Si atunci nu membrii activi sunt de vina? pentru ca nu au intervenit sa puna intrebari despre eventualele schimbari de hard sau despre pretul exagerat pe care il cere un anumit cumparator? Nu se fac ei partasi la potentiala inselatorie pusa in scena de un anumit vanzator?
  Prin urmare sugestia mea este sa se permita adaugarea de comentarii pertinente in cadrul topic-urilor de vanzare/cumparare, daca unii membri sesizeaza ca produsul respectiv are specificatii diferite de cele standard, daca vanzatorul exagereaza anumite specificatii sau daca si-a propus sa-si gaseasca fraieri printre cumparatorii neavizati. Si atunci nu vom ajunge in situatii in care un cumparator va deschide un nou topic in care se va plange ca macul cumparat de el de la un membru de pe forum nu corespunde specificatiilor sau nu functioneaza corespunzator. Si daca mai sunt cumparatori care au cumparat de la un anumit vanzator si se pot declara multumiti/nemultumiti, acestia sa poata da un vot de incredere/neincredere in momentul in care vanzatorul pune in vanzare un nou produs.
  Membrii activi care vand pe macuser.ro nu se vor simti jigniti de astfel de comentarii pentru ca, din cate am observat eu, topicurile acestora sunt mult mai colorate decat ale vanzatorilor casual smile

  Dat fiind faptul ca eu sunt un membru incepator si in cadrul forumului si in cele ale macului, tin sa dau un exemplu de comentariu care mi s-a parut util atunci cand am circulat printre anunturile de vanzare din cadrul macuser.ro: Macbook Negru Core 2 Duo.. Daca nu intervenea .Dan de unde era sa stiu eu ca respectivul model are hard cu perpendicular recording care a fost inlaturat in urma unui downgrade.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 1 ]
Avatar
RankRankRankRank
Sr. Member
Din: Buchenland
Macuser din: 06.09.05

Ce înseamnă “comentarii pertinente” și cine stabilește care sunt pertinente și care nu? Ce concluzie ai fi tras dacă aș fi intervenit eu la topicul respectiv și aș fi zis: “Macbook-ul pe care-l vinde X a fost stricat și reparat, știu eu de unde și cum l-a luat”? Poate aveam dreptate? Poate nu?

 Semnătură 

⌘-N

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 2 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Cluj
Macuser din: 05.02.07

Comentariu pertinent inseamna ceva care tie ca membru cu experienta ti se pare evident, dar consideri ca unui membru incepator n-o sa-i sara in ochi tocmai pentru ca produsul este prezentat intr-o maniera care mascheaza sau ignora acel lucru.. Si-apoi ideea este sa ajuti sa ne facem o imagine corecta despre produsul in cauza, ceea ce nu inseamna neaparat sa-i strici vanzarea “antreprenorului”.. Am observat ca multi vanzatori evita sa introduca seria produsului, caz in care ar fi binevenita o intrebare de genul: “Este MAxx sau MAxy?”.. Sigur n-o sa facem acest lucru cu toate produsele puse in vanzare, dar nu sunt de acord ca cei care indraznesc sa intrebe sa fie blamati pe nedrept.
  Daca vanzatorul a ales sa-si promoveze produsul pe macuser.ro atunci trebuie sa fie capabil sa accepte orice fel de comentariu legat de produsul sau in cadrul topicului.. Majoritatea membrilor insa au maturitatea de a discerne un comentariu pertinent de unul menit sa strice vanzarea, iar daca nu au aceasta maturitate, atunci poate interveni administratorul..
  Ceea ce vreau eu sa sugerez aici este o nevoie a membrilor (in special a celor incepatori) de a fi informati si protejati..
  Sigur, daca tu ai fi indus ideea ca macbook-ul respectiv a suferit o reparatie, probabil s-ar fi iscat un flame war intre tine si vanzator, dar probabil vanzatorul ar fi recunoscut si ar fi redus pretul sau ar fi vandut in alta parte daca comentariul tau s-ar fi dovedit a fi adevarat. Iar eu nu cred ca tu ai fi capabil sa-ti pui in pericol credibilitatea si sa aduci acuzatii false vanzatorului.

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 3 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: London, UK
Macuser din: 11.10.05

1. Vanzatorii nu sunt protejati, threadul este. Comentariile pertinente trebuie sa ramana, atacurile personale nu.
2. Partasi la potentiala inselaciune? Sa nu exageram! Nimeni nu sta pe forum politie/de veghe pentru a “mirosi” potentialele inselaciuni. E un risc asumat, la fel ca orice tranzactie SH. Oricum, rare au fost cazurile pana acum de dispute post-vanzare. Eliminarea tuturor posibilelor inselaciuni asa cum le numesti tu s-ar putea face doar cu inchiderea sectiunilor de vanzari, dar vad ca nu asta vrei. Nici eu.
3. Macuser.ro nu e okazii.ro. Nu e site de vanzari si cumparari. Aceasta sectiune are doar 3,97% din mesajele de pe forum. Daca vrei voturi de incredere sau ne incredere iti sugerez sa te duci acolo. Aici nimeni nu poate garanta ca un vot de al meu de neincredere pentru tine pentru “grebla stricata care mi-ai vandut-o, hai nu nega acum!” este real sau doar un atac.

In rest, tine ochii deschisi si intreaba des daca ti se pare ceva anormal!

 Semnătură 

MB12 early2015, mini late2018, i2, i4S, iX, Watch Nike (Series3), iPad 1, iPad Pro 9.7”,  Pencil, shuffle 4, TV4, AExtreme x2, AEBSv2, AEBS original(x2) v1(x2), Homepod (x2), iPod Hi-Fi (x3)

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 4 ]
RankRank
Jr. Member
Din: Cluj
Macuser din: 05.02.07

Comentariile pertinente trebuie sa ramana, atacurile personale nu.

Eu ma declar multumit de aceasta concluzie, dar trebuie sa revin la intrebarea lui Tudor.. Pana la urma ce este un comentariu pertinent?

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 5 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: London, UK
Macuser din: 11.10.05

Nu uita ca tu ai folosit primul termenul smile.
Pentru mine un comentariu pertinent in aceasta sectiune e unul care lamureste aspecte tehnice, de compatibilitate, de provenienta, daca mai are garantie, daca se poate vinde cu factura, daca este dispus vanzatorul la un schimb, genul asta de intrebari, n-am epuizat gama.
Si mai cred ca putem vedea clar diferenta intre un atac si un comentariu onest. N-o sa dau exemple.
Caz cu caz, daca va fi nevoie “se va da si cu laseru’ frate” si ce o sa iasa o sa vedem.

 Semnătură 

MB12 early2015, mini late2018, i2, i4S, iX, Watch Nike (Series3), iPad 1, iPad Pro 9.7”,  Pencil, shuffle 4, TV4, AExtreme x2, AEBSv2, AEBS original(x2) v1(x2), Homepod (x2), iPod Hi-Fi (x3)

Profil
 
  [ Ignoră ]   [ # 6 ]
Avatar
RankRankRankRank
Administrator
Din: bucurești
Macuser din: 11.10.05

comentariile pertinente sunt cele care vor ramine postate
tot ce e in plus, va fi scos
daca e nevoie de discutii prelungite se pot folosi PM sau datele de contact personale
ceea ce ramine postat ar trebui sa le fie de folos si altora in ocazii similare

Profil