Inca o technologie care momentan nu ne foloseste cu nimic, e probabil rau pentru sanatate sa stai la birou 8 ore pe zi, dar macar esti productiv in felul acesta.
Dar as vrea sa va vad cu casca aia pe cap, 5-6 ore lucrand la un proiect din picioare dat din maini si din degete.
Ziea Steve Jobs ceva in video-ul asta, si avea mare dreptate, pe la minututl 3:40 https://www.youtube.com/watch?v=0Wh5Y7ApfCE#t=221
Nu mă prind eu la ceva - cum focusează ochiul imaginea “holografică” ?
Adică ai ceva pe un ecran transparent la 3-4 cm de față care trebuie să păcălească ochiul că se află mai departe. Și dacă ne luăm după video-ul lor, obiectele virtuale apar pe mai multe planuri, la distanțe diferite.
Cum naiba păcălește Microsoft Depth-Of-Field-ul ohiului fără să se vadă ceva cețos sau ochiul să vrea să focuseze la 4 cm pe acel ecran ?
Fotografii de pe aci - cum se poate face ca să interpui un transparent cu ceva desenat pe el în fața obiectivului și să apară că e undeva în adâncimea pozei și în focus, folosind un obiectiv cu DOF similar cu ochiul uman, nu un pinhole ?
Și tocmai când Google trebuie să anunțe Google Glass 2 și FaceBook au investit în Oculus - Microsoft scoate filmulețu ăsta cu super-ochelarii… ce să zic…
De curiozitate am instalat windows 10 pe vituala si am fost pocnit dintr-o data de ecranul Setup, albastru…de mi-a trecut dorul de windows 3.1…cred ca se reintorc la origini.
Nu mă prind eu la ceva - cum focusează ochiul imaginea “holografică” ?
Chiar sunt curios.
Imaginea nu e formata in fata ochiului. Proiectia se face direct pe retina. Cristalinul sta inert, nu faci focus nicaieri, te uiti relaxat cu distanta focala infinit. Imaginea e proiectata direct inversata pe retina.
Nu stiu daca e exact asa de la M$, dar am mai vazut device-uri din astea (inclusiv specs si cum funtioneaza).
Nu mă prind eu la ceva - cum focusează ochiul imaginea “holografică” ?
Chiar sunt curios.
Imaginea nu e formata in fata ochiului. Proiectia se face direct pe retina. Cristalinul sta inert, nu faci focus nicaieri, te uiti relaxat cu distanta focala infinit. Imaginea e proiectata direct inversata pe retina.
Nu stiu daca e exact asa de la M$, dar am mai vazut device-uri din astea (inclusiv specs si cum funtioneaza).
Pai asta-i smecheria cu care se lauda MS in filmul ala - tu nu “te uiti relaxat cu distanta focala infinit”, te uiti peste tot unde ai nevoie, aproape sau departe, si hololentila iti introduce in campul vizual obiecte care sunt in focus acolo unde trebuie sa fie si out of focus daca nu te uiti la ele. A se vedea scena cu Minecraft - in care alea piesele de pe masa sunt focusate si cele din spatele camerei nu. Tot nu ma prind fizic cum se face asta.
Cred ca are 2 camere + un senzor kinect care privesc in fata ca sa recunoasca scena in 3d si sa calculeze paralax-ul ca sa stie unde face suprapunerile in campul vizual si 2 camere care iti filmeaza ochii ca sa vada in ce directie si la ce distanta te uiti. Si senzori compas+giroscop+accelerare ca sa stie cum te misti. Trebuie sa aiba ditai bateria ca sa le tina pe toatea asta mergand impreuna cu CPU-ul care sa rontaie toate imaginile astea.
Si daca e senzor kinect - e o problema - 2 persoane nu vor putea folosi hololens-uri in acelasi timp. Senzorul de kinect proiecteaza un “desen” infrarosu in fata care seamana cu un mare cod QR si are o camera IR care “citeste” acel desen invizibil pt ochiul uman ca sa isi dea seama din faptul cum pica lumina pe obiecte daca sunt aproape sau departe. https://www.google.com/search?site=&tbm=isch&q=kinect+ir
Treaba e ca daca sunt 2 de astea in aceiasi camera, se “bruiaza” una pe alta si nu mai merge niciunul.
PS: Cine mai vrea sa vada “povesti cu HoloLens”, sa seria de desene animate Dennō Coil
Din capitolul: Microsoft prezinta desene animate japoneze din 2007: Citam de pe pagina de wikipedia:
In 2026, eleven years after the introduction of internet-connected augmented reality eyeglasses and visors, Yūko Okonogi moves with her family to the city of Daikoku, the technological center of the emerging half-virtual world. Yūko joins her grandmother’s “investigation agency” made up of children equipped with virtual tools and metatags. As their research turns up mounting evidence of children who have been whisked away to the mysterious “other side” of reality, they find themselves entangled in a conspiracy to cover up the dangerous true nature and history of the new technology.
2026-11=2015
[ Modificat: 26 Ianuarie 2015 08:45 PM de psergiu ]