Zilnic. Media 10 KM pe zi naveta. Folosesc bicicletele publice din Dublin care sunt niste tancuri, neeficiente la inaintare dar solide . Prin traffic aglomerat de oras, semafoare, haine normale (deci nu trebuie sa transpir ) etc media totala a deplasarii este de 15 Km pe ora, media vitezei de pedalat 20 KM.
Cu bicicleta de sosea (un fel de speed bike) personala, imbracat adecvat, traseu de plimbare/viteza o medie undeva la 28-30 cu varfuri de 35-40.
Din fericire bicilistii sunt incurajati sa iasa cat mai mult, creste constant numarul de bicilcete/bicilisti pe ztrazi, fenomenul a ajuns de amploare si este deja in instinctele soferilor sa aibe grija de cei pe doua roti.
Am atasat cum arata traseul pe care fac eu 10 KM naveta.
Frumos traseul! Cu un asa drum ti-e mai mare dragul sa faci mișcare, sa mergi cu bicicleta fara sa te gândești ca te calcă vreun nenorocit de colorat cu bemveu sau te aleargă câinii nemâncați de 2 saptamâni. Cu excepția Bucureștiului, unde metroul e punctul forte al transportului, si deci a bucureștenilor care circula într-un număr mare( dar mic in comparație cu alte tari) cu mijloace de transport in comun, in provincie daca mergi cu microbuzul sau autobuzul( sa nu vorbim de bicicleta sau mersul pe jos - pe care cel mai mulți il înțeleg ca o plimbare in Weekend in parc ) e un criteriu al sărăciei, in mentalitatea romanului prost…si nu se dorește absolut deloc încurajarea mersului pe bicicleta. In Olanda parca primul ministru merge pe bicicleta cu bodyguarzii după el, la noi generalul izmenar are escorta de 15 polițiști sa nu il răpească Isis.
Rămâi afara! Măcar irlandezii nu cred ca schimba bordura o data cu schimbarea mandatului local.
Imi cer scuze daca am deviat prea mult de la subiect, dar asta e realitatea tării noastre.
Aici in Texas se bicicleste doar de placere - distantele sunt de obicei prea mari (si caldura prea doboratoare vara) ca sa poti merge la servici cu bicicleta.
Pe scurt - daca nu ai banda speciala de bicicleta, esti masina - ai dreptul la o banda intreaga de circulatie dar trebuie sa respecti legile de circulatie pentru masini caci primesti aceleasi amenzi.
Poti bicicli pe orice strada, dar exista un grid de strazi cu marcaje speciale - “Bike Trail NNN”, “Bike might use full lane” - de obicei sunt strazi cu limita de viteza redusa pt autoturisme si e de preferat sa mergi pe ele
Strada din Plano pe care am mers 2 ani de zile la servici era una din asta. Si din ce am vazut, toti soferii respecta regulile. Toata lumea semnaliza si ocolea frumos, nimeni nu claxona.
Daca chiar vrei sa mergi la servici cu bicicleta, majoritatea firmelor mari iti deconteaza o suma de bani pe an pt achizitioare si mentinere/reparare bicicleta.
La noi si cred ca si un UK, la fiecare firma ai un dus si un vestiar. Eu am ajuns la concluzia ca e mai comod sa pedalez incet decat sa vin cu schimburi in ghiozdan. Statul are o schema si o data la 2 ani parte din taxele pe , maxim 52% le poti directiona ppentru achizitionarea unei biciclete. Asa ca te duci la shop, iti alegi o bicla de 1000 euro, platesti doar 480 si astia in 12 rate la salariu. Tu de fapt iti allegi doar bicicleta, completezi un formular unde lucrezi, peste 3 zile se aproba vi, te sui pe bicicleta si ai plecat. 52 % nu ii mai platesti de loc, 40 de euro ti se iau din salariu, nici nu ii simti, fara dobanzi ca e program guvernamental. Si sa vezi lumea ce bicle are. Am amici care si-au luat bicle de 2000 de euro asa.
“Using the Bike to Work scheme, your employer can help you obtain a brand new bike and safety equipment worth up to 1,000 euro. You can use a salary sacrifice arrangement to pay for the bike monthly and that means you can save up to 52% of the retail price of bike and equipment. Your employer also makes savings to encourage them.”
Cateva detalii, te poti duce cu bicla sute de kilometrii prin tara pe piste speciale de biciclete. Sunt piste costale pe marginea oceanului unde pedelezi si te minunezi zeci de km. On proiect misto care a absorbit sume incrdibile Once complete, it will provide a 22km continuous off-road cycle route around the bay and would be one of the longest coastal promenades in Europe http://www.irishtimes.com/news/environment/construction-of-5m-dublin-cycle-path-to-start-in-six-weeks-1.2106254.
Intorcandu-ne la topic. Statul nu face nimic daca fenomenul de pedalat nu exista, nu apar biciclisti daca statul nu intervine, deci e un cerc vicios. Dar in statele europene, unde orasele sunt foarte dense si pedalarea face sens s-a investit enorm in infrastructura, benzi, statii de bicilete, semnalizarea, reguli in mass media, etc. Asa ca iesiti la pedalat .
1. pedalez zilnic( uneori sambata/duminica sau si sambata si duminica nu pédalez, in functie de vreme si de oboseala).
2. pedalez minim 13km, maxim 23 zilnic( in functie de cat de tare ma grabesc).
3. viteza medie 23 km- maxim 32km.
4. timpul 45 min/13km sau 70min/23km.
5. traseul prin boldesti-scaeni, daca stiti Crama Seciu, nu pe DN, ci drumuri adiacente, cu asflat made in romania, am si 2 pante de 15% pe 300/500m.
era in plan de luni, dar din cauza vremii mai aman. vreau sa parcurg zilnic cu bicicleta distanta dintre apaca (aici las masina) si metrou pipera, cam 9km. inca nu sunt lamurit cu traseul, parca nu m-as incumeta pe podul basarab. bicicleta este echipata cu roti de 24”, eu am 95km si 1,82m. vedem ce iese
era in plan de luni, dar din cauza vremii mai aman. vreau sa parcurg zilnic cu bicicleta distanta dintre apaca (aici las masina) si metrou pipera, cam 9km. inca nu sunt lamurit cu traseul, parca nu m-as incumeta pe podul basarab. bicicleta este echipata cu roti de 24”, eu am 95km si 1,82m. vedem ce iese
Eu am 14 KM pana la munca. Am descoperit ca e prea mult. Am incercat sa acopar toata suprafata pedaland dar e greu, apare oboseala, transpiratia, surmenaj. Eu merg zilnic nu conteaza vremea, dar sunt zile cand bate vantul si zici ca tragi la caruta. Acum dupa 5 KM sunt fresh plin de energie, metabolism accelerat. Dupa 14 KM nu chiar fresh. Cei 5 ii fac doar prin centru, printre cladiri nu esti chiar expus la vanturi/curenti, cand depasesti toate masinile, autobuzele, etc te simti un Valentino si ai moralul ridicat, adrnalina, etc. Cand merg 14 KM depasesc zona de centru si ies chiar din oras, am cateva dealuri, vant si curenti la greu. Drum lat fara masini, ti se pare ca abia te misti, scade moralul, nu adrenalina, doar oboseala plus timp pierdut pe la dus, haine botite din rucsac. Merg cu bicicleta zilnic ca e fun, faci si miscare, daca ar fi o greu nu cred ca as mai face-o. Cand stateam in Bucuresti pedalam constant, 20 KM pe zi dar din mai multe segmente. M-am crezut capabil sa fac o iesire cu baietii pana la Giurgiu si inapoi. A fost un mare chin, vant cat cuprinde, nici vorba de placer, dureri, etc. Cand am ajuns in Bucuresti am zis slava domnului si am sarit in primul tramvai pana acasa. De atunci am facut ciclism doar pentru placere .
azi am reusit performanta sa prind chiar 35km/h pe o panta ascendenta usor fiind alergat de 4 caini. e uimitor ce face frica.. cred ca asa ar trebui sa se antreneze si cei din giro de italia, nu cu pastile.
Cum se poate vedea din prima poza din postul precedent, peisaje frumoase dar si turisti iar unii merg pe benzile de biciclete. Nu-i omoram ca ne aduc bani la buget dar ii atentionam prieteneste. Traseele costale sunt doar de fun, multi copii mici, turisti, catei, purcei, etc . Dar merita din plin facute
Am fost si eu in Dublin si m-am plimbat intr-un parc mare, cam rablagita era bicla da a fost fun.
Merg zilnic la servici, 8km dus intors prin zona de case in cj, chiar si asa ma apuca lenea cateodata. Apoi mai merg seara din cand in cand si in weekend distante mai lungi, tot din cand in cand. Media care mi-o arata aici e in jur de 20 dar nu stiu ce fel masoara. Iar vacanta mea de vara e plimbat cu bicla vreo sapt prin tara.