Aștept să producă destule ca să ajungă și în show-room-uri ca să fac un test-drive.
Promit că fac un review comparativ cu Dacia Logan și îl pun aici pe MacUser
Cumva, mi-am schimbat parerea ca arata prea ‘normal’ Tesla, interiorul arata superb, din viitor, vreau una. Sunt curios cum a reusit sa faca asa bun impactul din lateral, acoperisul fiind din sticla. Si mai sunt curios cum faci sa nu te bata soarele in cap.
Acum 10 ani Steve Jobs ieșea pe scenă ținând în mână un Blackberry și întrebând audiența ce cred ei că nu e în regulă cu acel device.
Avea să explice că jumătate din suprafața dispozitivului e acoperită de butoane fizice, o caracteristică pe care dacă ai greșit-o, sau peste un an o vrei altfel pentru că ideile bune vin pe urmă, nu mai ai cum s-o schimbi, iar în diverse aplicații ai nevoie de diverse controale.
Avea să scoată apoi din celălalt buzunar iPhone-ul ...
Ați observat că exact principiul ăsta l-a aplicat Tesla ?
Într-o bună măsură la Model S și X, dar la Model 3 l-au rafinat la stadiul de artă.
Acum 10 ani Steve Jobs ieșea pe scenă ținând în mână un Blackberry și întrebând audiența ce cred ei că nu e în regulă cu acel device.
Avea să explice că jumătate din suprafața dispozitivului e acoperită de butoane fizice, o caracteristică pe care dacă ai greșit-o, sau peste un an o vrei altfel pentru că ideile bune vin pe urmă, nu mai ai cum s-o schimbi, iar în diverse aplicații ai nevoie de diverse controale.
Avea să scoată apoi din celălalt buzunar iPhone-ul ...
Ați observat că exact principiul ăsta l-a aplicat Tesla ?
Într-o bună măsură la Model S și X, dar la Model 3 l-au rafinat la stadiul de artă.
Deci vrei sa zici ca vom vedea in curand aplicatii pe plafonul Tesla 3?
De ce ar vrea cineva sa modifice sistemul de navigatie, se cred mai destepti decat o echipa dedicata? Nu e ca la iOS sa te limiteze de la tot felu de chestii esentiale sau nu. Exista un proiect opensource app https://github.com/commaai/openpilot
Dacă oamenii își pun mintea să facă jailbreak la un telefon, în momentul în care au pe mână un robot cu tot hardware-ul necesar pentru autonomie, la care din diverse motive n-au cumpărat opțiunea FSD de 8k usd - sau chiar dacă au cumpărat-o -, ce ziceți voi că o să se întâmple ? Mai devreme sau mai târziu, dar probabil mai devreme. Chestiune de entropie.
Lucrurile ăstea se fac inclusiv fără nici un motiv, doar pentu că se poate. Cu atât mai mult cu cât există un potențial câștig substanțial.
Vor fi unii care vor găsi și publica metode de “jailbreak”, vor fi alții care se vor apuca să facă rețele neuronale alternative care să facă te miri ce cu hardware-ul disponibil.
Puterea naturii stă în diversitate și în existența mecanismului de supraviețuire a optimului, ideile revoluționare vin de te miri unde. Dacă suficient de multe maimuțe bat la mașina de scris, una din ele va scrie un poem.
Sigur, Tesla va răspunde cu actualizări și va lupta pe căi legale, dar va fi un peisaj interesant.
Dar oricum, ridica stafeta. Ce e pacat ca aplica umule practice ce eu le gasesc aiurea. Nu inteleg cum sa imi vinzi o masina cu o capaciatate de 75 KW dar pentru ca o vreau mai ieftina imi tai din software 15 KW si imi lasi 60KW cu optinea sa platec 6-7000$ sa imi deblochezi intreaga capacitate. Dar ...
Nu văd ce e în neregulă cu asta, este flexibilitate comercială cu economii la costurile de producție.
În loc să producă două modele de baterie pentru care Tesla are nevoie de două linii de producție, produce doar una și o vinde întreagă la preț întreg sau limitată cu o marjă comercială modică, urmând să încaseze restul când o să vrei și o să-ți permiți diferența de preț. Pariul lor fiind că o să vrei atât de tare încât o să găsești și banii
“To accelerate the world’s transition to sustainable energy” e o chestie care va înghiți mulți bani și la care for area onoarea să cotizeze în măsură mai mare clienții timpurii. Lucru pentru care Elon nu uită să le mulțumească în repetate rânduri. Și de care sincer cine-și permite are deplină justificare să fie mândru.
Să nu se aștepte nimeni ca în stadiul ăsta economiile de cost de producție să fie transferate clientului. Dezvoltarea costă la greu.
Nu este ca și cum în clipa asta toată industria auto are modele electrice abordabile, performante, cu autonomie mare, timpi scurți de încărcare, abundență de stații de reîncărcare ultrarapidă și baterii capabile de un număr mare de cicluri rapide, iar tu client să ai de unde să alegi și să strâmbi din nas. Nope. Cine cumpără acum mașină electrică plătește dezvoltarea generațiilor următoare de baterii.
Iar până una-alta Model3 are cel mai bun raport performanțe/preț la ce există acum pe piață, cu tot prețul premium pentru opțiuni, pentru că ceilalți producători sunt mult mai ineficienți.
A, și da, eliminarea limitării la 60kWH a bateriei de 75 kWH e și asta motiv de jailbreak
Citeam mai de mult pe niste forumuri despre “hackerii” de Toyota Prius. Care isi umpleau port-bagajul de baterii extra si le conectau in paralel cu cele existente ale masinii - doar-doar sa castige un pic de autonomie.
Oricum, toate Tesla3-urile care se vor produce anul acesta vor fi numai modelele cu 75kWH
Mi-am dus masinutza azi la mecanic. Si l-am intrebat - are de gand sa devina un Tesla Service Center ? Daca imi iau o Tesla, ce poate repara la ea ?
Pentru Tesla Authorized Service, cerintele sunt:
- Toti mecanicii autorizati trebuie sa aiba diploma de inginer;
- Toti mecanicii trebuie sa urmeze cursurile Tesla in California - care tin cam un an jumate.
Si daca ii vine cineva cu o Tesla acolo, nu poate sa-i faca nimica - nici macar sa-i dea rotile jos. Piulitele de la rotile de Tesla sunt non-standard (metric 21.5) si nimeni nu vinde chei/tubulare/varfuri de cheie pneumatica pe marimea aia.
Poate doar sa-i schimbe becuri. In rest pt orice - trebuie mers la reprezentanta.