Nu se consumă, dar e inutil.
“Lag”-ul uman e pe la vreo 30fps; 60Hz înseamnă de două ori pe-atât.
Motivul pentru mărirea ratei de refresh era că monitoarele CRT (cu tub) afișau imaginea doar pentru câteva milisecunde, în restul timpului ecranul fiind NEGRU. Dar pentru că noi avem ceva “lag” nu percepeam decât imaginea, nu negrul (deși perioada de timp cu negru era de 3-4 ori mai mare decât cea cu imagine). Pentru cei care vor să experimenteze asta: se ia un aparat foto, se dă lumina monitorului CRT la maxim și se fotografiază ecranul cu timp de expunere cât mai scurt (măcar 1/500). Acuma, cu cât refreshul e mai mare (75,85..100Hz) cu atât e mai mult timp imagine și mai puțin timp negru, deci cortexul nostru vizual și “auto-iso” de pe retina noastră sunt mai puțin solicitate.
La monitoarele TFT imaginea este afișată permanent (cel mult pâlpâie backlightul, dar aia nu are legătură cu rata de refresh) și atunci cei 60Hz sunt suficienți, adică orice adaos trece neobservat. În plus, din câte știu eu efectele de desktop se petrec la atâtea cadre pe secundă cât are ecranul, deci încărcarea cpu-ului crește (nu semnificativ, ce-i drept, dar care-i rostul?).