A se vedea filmuletele de acolo. Deformarea ferestrelor atunci cand le misti, e o prostioara enervanta - parerea mea. In rest - OS X.
Novell Linux 10 vrea să fie fostul SuSE, nu? Display-ul arată un soi de MAC OS X modificat + învîrtitoarea aia, care vrea să fie un Looking Glass Novell-style, nu?
Las’ altero că în 10.5 le face tata Jobs să facă și tumbe și să se dea și peste cap. Și să vezi ce o să-ți placă
Tare rau asta Sergiule.
Bai ce sa zic.. M-am dat si eu pe Linux, vedeti aici niste screenshoate - mai bine de atat nu am putut sa ma apropii de OSX.. Ce sa zic… Arata foarte frumos. Probabil Steve a mizat mai mult pe uzabilitate cand a facut toate tranzitiile alea. Ce vedem la Novell… este doar un exemplu de “over-reaction”. Au exagerat prea mult cu efectele alea probabil ca sa contrabalanseze balanta fata de partea uzabilitatii. Pun pariu ca cine s-a mai jucat cu Linux a observat ca nu e chiar asa de prietenos.
Oricum… Am vazut aseara la Amenono pe un Powerbook GarageBand 3… si am observat cum face Apple incet incet tranzitia de la BrushedMetal la ... stilul asta nou. Foarte misto… abia astept 10.5 Observ ca deja Tiger foloseste grafica vectoriala.
Unde vezi tu grafica vectoriala, ma intreb.
Mie (desi nu aprob copierea) mi se pare un lucru bun pt lumea linux. Era ultimul os care nu prea servea transparenta si un look&feel; modern.
Unde vezi tu grafica vectoriala, ma intreb.
Mie (desi nu aprob copierea) mi se pare un lucru bun pt lumea linux. Era ultimul os care nu prea servea transparenta si un look&feel; modern.
marele păcat al interfețelor linux, kde și gnome în primul rînd, a fost că au copiat interfața windows (cu ceva elemente mac os „strecurate” pe ici, pe colo), pornind de la premisa eronată că, dacă seamănă cu Windows, vor avea mai mulți adepți. dacă ar fi făcut ceva original (pe cît se mai poate inventa ceva aici după MAC OS 7.x), ar fi avut mult mai mult succes. acum mi se pare prea tîrziu, deși unii ziceau că s-ar putea pune și Aqua peste o structură linux, ceea mă îndoiesc (nu că ar fi imposibil la modul absolut, doar ar cere prea mulți ani de muncă).
Problema Linux-ului la capitolul interfata grafica, este ca nu a avut specialisti adevarati in domeniu, care sa faca un GUI profesionist. Desi vad ca distributiile care mai scot ceva bani, se misca mai bine in aceasta privinta.
este vorba despre texturile acelea “brushed metal”
Pana la Panther, cand faceai resize la o fereastra, se intindea textura. daca aveai un ecrat super lat (dual monitor) se intindea aia si dadea naspa. In schimb, de la Tiger in sus, textura aia face “tile” adica se repeta. de fapt sunt 2 texturi. O sa explic imediat fenomenul. se observa cu ochiul liber.
Exista un schelet al ferestrei, si sub acel schelet sunt 2 texturi. Prima este Brush Metal acela care se repeta pe toata suprafata ferestrei. Apoi pe un alt layer exista o a doua textrura cu ajutorul careia se realizeaza gradientul acela alb (uitati-va atent in titlebar-ul unei ferestre de Finder).
Apoi, ca sa observati fenomenul… uitati-va atent la colturi cand faceti resize la ferestre :D Mi se pare o chestie super inteligenta, si ridica performanta. De ex.. mie Panther imi mergea un pic mai lent (un pic doar)
This speculation about vectors in DP4’s QT Player brings up an important point. I’ve frequently read overly enthusiastic claims to the effect that “everything in Mac OS X is a vector” or “everything is a PDF”, from the window frames and widgets to the icons. Perhaps I wasn’t clear enough in my original look at Quartz, but I hope by now it’s obvious that the vast majority of the UI in Mac OS X is made up of raster graphics. The icons, the window widgets, and the menu backgrounds are all bitmaps. The window and menu regions may be defined by vectors, but the contents are mostly raster images (with the obvious exception of type, which is rasterized from its vector-based font file, be it PostScript, TrueType, or OpenType.) And there are certainly vector transformations of raster images (the genie effect and dialog sheets being two examples) but that’s not quite the same thing as “everything being a vector.”
mai… eu am explicat fenomenul.. nu e chiar vectorial… dar si tipul ala se insala. Widgeturile nu a zis nimeni ca sunt vectoriale. Sunt niste fisiere HTML, cu un CSS atasat, alcatuite din niste PNG-uri transparente. majoritatea interactiunilor sunt facute cu un Javascript modificat (AppleScript) si tranzitiile din CoreGraphics.
Cand am zis ca ferestrele sunt vector nu ma refeream la ce zice tipul ala aculo de PostScript… sau SVG. Ma refeream ca nu mai sunt alcatuite din o singura textura (mai mare ca sa poata fi scalabila fara deformari - ceea ce ducea la performanta scazuta cnad lucrai cu multe ferestre, pe o placa video mediocra) ci se face tile. Acum stiu ca tu vrei sa pari blindat de documentatie.. dar mi-am spus punctul de vedere, si nu cred ca m-am inselat.
De ceva vreme Gnome tinde spre OSX. Iar daca o sa insereze tipii si XGL, o sa fie grafic cam pe acelasi picior cu OSX. (XGL e practic un server de X construit peste OpenGL).
Desigur ca la aplicatii si usability mai e ceva pana la OSX insa Linux este de ceva vreme foarte usor de utilizat. Acasa am Ubuntu pe PC si nu intru in Windows decat cand trebuie sa fac niste rapoarte cu o aplicatie antica FoxPro.
Chiar si StarCraft il joc cu Wine mai nou. Merge ok (putin cam lenta miscarea mouse-ului dar ok in rest).
No offense insa chiar ma gandeam ca daca o sa ajunga si Linux-ul la un desktop decent, poate ca urmatorul meu PC va rula Linux si nu OSX
am avut si eu o perioada suse da m-am saturat de atatea dependente si sa nu mai spun ca se strica usor fata de win, i-am facut odata update si am ramas fara sunete.
drag and drop rules.
+ ca flashul n-o sa vada niciodata linux, sau invers.
asa ca dejaba ii fac ei interfata.