Bine ai venit utilizatorule. Poți să te loghezi sau să creezi un cont nou.
  • Caută in site

Stiri Recente

Inapoi la pagina principală

Interviu Noumax

Luni, Iunie 02, 2008

Interviu Noumax - 14 aprilie 2008

Tudor Ciortea - Interviu în biroul lui, stă în fața unui Macbook Pro, “ legat “ și la un monitor Apple Cinema Display de 23”.
E întrerupt de telefonul care sună în continuu (și pe fix și pe mobil) dar apoi le închide și le scoate din încăpere pentru a nu fi întrerupt.

image

Macuser.ro: La început a fost mărul, nu?
Tudor Ciortea: Da, ca formație sunt inginer de automatică și calculatoare și ce am lucrat eu până să fie mărul, adică abia după 1990 - din păcate, a fost service-ul de calculatoare. [este întrerupt de un telefon…]
[Revine] Discutam cu o clientă zilele trecute și telefonul suna din 15 în 15 secunde… Noi la Noumax dăm importanță fiecărui mail și fiecărui telefon pe care îl primim, indiferent de ceea ce dorește persoana. Principiul cred că e sănătos, pentru că o persoană care azi vrea doar un cablu… poate mâine ia un computer, sau cinci, sau te trimite la alți 5 clienți care vor un computer sau un iPod.
Începutul mărului a fost pentru mine în ‘92: atunci m-am angajat la ceea ce era considerată reprezentanța Apple în Romănia, de fapt tot un Independent Marketing Company, statutul lui IRIS de acum. Firma se numea RCS, eu eram Service Manager și aveam un coleg subaltern… Eram deci 2 oameni la departamentul de Service, dar firma era organizată în așa fel încât avea un departament de Marketing, (poate un termen cam pretențios atunci ), unul de Vânzări și unul de Service, dar firma făcea și DTP. Prima utilizare a unui Mac Classic a fost pentru “Gazeta Matematică” - paginarea se făcea pe ecranul de 9 [inchi] diagonala, 4 Mb de ram și 40 Mb hard discul. Acela era unul cu ecran de 9 alb-negru, apoi au aparut cele color. Avem și acum unul în micul nostru showroom.
La RCS am stat cam un an și jumătate, până când respectiva reprezentanță a fost închisă din anumite motive, care se cunosc de comunitatea mai veche a utilizatorilor de Mac, iar din vara lui ‘93 împreună cu 3 colegi, un coleg de la RCS și alți 2 din Delta Design - care era principalul dealer/reseller a lui RCS, am înființat firma MaxServ. MaxServ vroia să fie o combinație între “maximum” de “servicii”, iar citit așa, rapid, MaxServ [citeste în engleză - mak-sərv] [Mac-Serve], adică servicii pentru Mac. Am avut și niște parteneri din Cluj, Bogdan Vasilescu.

(Citește tot articolul pentru restul interviului)

M: Era firma dumneavoastră?
TC: Da, a mea și a celor 3 asociați, plus încă un Holding care înainte ne-a fost client, sau chiar dealer mai vechi al RCS.
M: Group Transilvae sau…?
TC: Da, Group Transilvae. În combinația asta am… nu pot să spun că am rezistat, pentru că am început cu service, preluând și o parte din clienții care erau utilizatori de Mac, și care rămăseseră fără suport tehnic prin desființarea RCS-ului. Asiguram service-ul în garanție și post-garanție.
M Cât a durat MaxServ?
TC: Cam 2 ani. S-a schimbat acționariatul, eram SRL, și în loc de MaxServ am continuat într-o altă formulă, înființând NouMax - un nume destul de neinspirat [râde], dar asta e. Noumax a apărut în ‘94 (de fapt “ideea” era noua firma maxserv..NOU..). De atunci și până acum suntem doi asociați - eu și Adrian Ionașcu.
M: Ați asigurat în toată această perioada doar Service pentru Mac-uri sau și vânzări?
TC: Am facut vânzări încă de la prima firmă - MaxServ, în ‘93 și de atunci… vindem din ce în ce mai mult.
M: Tot la fel?

TC: Nu chiar, pentru că din ‘94 până în ‘99, când a fost o perioadă în care firma Apple Computer - atunci, a avut o mare problemă ca firmă. Era la marginea “prăpastiei”. A încercat niște parteneriate cu UMAX și cu RADIUS, care au facut niște clone - nereușite din punct de vedere tehnic și economic. Dar după revenirea lui Steve Jobs la Apple a început o perioadă extraordinară, în primă fază prin apariția iMac-ului.
Apple a început să aibă o orientare spre multimedia, spre piața de retail.
iMacul a fost un produs all in one, 15 inchi, 6 culori, se vindea o bucata la 6 secunde în primii 2 ani de la lansarea lui.
M: [prostește întrebând] În România?!?
TC: Eh, în Romania…. nu, pe plan mondial. În România nu știu să vă spun căte s-au vândut. După cel de 15 a apărut cel de 17” alb – eMac-ul.
M: Vă aduceți aminte când ați văzut pentru prima oară un Mac?
TC: În poze, în ‘77 -’78… dar fizic am văzut unul în ‘92, când m-am angajat la RCS. Înainte, nu aveam unde să văd un astfel de computer. Știam despre el, cunoșteam istoria firmei Apple - care m-a preocupat și m-a atras foarte mult.
Am auzit de Apple pentru prima oară dintr-o revistă NewsWeek din ‘77, o foarte interesantă poveste. Eram mult mai tânăr, aveam 20 de ani pe atunci, eram la facultate, și am citit acest articol în Newsweek despre modul în care se îmbina geniul managerial și de marketing a lui Steve Jobs cu geniul tehnic a lui Steve Wozniak (care și-a numit chiar niște cipuri, din quadra FX – SuperWoz).

M: Îl admirați mai mult pe Jobs sau pe Wozniak?
TC: Cred că amândoi trebuie admirați, însă având în vedere ce s-a întamplat ulterior… cel pe care îl privesc cu admirație este Steve Jobs.
Am citit o carte recent, despre viața lui, neautorizată de el - evident, publicată de McGraw-Hill. A fost întodeauna un vizionar și a avut o strategie pe termen lung ăi realizari deosebite: design, funcționalitate, “revoluția” multimedia (iPod etc.).
M: Cât costa un Mac în ‘92?
TC: La noi, un Classic era în jur de 1700 de dolari.
M: Cine cumpăra un Mac de 1700 de dolari, în România?
TC: Firmele, nu exista piață de retail. Primele firme care au lucrat pe Mac au fost agențiile de publicitate, edituri, ... care au venit de afară. Le cumpărau pentru DTP. Tipografiile veneau cu toată soluția pe Mac - image settere, conectică, etc. Luau Macurile de la RCS, sistemul de operare era atunci 6.7 - 7.0. Acolo am stat un an și jumătate, știu că am avut două tranăe de Classic-uri de câte o jumăte milion de dolari, impărțiți la 1700 și aflați câte macuri Classic s-au vândut.
Pe partea de service, nu aveam mari probleme cu macurile vândute.
Apoi au aparut LC-urile, LC2, Performele, Quadra, PPC 7500/8500 etc… multe modele.
O schimbare a fost în ‘94 și s-a resimtit și la Noumax. În țară a venit IRIS, condusă de un grec cipriot, George Limissis. Noi aveam contract cu ei de Dealer/Reseller Autorizat și Service Autorizat. Dar pe atunci prețurile erau foarte mari, o configurație a unui Power Macintosh 9500 cu monitor de 23 de inchi ajungea la end-user la zece mii de dolari. Dacă vindeam 2 configurații pe lună, era mult. Noumax făcea service-ul și IRIS-ul practic vindea - IRIS-ul vechi.
Este vorba de “vechea” firmă IRIS, nu cea de după ‘99.

M: Ai zice că dacă Apple face calculatoare așa de fiabile, nu prea ai avea ce face la service. Cum e?
TC: Nu e chiar așa. Macurile sunt - cum bine stim - fiabile, însă mai sunt probleme. Dead on arrival sunt destul de puține. Am avut la MacBook-uri o serie nefericită de baterii, făcute de Sony - de exemplu.
M: Din ‘94 până acum, cum a evoluat calitatea produselor Apple?
TC: Au devenit mai performante și mai fiabile. Clar! O îmbunătățire constantă. Singura problemă majoră a fost cu timpul de așteptare pentru piese, în ‘97-’98 până în 2000. Acum timpul de așteptare a scăzut cam la aproximativ 2 săptămâni.
Perioada aceasta de așteptare nu depinde de noi, depinde - zicem noi - de IRIS, care este distribuitorul autorizat pentru România. Și ei și noi, care suntem interfața lor directă cu utilizatorul, am vrea să avem pe stoc ieri, ceea ce credem că avem nevoie pentru client astăzi.

M: Cum funcționează relația dv. cu IRIS? Dacă vine un client cu un Mac care nu e cumparat de la dv. ...
TC: Îl ajutăm. Dacă produsul este în garanție sau post-garanție, cum să nu-l ajuți? Iar dacă este în garanție, chiar dacă nu este cumpărat de la noi, la Noumax îi asigurăm noi service-ul. Chiar dacă e cumparat de la “competiție”, ca sa zic așa, noi nu-i trimitem înapoi. Nu refuzăm, cred, pe nimeni, și cred că e foarte normal să fie așa, nu? Noi facem o diagnoză care nu costă nimic, și apoi în funcție de problemă, clientul decide… Dacă produsul e în garanție, nu-l costă nimic pe client.
M: Dar cine acoperă costul?
TC: Pentru piese - plătește IRIS, și pentru manoperă - de la caz la caz. Prețul manoperei e atăt de mic încât mi-e și jenă să-l pomenesc, dar în general, îl facturăm IRIS-ului. În unele cazuri nici nu le facturăm.
Pentru garanție nu vorbim numai de portabile, MacPro-uri sau iMac-uri. Vorbim și de iPoduri cumpărate de “aiurea”, de peste tot, adică din aeroporturi, Canada, am primit și din Africa de Sud și Japonia. Ele au garanție internațională de un an. Ceea ce vindem noi, din februarie 2007, cum bine se știe - are 2 ani garanție. Situație care față de celelalte țări din Europa… e chiar foarte bună și clienții sunt mulțumiți de asta.

M: Competiția are magazine - dumneavoastră?
TC: Noi avem magazin online, a început să funcționeze destul de bine. Vrem să rezolvăm și problema plăților online, însă băncile cer foarte mult, comisioane foarte mari 4-4,5%. Pentru plățile la sediu cu cardul POS, noi plătim cei 2% comision, ceea ce e o reducere a profitului, și așa mic, pe care îl avem și asta e.
M: Când a apărut comunitatea utilizatorilor de Mac, oameni obișnuiți, nu neaparat folosind Macuri la muncă?
TC: [ezită] Practic n-am fost implicat prea mult în treaba asta… ce știu eu e că Alex Cioba, din Cluj, e cel care a pus bazele primei comunități. Nici macuser.ro nu am timp sa accesez acum, din păcate, pentru că sunt foarte ocupat…

M: Câte Mac-uri credeți că sunt în România azi?
TC: Câteva zeci de mii. Poate 40-50 de mii. Nu putem avea nici un control… știu câte vindem noi pe an.
M: Noumax vinde și face service numai pentru Apple sau și pentru alte computere?
TC: Și pentru altele, dar ponderea lor este sub 5% .
M: Ce părere aveți de iPod?
TC: Cred că a fost primul pas mare a lui Apple spre piața de retail. Cu toate versiunile ulterioare, cu implicarea unei industrii întregi, cele 5 case mari de discuri, până la studiouri cinematografice… iPodul a adus bani la foarte multă lume.

M: Am tot întrebat, cum se fac la noi în România, prețurile?
TC: Noi avem o listă de prețuri pe care ne-o dă IRIS, prețuri de distribuitor. În funcție de prețul produsului, eu nu mă duc neaparat la aceeași valoare, mă duc eventual ceva mai jos… Vreau să vând cu un preț mai bun, să am servicii mai bune, de calitate, dar primul lucru la care se uită un client e prețul: “Cu cât vinde iStyle, cu cat vinde Noumax?”. Din păcate, IRIS face și vânzări directe, ceea ce pe noi ne-a cam deranjat, pentru că nu ni se pare normal ca un distribuitor să facă vânzări directe. Pe vremea RCS-ului nu pot să zic că era mai bine. Era o rețea de 54 de reselleri, fiecare vindea, poate, un calculator la 2 luni, dar vorbim de altă epocă, altă perioadă… s-a schimbat foarte mult de atunci.
Și noi avem un profit margin foarte mic, și cred că și IRIS-ul la fel, pentru că îi este impus de Apple, de aceea nici nu intră direct pe piață, pentru ca Apple Inc. consideră că piața din România are un potențial colosal, dar se vând încă foarte puține Macuri față de ce își doresc ei și față de ce ne dorim și noi.
M: Deci să nu ne așteptăm prea curând la un Apple Store la noi?
TC: Un Apple Store adevărat, proprietatea lui Apple… nu știu, poate să fie în câțiva ani. Imposibil să nu fie interesați.
M: Ce ziceți de iPhone? E bun sau rău pentru Apple?
TC: Cred că a fost ceva rău pentru România!
M: De ce?
TC: iPhone este o chestie colosală, că și noi… poate… chiar dacă nu vindem… poate avem și noi, personal..
Dar de ce a fost rău pentru Romania? Pentru ca vânzându-se doar în State, fiind un produs foarte dorit, de la anunțul din ianuarie 2007, și nefiind disponibil în Romania, mulți și-au luat de acolo. Și au zis: “am luat din state iPhone-ul, iau din state și Macbook-ul… mai ieftin”. Au prins gustul de a lua mai ieftin de acolo. Asta ne-a adus poate un număr mai mic de clienți…

M: Pe forum revine întrebarea: „de ce e acolo mai ieftin?” De ce e așa de mare diferența?
TC: Dintre SUA și Europa e așa mare! În State e totul mai ieftin, și în industria IT și în cea auto, de exemplu. În plus, asta e situația, așa e politica Apple. Între Europa occidentală [și România] lăsând la o parte avantajul celor doi ani [de garanție] ... nu noi nu facem prețul. Suntem doar un dealer, unul dintre cel mai vechi, dacă nu cel mai vechi. iStyle a aparut în 2000, dar având rețea de magazine au statut de Apple Premium Reseller.
M: De ce nu are Noumax un showroom?
TC: Asta poate fi e intradevăr o problemă foarte mare, pentru ca deși cred că am avea și noi un sprijin foarte mare, cum a avut și iStyle [de la IRIS], ne trebuie un spațiu într-o zonă [bună] comercială. Până nu găsesc acel spatiu… ne extindem în zona magazinului virtual… credeam că am găsit unul în Piața Romană, dar din păcate a picat… la fel și pe Magheru, dar mai căutam. Să vedem ce găsim și ce sprijin primim, că nu e foarte simplu la prețurile care sunt, chirii, etc. IRIS a spus că ne ajută, numai să găsim noi spațiu. Deocamdată le-am gasit noi spațiul de pe Titulescu [râde]. Acolo vroiam să ne mutăm și noi.

M: Ce vă deranjează la produsele Apple?
TC: Nu pot să spun că nu-mi place ceva la Apple. Noi am început treaba asta și pentru că ne căutam un job, la vremea aceea , [dar și pentru] că era un domeniu foarte nou, un sistem diferit. Și pe lângă sloganurile de atunci, cu Think Different, chiar era un produs diferit decât orice [altceva]. Am început din pasiune [ceea ce facem]. Nu ne mai putem întoarce la PC, încercăm să găsim câți mai mulți noi clienți pentru Apple, să-i atragem. Pentru asta am facut și niste drive test-uri, o campanie care nu s-a soldat cu atâtea cereri cate credeam că am putea avea. Dădeam orice calculator, fără nici un cost, dar cu niste garanții, pentru o săptămână, către persoane fizice sau firme, dar și firmele pot să fie 2 sau 3 persoane, de exemplu o firmă de editare video, pentru a-l testa și a vedea cum « se înteleg » cu el.
Apple e un produs fiabil, dar, ca orice brand sau produs, are și el problemele lui. Aș vrea ca acele probleme să le putem rezolva în aceeași zi. Avem aici un mic showroom în sediu, și avem un stoc de accesorii, piese, etc… luate (baterii pentru toate modelele, alimentatoare) pentru că atunci când vine clientul să nu aștepte nici măcar acele 10 zile standard necesare rezolvarii unei situații de garantie. Ele sunt achiziționate de Noumax, urmând ca după aceea să facem cererea și să ne vină produsul.
M: Și totuși ce vă deranjează la compania Apple?
TC: Mă deranjează diferența de timp între momentul în care anunță un produs nou și cel când este disponibil pe piața română. Clienții știu din ziua în care produsele sunt anunțate pe Apple Store, și de a doua zi le vor [bate cu mâna pe masă]. Pentru că în State e one day shipment, de obicei… Asta mă deranjează foarte mult, că nu-l am și eu în câteva zile, hai o săptămână. Sau dacă îl are Apple Store Germania sau Austria… în săptămâna aia să-l avem și noi. A doua problema care mă deranjează, că nu sunt foarte multe dar astea sunt importante, [e întârzierea pentru] comenzile BTO, build to order. Deși e o schimbare în bine în ultimul an, timpul de asteptare scăzând de la 4-6 săptămâni la 3 săptămâni. A treia chestie, ultima, care mă deranjează sunt unele produse pe care Apple nu le mai produce. Problema apare la unele studiouri de televiziune unde am [vândut] niște RAID-uri, xRaid-uri de 7 terra, și cu greu am mai facut rost cu sprjinul IRIS, de încă două configurații de 7 terra, pe care Apple nu le mai produce. Sunt produse care încă sunt cerute, probabil nu în ritmul pe care și l-ar dori Apple. Apple zice “dirijați [clientul] spre produse similare făcute de firma cutare! third party provider”. Și la o firmă care are o investiție de sute de mii de euro în echipamente din astea, și poate în fiecare an mai scoate încă un branch, un TV station în același grup, și vor aceleasi configurații, mai putin Mac-urile, evident, care sunt într-o continuă evoluție, dar vor niște produse clare: “RAID-urile de 7 terra!”. Eu îi spun că Apple nu le mai face și asta nu dă bine și pică prost pentru brand.

M: Ce să vă mai întreb… de Macuser.ro, mi-ați zis că nu prea aveți timp să intrați.
TC: Aici îi rog pe colegii mei să intre și să vadă mai putin aspectele pozitive, ci mai ales pe cele eventual negative care ar fi vis-a-vis de comentariile unor clienți față de serviciile noastre. Poate e un șablon, dar vedem treaba asta ca pe ceva constructiv care să ne facă pe noi să fim mai buni. Noi acordam atenție egală unui client newcomer, alții ar zice cu atât mai mult că e newcomer, sau unuia care lucrează de când a aparut platforma Intel, switcherii etc etc..
M: Sunt mulți switcheri care încă vor Windows?
TC: Noi “suferim” când un client vrea să-și pună Windows-ul pe Mac. Pot să-i înțeleg eventual pe arhitecți care vor să folosească AutoCAD, deși le-am spus de ArhiCAD, dar e un program puțin diferit și nu vor să învețe altceva. Sau pot să-i înțeleg pe cei care-și pun Windows-ul pentru online banking, asta e altceva. Dar [tuturor] le arătăm avantajele folosirii platformei mult mai stabile OS X.
M: Sunt și clienti care vor doar Windows? Să formateze hard disc-ul și să puna Ferestrele și atâta tot?
TC: Nu, nu, nu. Îi rugăm să folosească avantajele partiției de Mac, chiar dacă fac AutoCADul sub Windows, tot ce inseamna Office, mail si internet, să-l lucreze sub OS X.
M: Și le configurați dv. BootCamp?
TC: BootCamp e de la Leopard, mulți vor shareware-uri, VMware și Parallels. [Am observat] că sunt mai fericiți cu VMware decăt cu Parallels pentru trecerea de la Windows la Mac, sau invers…

M: Ce parere aveți, o să fie vreodată iTunes Store în Romania? Sau măcar unul pan-european?
TC: Foarte mulți doresc treaba asta, dar cred că e politica lui Apple, nu prezintă interes din punctul ăsta de vedere. Eu sper să fie in viitorul apropiat, chiar înainte de a veni Apple Store în Romania. Cred că ar fi destul de mulți doritori să cumpere.

M: Se vorbește mai nou de localizarea Leopardului.
TC: Da, am aflat și eu.
M: Sunt clienți care cer [localizarea]?
TC: Nu stiu ce să zic, eu cred că e o chestie impusă de Apple. Localizarea s-a încercat și pe vremea când lucram la RCS, în ‘92. Echipa de fete care a lucrat atunci la localizare lucrează acum la Apple, în California - Cupertino, dar nu neapărat pe problema asta, adică sigur nu.
S-a renunțat [atunci] pentru că au apărut de la traduceri proaste până la meniuri mixte în română și engleză.
M: Dar aveti clienți care cer sistemul în română?
TC: Nu. Poate e o percepție gresită, dar cred că, clientul e mult mai obisnuit să lucreze într-un program în engleză decât în română.
M: O considerați utilă?
TC: Doar pentru cei care nu știu engleza. Dar de obicei, cine intră în lumea de calculatoarelor este cunoscător de limba engleză. Sau de limba germana, pentru că unii clienți vor în germană. Cred că este o cerință impusă de Apple: “Și în România trebuie să facem localizarea! O facem în chineză, spaniolă, turcă, în alte limbi…”, deci și în română..
M: China are 1,4 miliarde de locuitori.
TC: Da, poate am început prost cu China, dar și vorbitorii de limba engleză sunt mulți pe glob.

M: Cam câte macuri se vând pe an în România?
TC: Nu stiu, am cerut situația, chiar să văd fiecare cât vinde, dar nu [am primit].
M: Daca puteți să-mi spuneți, Noumax cât vinde?
TC: Pot să vă spun, că nu mă jenez, că avem o cifră medie de afaceri de 200 de mii de euro pe lună. Tot ce înseamnă Mac.
M: Inclusiv service sau doar partea de vânzări?
TC: Doar partea de vânzări. [Se poate împărți și afla câte CPU-uri sunt.] E o medie pe ultimele 18-19 luni. Cifra nu e foarte mare, adaosul nu e nici el foarte mare, e chiar foarte mic…......Ca politică de marketing, noi credem că mai bine câștigi mai puțin [pe unitate] dar vinzi mai mult și oferi niște servicii [bune], pentru că dacă n-ai niște servicii în spate, degeaba vinzi mai mult.

M: Daca tot vorbim de servicii, credeți că va fi vreodată și în România Apple Care?
TC: Apple Care îl vrem noi de nu-știu-câți ani, dar pe cine putem pistona, pune presiune? Pe distribuitor. Iar e vorba de politica Apple care deocamdată este de a nu oferi [în România] acest Apple Care. Cred că e doar în țările în care e Apple prezent, chiar și înainte de Apple Store.
M: Și garanția de 2 ani cine o ofera? Un an e asigurata de Apple și ...
TC: Celălat e asigurat de noi și implicit de către IRIS. Cred că legislația a impus ca în România să se dea garanția de 2 ani.
Vreau să adaug pe langă faptul că a crescut piața de retail, că remarc în gama de utilizatori Mac că sunt din ce în ce mai mulți elevi și studenți care cumpară, cu discountul educațional, produsele noastre; doctori, stomatologi, universități, institute de cercetare, o comunitate de oameni entuziaști care au început să cunoască atât de bine Macul, încât putem noi să le cerem un sfat. Trebuie înțeles vis-a-vis de software, ca să parafrazez Cațavencu, utilizatorii nostri de Mac sunt mai destepți ca noi sau la fel de inteligenți. Fie că sunt specialiști în grafică, DTP, Final Cut, e altă meserie, e clar că știu mai bine decât noi aceste programe, și este normal să fie așa. Și văd că această gamă de utilizatori se lărgește: în domeniul construcțiilor… în fine, un exemplu nu foarte bine ales știind ce am pătit cu “firma” aceea “de construcții”; arhitecți, compozitori, de la uniune la tineri compozitori care folosesc Logic Pro, sau chiar studiouri [de înregistrări]; profesori.
M: Cât credeți că e cota de piață pentru Macuri vs. PC-uri în România?
TC: Cred că 8%, e mult, nu? Oricum, sper să fi depașit 5%.

M: Aveți vreun sfat pentru Macuser.ro?
TC: Sunt mulți [de pe forum] care știu despre ce este vorba și pot să dea și sfaturi altora despre ce să facă. Sunt alții care poate nu dau câteodată cele mai bune sfaturi. E foarte important că există [macuser.ro], fără să....  și îmi doresc ca această comunitate să fie cât mai activă, astfel, problemele care se dezbat pe forum fiind un ghid și pentru « boboci »…

Macuser.ro: Vă mulțumesc mult pentru interviu!
Tudor Ciortea: Și eu vă multumesc că ați venit!

psergiu's avatar

Autor: psergiu

Permalink

Inapoi la pagina principală.

    Dependent de știri? Abonează-te...