Stiu ca pe forumuri de cele mai multe ori lumea se plange de diferite produse sau servicii, cauta solutii la probleme etc. In general, nemultumirile sunt cele mai vizibile.
Eu vrea sa mentionez si experientele placute, peste asteptari. Daca aveti si voi povesti frumoase, puneti-le aici. (Nu e un topic de reclame!)
Acum aproape 2 ani, mi-am luat din strainezia un Elgato Hybrid (tunner TV), care a mers foarte bine pana acum cateva luni. Nu mai puteam sa prind nimic, imi zicea ca semnalul e slab; nu am dat importanta prea mare, ma gandeam ca s-or fi schimbat frecventele si oricum apartamentul meu e orientat cam prost pentru receptia TV prin antena.
Recent am cautat sa rezolv problema, am cautat solutii, am scris inclusiv la Elgato. Mi-au sugerat oamenii cateva chestii, fara succes. Dupa care mi-au spus ca garantia europeana e de doi ani si ca sa merg la magazinul de unde l-am cumparat, sa-l schimb. Le-am zis ca sunt din Romania, ca magazinul e in Elvetia si ca oricum nu mai am chitanta. Credeam ca aici se va termina povestea. Dar au spus ca o sa faca o exceptie pentru mine (!) si ca sa le trimit pachetul cu scula defecta (inclusiv toate accesoriile - bine ca le mai aveam). Azi, la o saptamana dupa ce a plecat pachetul de la mine, mi-a ajuns noul Hybrid; cutie noua, in țiplă - pare a fi un produs nou, nu resigilat. Merge brici. M-a costat doar trimisul pachetului in Germania.
Alta experienta placuta a fost cu Noumax, dar pe asta am mentionat-o in topicul dedicat lor.
[ Modificat: 04 Decembrie 2010 04:06 PM de Administrator ]
Cel mai recent exemplu:
Aici nu te lasa sa incerci casti in-ear, pentru motive igienice. Orice altceva e hand-on. (nici n-o sa incep discutia despre vanzatorii din Ro care se uita la tine interzisi si te intreaba: “vreti sa desfacem o cutie doar pt. dvs. sa le incercati!??!! dar le platiti inainte, nu??)” Asa ca le cumperi si ai 14 zile sa le folosesti extensiv, in fiecare zi, in situatie reala, si apoi te hotarasti. Am facut asta cu niste Bose IE2 care aratau bine si se auzeau divin. Dar n-am putut sa le pastrez pentru ca nu sunt tipic in-ear, au un tubulet foarte fin format pentru ureche, dar dau sunet si in urechea mare si tubul nu izoleaza nimic. Asta face sunetul sa para foarte real, dar din nefericire la fel de real si pentru colegii de birou. Asa ca desi le-am purtat bine, le-am dat inapoi. Refund pe loc, nu fuss, no muss. O singura intrebare pentru feedback: “you did not like them?”.
Ca o paranteza, cand le-am cumparat, baiatul de la casa avea si el o pereche si m-a avertizat ca imi trebuie o foarfeca sa deschid plasticul ala infernal, dar ca se aud foarte bine. E un drum lung pana acasa cand doar te uiti la ele, mi-a zis. A avut perfecta dreptate. Dinti, tras, flectat, nimic n-a deschis scoica.
Si pentru ca in general esti, sau cel putin te simti, cel mai important in toata interactiunea. Nu hot shot. Doar factorul decisiv.
Nu pare mare branza la prima vedere un magazin Apple, dar cand ai treaba acolo sau o problema iti dai seama de alt nivel al serviciilor.
Povestea mea cu hardul WD crapat in 4 luni si firma Intend v-am relatat-o deja, in alt topic, dar aici fiind grupate…
Pe scurt, a crapat discul de tot (nu se mai invartea), in garantie scria de max 10 zile asteptare, am fost la ei, i-am intrebat ce fac in acele 10 zile - cumpar altul? Imac-ul era bucati pe masa…
Concluzia: inlocuit pe loc cu unul nou, in tipla. Bravo!
Si o experienta negativa, cu un Olympus E520, cumparat de la Domo.
Desi intrebasem inainte (am si raspuns scris de la Domo) cat e garantia, am descoperit DUPA ce l-am cumparat ca, la firme, garantia importatorului/distribuitorului e de doar 1 an; la persoane fizice e de 2 ani. Nu e vina lui Domo, dar ar fi putut sa stie acest amanunt.
Normal era ca garantia sa fie pe un nr limitat de poze - la Olympus, nu se poate reseta contorul de numarare a pozelor, chiar daca schimbi memoria - tot numara.
Normal, firmele trebuie tunse.
Chestiune identica si pentru produsele distribuite de Bosch Romania: la pompa de spalat sub presiune, garantia pentru firme e de 1 an, la persoane fizice 2 ani.
De parca toate firmele care le cumpara au spalatoriii auto!!!
P.S. Am primit acum un mail de la Elgato, in care imi spune ca “nu e vina lor ca Romania nu este pe lista tarilor” (sugerand ca ar fi vina operatorilor romani) si ca sa selectez Germania pentru autotune.
@macold, hai sa pastram topicul asta pentru chestii bune. Belele sunt mentionate peste tot in forum
@huk: ziceam de experiente “peste asteptari”; la un Apple Store ma astept sa fie totul super misto
Se pot mentiona si autoritati publice ?
La 2 saptamani dupa ce am inchiriat casa in care stau, am primit o scrisoare maricica,in germana (stau in Germania acum). Singurul cuvant care l-am recunoscut a fost Oberburgmeister, in rest mister total.
MA gandeam ca nici nu m-am mutat bine si ma si potcovesc cu o amenda, sau ma asteapta vreun morman de hartoage..
Speriat ma duc la un coleg sa o traduca. In ea de fapt mi se ura bun venit in comuna, eram informat cu proiectele pe termen scurt ale comunei si invitat sa particip la dezbaterile locale si ca am drept de vot la alegerile pentru autoritati locale.
Apoi era mentionata strada pe care stau, ca are o curba de access foarte dificila, (e un fel de U-turn foarte strans cand vii de pe drumul national), sunt constienti de problema si ca o vor remedia in maxim 2 luni. Cea ce s-a si intamplat, mai devreme de 2 luni a venit o echipa care a mai latit drumul si e mult mai usor accesul acum. Ca un plus mentionez ca strada pe care stau are 4 case, nu e are cine stie ce trafic si singurii afectati de problema erau doar cei care locuiau chiar pe strada aia…
Se citează aici experiențe pozitive din România sau din alte țări? Mi se pare mie, sau e vorba de alte țări? Nu cred că ar fi rău ca România să devină un land german, dar mi-e teamă că nu vor ei.
Eu am avut 2 experiente proaste cu nemtii dar ma rog… la una nu sunt sigur ca au primit pachetul trimis cu posta romana (de 2 luni), altfel pareau in regula ca vreau sa le returnez un produs de cacao. iar altii mi-au trimis altceva si s-au facut ca ploua cand am vrut sa-l returnez de tot, nu doar sa-l schimb, dar mi-au returnat de 2 ori diferenta inapoi.
Ca experienta buna am avut la noi cu criss professional, singurul service autorizat canon, sunt multe povesti triste pe net dar mie mi-au rezolvat un obiectiv scump mai repede decat au preconizat, poate si pt ca era doar o problema mecanica.
@macold, nu cred ca exista asa garantie cum vrei tu la nicio camera, si se poate afla numarul exact de declansari si la canon de ex.
Dupa cum am zis, mi-am luat un OptiBay, ca sa inlocuiesc HDD-ul cu un SSD. OptiBay e facut de niste americani, eu l-am comandat de la unii din Germania si/sau Austria, Zapware.
Totul a fost OK si corect pana am cumparat jucaria. De abia dupa aceea au inceput sa se poarte peste asteptari I-am zapacit de cap cu intrebari despre spindown, noatime, garbage collection, TRIM etc. etc. Nu numai ca mi-au raspuns cu sfaturi si link-uri folositoare, dar au si revenit de cateva ori, din proprie initiativa, cand mai culegeau informatii noi.
Pachetul a ajuns greu, cam in 2 saptamani, iar in ultimele zile ma oboseau ei cu intrebari - daca a ajuns
Din ce mi-am dat eu seama, sunt o firma mica (am vorbit cu owner-ul si inca o persoana), cu oameni reali, nu cu job description-uri, asa ca merita sa-i laud si sa-i recomand!
(disclaimer: nici sa nu va treaca prin cap ca am vreun avantaj, de orice fel, de pe urma acestor povesti!)
http://www.bebebliss.ro/
Livrare ultra-rapidă (scrie 48h dar ajunge de obicei în ziua următoare sau în seara aceleiași zile)
Suport client excelent - a trebuit sa returnez ceva, nu au făcut “gât” ci au fost extrem de săritori - am dat un e-mail și am sunat după program pe un nr de mobil, omul a răspuns, nu știa despre ce e vorba dar a stat pe timpul lui liber să îmi răspundă și să mă ajute.
Respect !
In vara asta am turnat o cana de ceai pe macbook pro care a crapat instant. Am mers la Noumax (pe baza review-urilor de pe macuser) unde ar fi trebuit sa platesc diagnoza si, daca nu eram de acord cu reparatia, trebuia sa platesc si manevrarea un topkeys pe care urmau sa-l comande ca sa afle ce e defect. Am ajuns in aceeasi zi la iStyle unde diagnoza a fost gratuita, rapida si corecta. Ulterior mi-am reparat placa de baza in alta parte la un pret rezonabil. Este a treia experienta foarte buan cu cei de la iStyle.
Eu în general când am vreo problemă sun la iStyle. Ultima “problema” am avut-o cu un iPod Classic 160GB cumpărat in februarie 2012 de la iStyle din Națiuni. Toate bune și frumoase până când sesisez că îmi sărea melodiile pe nepusă masă. iTunes o cânta, iPod-ul nu o cânta. iPhone-ul o cânta. Bun. Problema a fost că ulterior am sesizat că la unele trackuri aveam distorsiuni pe piesă care probabil iPod-ul nu le poate “decoda”. zic si eu! Problema era că alte piese erau OK. Îmi sărea inclusiv la piese cumpărate din iTunes.
În orice caz! Am fost la Noumax și le-am povestit cele relatate mai sus. După o diagnoză s-a constatat că aveam bad-uri pe HDD. În 3 zile mi-a venit iPod-ul nou nouț în țiplă. Shiny new iPod. Super experiența cu cei de la Noumax ca de fiecare dată..
Totuși off-topic. Am aceleași probleme cu unele piese. Îmi sare la unele melodii și nu înțeleg de ce. Și am mai observat că noul iPod are același serial number ca cel anterior iar într-o discuție avută cu un tip de la iStyle, mi-ar fi dat de înțeles că de fapt nu mi l-a schimbat. Nu are sens totuși! iPod-ul era sigilat și intact.. ce-i drept fără cutie!
Recomand Noumax cu căldură. Păcat că încă nu au reușit să se extindă: mai multe showroom-uri, magazine samd
Eu în general când am vreo problemă sun la iStyle. Ultima “problema” am avut-o cu un iPod Classic 160GB cumpărat in februarie 2012 de la iStyle din Națiuni. Toate bune și frumoase până când sesisez că îmi sărea melodiile pe nepusă masă. iTunes o cânta, iPod-ul nu o cânta. iPhone-ul o cânta. Bun. Problema a fost că ulterior am sesizat că la unele trackuri aveam distorsiuni pe piesă care probabil iPod-ul nu le poate “decoda”. zic si eu! Problema era că alte piese erau OK. Îmi sărea inclusiv la piese cumpărate din iTunes.
În orice caz! Am fost la Noumax și le-am povestit cele relatate mai sus. După o diagnoză s-a constatat că aveam bad-uri pe HDD. În 3 zile mi-a venit iPod-ul nou nouț în țiplă. Shiny new iPod. Super experiența cu cei de la Noumax ca de fiecare dată..
Totuși off-topic. Am aceleași probleme cu unele piese. Îmi sare la unele melodii și nu înțeleg de ce. Și am mai observat că noul iPod are același serial number ca cel anterior iar într-o discuție avută cu un tip de la iStyle, mi-ar fi dat de înțeles că de fapt nu mi l-a schimbat. Nu are sens totuși! iPod-ul era sigilat și intact.. ce-i drept fără cutie!
Recomand Noumax cu căldură. Păcat că încă nu au reușit să se extindă: mai multe showroom-uri, magazine samd
Corectez: E Noumax în loc de iStyle în prima propoziție..
Una bucata iMac de 27” din semnatura dus la NouMax. Buba la display, desfacut un colt in stanga jos de se vedea sistemul de retroiluminare. Dus miercurea trecuta, ridicat ieri. Display nou, curatat de praf pe sticla (si banuiesc ca era si fum de tigara ca naiba, am si zis in service ca fumez cand si cand la mine in birou). Super bine facuta treaba. Trebuia sa ajunga si un formular de la Apple cu ceva intrebari la mine, nu a a ajuns si nu cred ca era in spam. Singura chestie negativa daca pot zice asa, este ca nu am fost sunat ca e gata. Nu voi lua asta in considerare si va rog si pe dumneavoastra dragi colegi sa nu tineti seama de asta. Am discutat cu domnul Ionascu de niscaiva ajutor la cateva scule de incerc sa le readuc la viata, l-am surprins nitel cand a realizat cat de batrane sunt draciile, dar, a oferit o mana de ajutor daca ajung cu ele in capitala. Eu sincer va recomand serviciile dansilor din toata inima.
PS: daca si dansii citesc randurile astea, ca na, e forum oficial dracu’ naiba le multumesc eu inca odata pentru faptul ca sunt niste oameni deosebiti.
De vreo cateva saptamani imi facea figuri butonul Power pe i5 si vineri a murit camera de pe spate: ecran negru sau crash in orice aplicatie. M-am programat la geniusi, am fost azi:
“Garantia a expirat de aproape 2 ani” am luat i5 in prima secunda si are exact un an si 4 luni, dar da, nu mai e in garantie.
“Va trebui sa platiti” i-am reamintit ca ne aflam in UK unde exista o lege care ma protejeaza din ‘79 si i-am zis ca e evident ca n-a intrat nimeni in telefon, deci defectul camerei era prezent de la nastere si a aparut abia acum.
“Ma duc sa vorbesc cu managerul” a stat exact 3 secunde in spate si s-a intors declarand ca mi-l schimba gratis. Asa ca am un i5 nou nout.
Am si o teorie de ce nu lasa Apple “the burden of proof” pe clienti care stiu ce au de facut si care le sunt drepturile: cred ca daca m-as duce “in small claims court”, un magistrat (care nu e judecator ci un om ca oricine dintre noi care face un curs despre legi) mi-ar da dreptate imediat si ar fi “the proof”. In momentul ala, cred ca ar fi un precedent care ar deschide usi nebanuite catre “class action suits” peste tot. Asa, eu sunt fericit cu un ifon nou si Apple cu £209 mai putin in banca (atat m-ar fi costat sa mi-l schimbe cu totul).
Apple Store UK.
P.S. n-am tradus toti termenii din ghilimele ca si-ar fi pierdut farmecul.
British Airways.
In ultimele 12 luni am tot zburat de colo-colo cu avionul, cu British Airways. Mi-am facut si cont la Executive Club la ei, ca sa strang “mile” (Avios, care nu expira dupa un an sau doi ca la alte linii aeriene).
In toamna trecuta imi vine un survey pe email de la ei despre “daca ma simt apreciat atunci cand zbor la ei”. Eram intr-o pasa mai proasta asa ca am raspuns neutru - ca nici hais, nici cea.
Ei, la ultimul zbor, la o ora dupa decolare, vine o stewardesa direct la noi.
Ma uit la sotie, ea se uita la mine, amandoi aveam centurile puse, spatarul ridicat ...
Imi zic: “Sa vezi ca vina ca sa ne mute un bagaj de mana in cala sau sa ne mute pe alte scaune sau altceva de rau ...”
Nu.
A venit sa imi ofere multumiri din partea BA ca zbor cu avioanele lor si ca ne mai asteapta.
PS: Daca zburati cu BA, inscrieti-va la Executive Club, merita. Iti alegi meniul de catering preferat on-line, iti tine minte toate datele pentro on-line check-in, angajatii din aeroport sunt mai prietenosi si nu se uita la 1-2 kg in plus la bagajul de cala…
Si daca apucati sa zburati destul ca sa treceti la tier-ul urmator - Bronze - este foarte distractiv: Ales locurile preferate in avion cu o saptamana inainte, check-in la birourile fara coada, boarding la coada scurta, imediat dupa clasa I ...