O Tesla “cheală” începe de la 71000 USD (+ Sales Tax, depinde de stat).
Dacă vrei bateria de 85kW = 81000 USD
Dacă vrei și încărcător rapid, faruri de ceata, senzori de parcare = 87000 USD
Cu toate opțiunile este 130000 USD
dar in america sunt sigur ca sunt subventii, stiu ca la noi puteai sa cumperi inainte sa modifice si sa lase doar un voucher de ticket rabla, 6, nu 3 cat era pentru o masian obisnuita.
In Europa au făcut ăștia de la Tesla Motors autostrăzi cu stații de încărcare din 300 în 300 de km. Practic, la fiecare 300 de km iei o pauză de 30 de minute pentru a-ți încărca acumulatorul la 80% din capacitate. Plus că sunt și alte stații care oferă gratis încărcarea. Există și un interviu cu primul român care și-a achiziționat așa ceva: aici. Legat de preț, cred că trebuie făcute niște calcule privind cheltuielile pe care le ai cu o mașină clasică(indiferent dacă e hibrid sau nu) cu carburantul, revizii, prețul inițial, etc și cheltuielile pe care le ai cu o mașină full-electric pe o anumită perioadă de timp(să zicem 5 ani). În funcție de raportul dintre cele două calcule, poți stabili dacă merită sau nu să-ți iei o mașină full-electric.
Depinde de stat. ( Nu uitati ca America este o unuine de 50 de tari diferite - la fel ca EU, doar ca vorbesc cat de cat aceiasi limba)
In unele state, pentru vehicole electrice primesti 2500 USD subventie Federala, 7500 USD subventie de la stat si nu platesti nici Sales Tax pe masina.
In Texas, Tesla nu are voie sa vinda masini. Dealerii auto au “sponsorizat” o lege locala care zice ca producatorii auto nu au voie sa vanda masini direct la end-useri, ci doar printr-un dealership inregistrat. Si toate dealership-urile sunt “prietene” cu marii producatori auto. Si comitetu’ de aprobat noi dealeri consta din dealerii existenti.
Tracțiune integrală - actualele modele S au tracțiune spate.
0-100 în 3,2 secunde - pentru cine nu ține la baterie, probabil.
Un “autopilot” care știe să țină banda, să oprească singur în caz de coliziune iminentă, și să facă ceva parcări singur.
Va exista un model D corespunzător fiecărui model S actual:
The 60kWh battery model will go from $71,070 to $75,070 for the dual motor system.
The 85 kWh car goes from $81,070 to $85,070, and
the P85 jumps from $105,570 to $120,170.
Deliveries of the less powerful D models will start in February, the P85D should hit the road in December.
Este foarte bine că arată ca o mașină normală! Intenția este aceea de a promova sistemul de propulsie, nu designul. Trebuie încurajat cumpărătorul obișnuit. Dacă faci o mașină care arată spectaculos, cei mai mulți vor gândi că mașina respectivă nu li se adresează. Capitolul la care Tesla trebuie să convingă este propulsia electrică!
Depinde de stat. ( Nu uitati ca America este o unuine de 50 de tari diferite - la fel ca EU, doar ca vorbesc cat de cat aceiasi limba)
In unele state, pentru vehicole electrice primesti 2500 USD subventie Federala, 7500 USD subventie de la stat si nu platesti nici Sales Tax pe masina.
In Texas, Tesla nu are voie sa vinda masini. Dealerii auto au “sponsorizat” o lege locala care zice ca producatorii auto nu au voie sa vanda masini direct la end-useri, ci doar printr-un dealership inregistrat. Si toate dealership-urile sunt “prietene” cu marii producatori auto. Si comitetu’ de aprobat noi dealeri consta din dealerii existenti.
Asta e la fel cu obtinerea aprobarilor pentru un notariat de la noi ...
Eh.. dar tu ai cumpara un mac care arata ca un pc?
Dar un PC care arata ca un Mac?:))) vezi in curtea Asus si HP.
On topic: o curiozitate si de ce ar trebui sa Fie SF designul? Personal imi place foarte mult cum arata masina, nu iasa in evidenta designul cum se intanpla spre ex. la Renault,faptul ca e Full Electrica o face mai “deosebita” iar numele ei “Tesla” mi se pare genial.
Pur si simplu pentru ca trebuie sa aibe o personalitate la banii aia, altfel de ce dau oamenii aceeasi bani pe masini de epoca de mult depasite tehnologic? Eu in calitate de nepriceput in masini pot sa recunosc imediat ceva ce arata diferit, dar asta nu se afla printre ele.
Mă încântă ideea de automobil 100% electric. Trebuie depășite însă anumite limitări înainte de a mă gândi să-mi cumpăr așa ceva: un rezervor de benzină nu se degradează și nici nu costă 50% din valoarea mașinii în cazul eventualei înlocuiri. În plus, se poate umple în 5 minute, nu în 5 ore.
Ce-mi displace însă în cazul mașinilor electrice e designul, indiferent de brand. Opel Insignia? Bun! Opel Ampera? Câh! BMW Seria 3? Bun! BMW i3 (sau i8)? Câh!
Frumusețea e-n ochii privitorului, deci o chestiune pur subiectivă... dar cu toate avantajele unei mașini electrice, dacă trebuie să salvez planeta conducând o mașină urâtă, planeta n-are decât să se ducă naibii.