masina e per total ok. m-a lasat in drum odata in primul an (cu un defect la un computer de bord).
mai intra apa din cand in cand in interior, cand se infunda ceva, n-am inteles exact ce.
ca numar de probleme, comparabil cu alte marci ale colegilor de birou.
la IPSO nu pot sa spun ca merg cu placere, iar de renault romania am fost dezamagit total in singurul moment cand am incercat sa trec peste IPSO revoltat fiind de lipsa lor de cooperare.
impresia mea a fost ca IPSO/Renault nu incearca sa castige clienti si nici sa-i pastreze, multumiti fiind cu pozitia lor in piata.
Acu’ ma bag si eu ca musca-n lapte, da’ am vazut aici ca nimeni n-a zis nimic de micutzul Matiz. Uite, eu mi-am luat unul in septembrie trecut, am facut 5.000 km cu el pana acum si n-am avut probleme. Am luat o varianta de echipare medie. Fata de versiunea standard are AC, radio-casetofon, oglinzi reglabile din interior, ma rog, mai multe. Pretul a fost de 6.700 E si, cu tot cu acte, 7.000. Varianta Full option (cu ABS, Airbag, geamuri electrice etc.) era atunci 7.200 E. Si, da, am avut prima revizie gratuita (5.000 km sau 3 luni) si garantie 3 ani. Mi-a fost frica ca nu-ncap in ea (am 1.92) dar sa stii ca stau mai comod decat in Cielo. Te simti in ea ca in camion. Portbagajul e cam micut, dar eu zic ca e doar parerea mea, obisnuit cu cel de Cielo in care poti sa si dormi daca te chinui un pic
Bafta la cumparaturi si tine-ne la curent! Stii ca tre’ s-o uzi ca sa mearga bine, nu?
Steji are dreptate, tot 1,92 am si eu si intr-adevar mi s-a parut Matizul mai comod decat Cielo pe locurile din fata.
Hai sa mai adaug si eu niste informatii pe care le-am cules in investigatiile mele pe aceeasi tema (si eu vreau masina):
- Peugeot cica ar avea dezavantajul ca piesele sunt scumpe, si un multe cazuri se gasesc greu la noi. Un amic de-al meu are un 206 si si-a indoit bara aia din spate. A durat 3 saptamani pana i-au adus alta din afara. Asta se intampla in Iasi.
- Despre Renault Clio se spune ca-s facute in Turcia si au destule hibe.
- La Skoda, am auzit si eu zvonul potrivit caruia daca vrei sa ti-o dotezi mai binisor, pretul sare mult peste valoarea initiala atractiva. Trebuie sa spun ca in primavara asta am facut vreo 2000 de km cu o Skoda Fabia Sedan (in postura de copilot ) si masina s-a comportat ireprosabil. E un pic cam lenesa la urcusuri, dar altfel mi s-a parut OK.
- Versiunile ieftine de Fiat cica nu se merita deloc, lasa de dorit la finisaje si performante.
Eu iti recomand sa iti iei liber 3-4 zile, si sa faci niste test-drive-uri pe la toti producatorii. O sa simti imediat ce masina ti se potriveste.
Steji are dreptate, tot 1,92 am si eu si intr-adevar mi s-a parut Matizul mai comod decat Cielo pe locurile din fata.
Si p-alea din spate e la fel. Eu circul, de regula, cu sotia in dreapta si cu soacra pe locul din spate. Tot de regula, ne tragem scaunele cu 1 - 2 cm mai in fata doar din respect. Si soacra-mea nu-i tocmai o silfida (nu detaliez ca poate-si mai baga ochiul p-aici nevasta-mea si dup-aia sa vezi ce ochi o sa am eu )
fratele meu are un matiz de vreo 4 ani si a schimbat la el un amortizor. Are aproape 100.000 de km.Nu m-am gandit la el cand ai mentionat bugetul, dar daca poti sa treci peste marimea portbagajului ..e o alegere buna si de diferenta iti iei un power pc ...
fratele meu are un matiz de vreo 4 ani si a schimbat la el un amortizor. Are aproape 100.000 de km.Nu m-am gandit la el cand ai mentionat bugetul, dar daca poti sa treci peste marimea portbagajului ..e o alegere buna si de diferenta iti iei un power pc ...
da, da, da (si nu da-da-da.com sau .ro )... scule, scule, scule….
OK. Si eu ma pricep destul de bine la masini (mult mai bine ca la MAC-uri ) si iti spun cateva sfaturi fara a-ti recomanda special o masina. In functie de ce vrei se pot face recomandari.
1.Intai stabilieste-ti exact pretul maxim pe care esti dispus sa il platesti pentru o masina.
2.Stabileste-ti prioritatile. La 12.000 EUR poti cumpara masini cu caracteristici foarte diferite:
a). cea mai mainstream varianta include masinile in 2 volume cu hayon (portbagajul ala cu geam spate incorporat) - 206 ca spatiu este la segmentul inferior al clasei, Grande Punto la cel superior d.p.d.v al dimensiunilor si spatiului interior; aici includem si Fiesta,Clio,Polo,Swift si mai important Toyota Yaris;
b). daca ai nevoie de un spatiu mai mare poti opta pentru una in 3 volume cu portbagaj clasic : Albea,Accent sau Logan sunt aici;
c). mai ai posibilitatea de a opta pentru un monovolum de clasa mica la 12.000-13.000 EUR CIP cum ar fi Meriva sau Idea care este mai functional in interior ca restul;
d). exista si optiunea unui mic 4x4 destul de descurcaret si aici ma refer la Panda 4x4;
3.Dupa ce te hotarasti la 2-3 modele din multitudinea de optiuni MERGI NEAPARAT la test-drive-uri. Multa lume subestimeaza importanta lor dar cele 2-3 zile pierdute au o importanta extrem de mare. Incearca sa vezi in care masina te simti cel mai bine cand conduci (asta conteaza cel mai mult) si nu prea asculta dezinformarile dealer-ilor cu care mergi. TU cumperi masina , nu ei !
4.Gandeste-te asupra modalitatii de plata si a timpului cat vei tine masina. Trebuie sa te gandesti care va fi valoarea si valoarea ei la revanzare.
Cam asta ar fi momentan. Nu ezita sa ma intrebi ce vrei si nu voi ezita sa iti raspund in masura in care stiu.
ce spune birfa din tirg: skodele nu mai sunt ce-au fost atunci cind le-au preluat nemtii, also vw mai noi, de 3 ani incoace…
or fi stiind ei, samsarii de masini
Mai uitati-va si spre masinile japoneze. La ora actuala bat toate marcile europene!
Eu as merge pe Honda, Toyota, Mazda.
Nu sunt conducator auto dar am observat multe switch-uri printre colegi, prieteni.